• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3317 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۵ مرداد

مجمع ايثارگران اصلاح‌طلب در آستانه كسب مجوز

جواد امام در گفت‌وگو با «اعتماد» : هيچ ارتباطي با سازمان مجاهدين انقلاب نداريم

 

محمدحسين مهرزاد/ مجمع ايثارگران اصلاح‌طلب در آستانه كسب مجوز از وزارت كشور قرار گرفته و به نظر مي‌رسد كميسيون ماده 10 احزاب طي هفته‌هاي آينده با اعطاي مجوز به اين تشكل موافقت كند. اين تشكل سياسي كه به تازگي در ميان اصلاح‌طلبان سر برآورده از سوي رسانه‌هاي اصولگرا بديل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي نام گرفته است. با اين حال يكي از اعضاي آخرين شوراي مركزي سازمان مجاهدين انقلاب در اين خصوص به «اعتماد» گفت: اين حرف بي‌پايه‌اي است كه از سوي مخالفان اصلاحات زده مي‌شود. آنها نمي‌خواهند هيچ تشكل اصلاح‌طلبي موجوديت داشته باشد و به همين دليل با سخنان بي‌اساسي مانند همين موضوع تلاش مي‌كنند روي كميسيون ماده 10 احزاب تاثير بگذارند. وي كه به دلايلي نمي‌خواست نامش فاش شود، ادامه داد: اگر يكي از اعضاي سازمان مجاهدين انقلاب به عضويت اين تشكل جديد در‌آيد معناي اين موضوع اين نيست كه حتما مجمع ايثارگران اصلاح‌طلب نسخه جايگزين سازمان مجاهدين انقلاب است. اين فعال سياسي اصلاح‌طلب همچنين در مورد وضعيت سازمان مجاهدين انقلاب گفت: اين سازمان هيچ فعاليت رسمي و غيررسمي سياسي ندارد و بنا بر تغيير نام و فعاليت سازماني نيز نيست. يكي ديگر از اعضاي سازمان مجاهدين انقلاب نيز با رد اين شايعات به «اعتماد» گفت: هيچ تصميم تشكيلاتي گرفته نشده و قرار نيست مجمع ايثارگران اصلاح‌طلب، سازمان مجاهدين شماره دو باشد.

كنگره ، امسال برگزار مي‌شود

حجت‌الاسلام پروازي، از اعضاي شوراي مركزي هيات ايثارگران انقلاب اسلامي در گفت‌وگو با «اعتماد» فضاسازي رسانه‌اي جريان اصولگرا را رد كرد و گفت: قطعا اين طور نيست كه اين جريان وابستگي و ارتباطي با سازمان مجاهدين انقلاب داشته باشد. وي با بيان اينكه اميدواريم به زودي بتوانيم مجوز رسمي فعاليت‌ها را از كميسيون ماده 10 احزاب دريافت كنيم، گفت: اگر اين اتفاق رخ دهد امسال كنگره را برگزار مي‌كنيم. پروازي با اشاره به جلسه امروز هيات موسس اين تشكل سياسي گفت: ما روز يكشنبه آخرين اخبار پيرامون روند دريافت مجوز را مرور مي‌كنيم و پس از آن آخرين وضعيت را گزارش مي‌دهيم. اين عضو هيات موسس مجمع ايثارگران اصلاح‌طلب همچنين گفت: ممكن است ما با اعضاي حزب جمهوري هم سلام و عليك داشته باشيم؛ آيا اين به معني اين است كه مي‌خواهيم اين حزب را احيا كنيم؟

مگر سازمان مجاهدين وجود دارد؟

جواد امام، مديرعامل بنياد باران و ديگر عضو موسس مجمع ايثارگران اصلاح‌طلب نيز در گفت‌وگو با «اعتماد» توضيحاتي در اين خصوص ارايه كرد و گفت: ما در خواست تاسيس اين تشكل را به كميسيون ماده 10 احزاب داده‌ايم و منتظر اعلام نظر آنها هستيم. بنابراين مجمع ايثارگران اصلاح‌طلب فعلا فقط در حد ارايه تقاضا به وزارت كشور است و فعاليتي ندارد. وي در پاسخ به اين سوال كه آيا مجمع ايثارگران اصلاح‌طلب قرار است بديل سازمان مجاهدين انقلاب باشد، گفت: مگر سازمان مجاهدين وجود دارد؟ اكثريت دوستاني كه در مجمع هستند سابقه فعاليت سياسي ندارند. حالا اينكه عده‌اي براي خودشان اظهارنظر مي‌كنند و مجمع را به سازمان مجاهدين وصل مي‌كنند اين نظر محترم است اما بايد مبنا و اساسي هم داشته باشد كه ندارد. جواد امام با بيان اينكه گفته‌اند آقاي عرب سرخي عضو هيات موسس مجمع است، گفت: اين يك نمونه از فضاسازي‌هاي دروغي است كه عليه ما انجام مي‌شود. متاسفانه آنها فكر نمي‌كنند كه لااقل فضاي متعلق به ايثارگران را اين‌گونه آلوده نكنند. مديرعامل بنياد باران در ادامه گفت: بچه‌هاي دوران جنگ و دفاع مقدس فقط از يك جريان سياسي خاص نبودند اما برخي در اين سال‌ها فضا را به سمتي برده‌اند كه بچه‌هاي جنگ احساس كردند بايد در صحنه سياسي حضور داشته باشد. جواد امام با رد بحث‌هايي مبني بر تقابل با ديگران گفت: ما بناي تقابل با كسي نداريم. اين يك ظرفيت است كه دوستان ما مي‌خواهند از آن استفاده كنند. متاسفانه برخي فكر مي‌كردند ايثارگري در انحصار خودشان است و از اين بابت نگران هستند در حالي كه ما دوستان جريان مقابل را هم ايثارگر مي‌دانيم و براي تمام تلاش‌هايي كه در راه دفاع از كشور كرده‌اند احترام قايليم. وي در پاسخ به اين پرسش كه چرا روند اعطاي مجوز به اين تشكل اينقدر طولاني شده گفت: ما فكر مي‌كرديم تا الان مجوز‌هاي لازم را داده باشند. نمي‌دانيم علت اين كار بروكراسي است يا عدم تشكيل جلسات كميسيون ماده 10 اما تلقي ما اين است كه بايد از اين موضوع استقبال كنند. عضو هيات موسس مجمع ايثارگران اصلاح‌طلب در پاسخ به اين پرسش كه آيا كميسيون ماده 10 تقاضاي تغيير برخي اعضاي موسس را داشته است يا نه؟ گفت: تا امروز كه چنين موضوعي را به ما اعلام نكرده‌اند. اكثر اعضاي موسس از بچه‌هاي باسابقه و قديمي جنگ و چهره‌هاي شناخته شده ايثارگري هستند و برخي از آنها قبل از انقلاب هم سابقه مبارزه داشته‌اند. وي درباره زمان احتمالي برگزاري كنگره مجمع ايثارگران اصلاح‌طلب نيز گفت: اميدواريم با دريافت مجوز رسمي مقدمات برگزاري كنگره را هم فراهم كنيم. جواد امام در مورد هيات ايثارگران هم گفت: اين هيات كاملا مذهبي است و مستقل از مجمع كار خود را دنبال مي‌كند.

در دست بررسي

اسفندماه سال گذشته بود كه خبر تقاضاي مجوز تشكلي به نام مجمع ايثارگران اصلاح‌طلب به كميسيون ماده 10 احزاب رسانه‌اي شد. با اين حال هنوز مجوز درخواستي اعطا نشده است. يك ماه و نيم قبل بود كه سخنگوي وزارت كشور در خصوص مجمع ايثارگران اصلاح‌طلب به صورت رسمي اعلام نظر كرد و گفت: درخواست مجمع ايثارگران اصلاح‌طلب براي اخذ مجوز در كميسيون ماده ۱۰ احزاب در مرحله بررسي قرار دارد. با اين حال تاكنون نسبت به نتيجه اين بررسي‌ها خبري اعلام نشده اما منابع آگاه از اعطاي مجوز به اين تشكل سياسي اصلاح‌طلب در هفته‌هاي آتي خبر مي‌دهند. البته ايثارگران اصلاح‌طلب به موازات تقاضاي مجوز براي نهاد سياسي تشكيل هيات مذهبي را در دستور كار قرار دادند و شب شهادت امام جعفر صادق با حضور بزرگان اصلاح‌طلب در حسينيه جماران به اقامه عزا پرداختند كه در اين مجلس سيد حسن خميني در قامت واعظي مذهبي براي حضار سخنراني كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها