• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3317 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۵ مرداد

خبر كوتاه

جزييات حادثه اسيدپاشي در كهنوج

باشگاه خبرنگاران| سردار چناريان، فرمانده انتظامي استان كرمان با اشاره به يك فقره اسيدپاشي در شهرستان كهنوج در هفته گذشته گفت: شخصي از اهالي مشهد‌ به دليل مشكلات مالي و ورشكستگي طي چند سال گذشته اقدام به داير كردن يك باب مغازه لوازم يدكي در كهنوج كرده ‌و پس از بهبود شرايط زندگي‌ چند نفر از جمله يك خانم را استخدام كرده بود. سردار چناريان ادامه داد: به دليل ذهنيت اشتباهي كه در بين خانواده خانم به دليل كار كردن او در مغازه ايجاد شده بود، درگيري بين صاحب مغازه و خانواده زن ايجاد شد و خانواده خانم در يك اقدام تلافي‌جويانه به اين مغازه‌دار اسيد پاشيدند. البته در كمتر از يك ساعت عامل اصلي اين واقعه دستگير شد و مغازه‌دار نيز در بيمارستان بستري و تحت درمان قرار گرفت و شرايط عمومي خوبي دارد. اين در حالي است كه پيش از اين محمدحسين مصدق، مدير بيمارستان شفاي كرمان از احتمال نابينايي قرباني 31 ساله اسيدپاشي خبر داده بود.

 

دستگيري سارقان پرايد با شليك گلوله

ايسنا| رييس كلانتري 144 جواديه تهرانپارس از دستگيري دو سارق در تعقيب و گريز مسلحانه پليس خبر داد. سرهنگ اميرهوشنگ اميري در اين باره گفت: در ساعت 12:45 روز 16 مرداد ماه ماموران گشت انتظامي كلانتري 144 مشغول گشت‌زني در آدرس خيابان 131 بودند كه به يك دستگاه خودرو پرايد سبز رنگ با دو سرنشين مشكوك شده و شماره پلاك آن را استعلام كردند كه پس از استعلام از مركز پيام مشخص شد پلاك مذكور داراي سابقه سرقت از حوزه كلانتري 102 پاسداران در تاريخ چهارم مرداد ماه است. وي با بيان اينكه خودروي گشت به پرايد مذكور نزديك شده و دستور توقف آن را صادر كرد، گفت: اين افراد به محض مشاهده خودروي پليس، اقدام به فرار كردند كه گشت اين يگان اقدام به تعقيب خودرو مذكور كرده و با استفاده از بلندگو دستور ايست داد اما آنان توجهي نكردند و سرانجام ماموران با رعايت قانون به كارگيري سلاح، اقدام به شليك سه تير هوايي با اسلحه سازماني كردند. رييس كلانتري 144 جواديه تهرانپارس با بيان اينكه پس از شليك تير هوايي باز هم راننده خودرو توجهي نكرده و به فرار ادامه داد، تصريح كرد: سرانجام ماموران به ناچار لاستيك خودرو را هدف گرفته و اقدام به شليك چهار تير جنگي كردند كه در اين راستا سرنشين خود را از خودرو به بيرون پرت كرده و اقدام به فرار كرد. وي با بيان اينكه موضوع از طريق بيسيم به مركز پيام اعلام و درخواست نيروي كمكي داده شد، ادامه داد: پليس با كمك واحدهاي ديگر اقدام به دستگيري و متوقف كردن خودروي مسروقه كردند و گروهي ديگر از ماموران نيز اقدام به تعقيب سرنشين متواري كه خود را از خودرو به بيرون انداخته بود كردند و پس از طي مسافتي وي را در حالي‌كه در زير يك دستگاه خودروي سمند پنهان شده بود دستگير و به مقر پليس منتقل كردند. رييس كلانتري 144 جواديه تهرانپارس با اشاره به اينكه متهم هويت خود را آرمان معرفي كرده و سارقي كه در خودرو دستگير شده بود نيز منصور نام داشت، گفت: در بررسي به عمل آمده از متهمان مشخص شد كه منصور از چند ناحيه مجروح شده بود كه وي براي مداوا به بيمارستان منتقل شد. به گفته سردار اميري در اين راستا پرونده‌اي تشكيل و هر دو متهم براي انجام تحقيقات بيشتر در اختيار كارآگاهان پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفتند.

 

خسارت 138 ميليارد ريالي سيل دماوند

ايسنا| فرماندار شهرستان دماوند از برآورد اوليه خسارت سيل هفته گذشته روستاهاي شرق شهرستان دماوند به مبلغ 138 ميليارد ريال خبر داد. ناصر محمودي‌فرد با اشاره به برآورد اوليه خسارات وارد شده به روستاهاي سيل‌زده شهرستان دماوند، گفت: طبق برآورد اوليه، 13 ميليارد و 800 ميليون تومان به روستاهاي سيل‌زده اين شهرستان خسارت وارد شده است. وي افزود: آسيب‌هاي وارده به بخش كشاورزي، انهار و جاده‌هاي بين مزارع در روستاهاي سيل‌زده گسترده بوده بر همين اساس آسيب وارده به بخش كشاورزي، بيش از 100 ميليارد ريال پيش‌بيني شده است. ميزان خسارات آنچه مربوط به تاسيسات و چاه‌ آب شرب بخش روستايي سيل‌زده مي‌شود نيز تاكنون بيش از 10 ميليارد ريال برآورد شده است. فرماندار شهرستان دماوند تاكيد كرد: در راه‌هاي شهري و روستايي، بخش برق و مخابرات، مسكن روستايي و خسارت به خودروهاي شخصي كه در سيل اخير آسيب ديده‌اند، 28 ميليارد ريال برآورد خسارت صورت گرفته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها