• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3317 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۵ مرداد

خبر كوتاه

استقبال از بيعت القاعده

ملا منصور، رهبر جديد طالبان بيعت رهبر القاعده را پذيرفت. ايمن الظواهري، رهبر القاعده به تازگي بيعت خود با ملا منصور را اعلام كرده بود. پيش‌بيني مي‌شود كه بيعت ظواهري جايگاه ملا منصور در درون گروه طالبان را تقويت كند. ملا اختر محمد منصور، رهبر جديد طالبان از حمايت رهبر شبكه تروريستي القاعده قدرداني كرد و ضمن پذيرش بيعت رهبر القاعده، براي همكاري بيشتر شبكه القاعده و گروه طالبان ابراز اميدواري كرد.

 

احمد اسير بازداشت شد

احمد اسير، روحاني سلفي و تندروي لبناني در فرودگاه بيروت و زماني كه تلاش داشت كشور را ترك كند، دستگير شده است. منابع گزارش مي‌دهند اين خبر مي‌تواند بار ديگر اوضاع سياسي لبنان را متشنج كند و خشونت را به خيابان‌هاي اين كشور بازگرداند. گفته مي‌شود وي كه از مخالفان سرسخت حزب‌الله لبنان و از حاميان گروه‌هاي تروريست سوري است، سال گذشته در پي درگيري شديدي كه ميان هوادارانش و ارتش لبنان روي داد و در پي آن 18 نظامي ارتش و 11 فرد مسلح كشته شدند، از لبنان گريخته بود. احمد اسير تاكنون چند بار در سوريه ظاهر شده كه در كنار گروه‌هاي مخالف تندروي سوري از جمله تروريست‌هاي نصرت عليه دولت سوريه و حزب‌الله لبنان جنگيده است. هواداران اسيري بارها با گروه‌هاي نزديك به حزب‌الله در شهرهاي شمالي لبنان به ويژه طرابلس با يكديگر درگير شده‌اند كه اين درگيري‌ها تاكنون ده‌ها كشته بر جاي گذاشته است.

 

رونمايي از پسر بن‌لادن

به تازگي فايلي صوتي منسوب به حمزه بن‌لادن، پسر اسامه بن‌لادن منتشر شده است كه وي در آن خواهان حملات عليه امريكا، اسراييل، فرانسه و انگليس است. به نظر مي‌رسد اين فايل صوتي يك فايل قديمي است؛ چرا كه حمزه بن‌لادن، پسر رهبر القاعده در آن با ملاعمر، رهبر سابق جنبش طالبان بيعت كرده و تلاش‌هاي ناصر وحيشي، رهبر سابق گروه القاعده در شبه‌جزيره عرب و فرد شماره دو القاعده را كه اخيرا اخباري از مرگ وي منتشر شد تقدير مي‌كند. سخنگوي اين فايل خود را حمزه بن‌لادن معرفي كرده و ايمن الظواهري، رهبر القاعده را رفيق جهاد با پدر خود مي‌داند و شاخه‌هاي القاعده در يمن، سوريه، عراق، مراكش، سومالي، هند، چچن، اندونزي و ميانمار را مي‌ستايد.

 

فساد هند را مثل موريانه مي‌خورد

نارندرا مودي، نخست‌وزير هند طي سخنراني خود در روز استقلال هند گفت: من تاكيد مي‌كنم كه اين كشور از شر فساد خلاص خواهد شد. ما مي‌توانيم به اين هدف دست پيدا كنيم و بايد مبارزه با فساد را از رده‌هاي بالاي جامعه و حكومت آغاز كنيم. مودي ادامه داد: فساد مانند يك موريانه است، به آرامي گسترده مي‌شود، به همه جا دست مي‌يابد اما با تزريقات مداوم از بين مي‌رود.

 

سفر مقام ارشد سازمان ملل به سوريه

دفتر استفن اوبرين، معاون بان كي مون، دبيركل سازمان ملل در امور
بشر دوستانه اعلام كرد كه وي قصد دارد در هفته جاري براي اولين بار به سوريه سفركرده و با مقامات اين كشور در دمشق ديدار كند. در بيانيه صادر شده از سوي دفتر وي در سازمان ملل آمده است كه اوبرين بين روزهاي 14 تا 17 آگوست به سوريه و لبنان سفر خواهد كرد. در اين بيانيه همچنين ابراز اميدواري شده است كه در اين سفر اوبرين بتواند با پناهندگان سوري در حمص و بقاع لبنان ديدار و به آنها كمك كند.

 

درخواست روسيه از اسراييل

سرگئي رياباكوف، معاون وزير خارجه روسيه اعلام كرد كه مسكو از تل‌آويو دعوت كرده به معاهده منع گسترش سلاح‌هاي هسته‌اي (ان پي تي) بپيوندد. وي همچنين افزود روسيه پيش از اين از تل‌آويو بارها خواسته به معاهده منع گسترش سلاح‌هاي هسته‌اي بپيوندد و البته به اين كار خود ادامه خواهد داد همان‌گونه كه ما پيش از اين نيز از تل‌آويو خواسته‌ايم توافق منع استفاده از سلاح‌هاي هسته‌اي را امضا كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها