• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3327 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۵ شهريور

پرسپوليس چند ريشتر لرزاند؟

شهرام شهيدي

 

هرگز نه فكر مي‌كردم نه دلم مي‌خواست پرسپوليس زلزله با زلزله به ليگ برگردد. يعني درست كه هنوز هم از برد شيرينش در اهواز قند توي دلم آب مي‌شود (هفته بعد در مورد قند و ماجراهايش با شما حرف دارم) و درست كه پرسپوليس اين فصل فارغ از رتبه‌اش در جدول واقعا همان پرسپوليس زلزله شده اما اصلا دلم نمي‌خواست در شبي كه اين زلزله، فولاد را در اهواز برد واقعا زلزله بيايد و هموطنان مرا اين همه بترساند. براي همين از موسيو شيطان خواستم بررسي كند ببيند ما در موقع بروز زلزله بايد چه... نخير. مادموازل ناتو نمي‌گذارد كه. مي‌پرد وسط حرفم و يكهو مي‌گويد بايد چه بپوشيم. اما اين سوال ما نيست. اصل سوال ما و تحقيق موسيو شيطان دقيقا اين است كه موقع زلزله بايد چه كنيم؟ و اما نتيجه تحقيقات موسيو شيطان به اين شرح است:

1- اگر خداي ناكرده زلزله آمد و شما زنده مانديد خيلي سعي نكنيد از منطقه تان خارج شويد. اگر از زلزله جان سالم به در برده‌ايد دليل نمي‌شود از ترافيك و هجوم ملت جان به در برده باشيد.

2- اين درست كه انبار كردن برخي اقلام ضروري مانند نان خشك و آب معدني و چراغ قوه و جعبه كمك‌هاي اوليه خيلي كار خوبي است اما هر چيزي حدي دارد. يعني چه كه شما هشتصد و سي و سه باكس آب معدني و دويست هزار شكلات با تاريخ مصرف پانزده شهريور نود و چهار و دو هزار و سيصد قرص نان بربري انبار كرده‌اي؟ خسارتي كه دور ريز انبار شما به كشور مي‌زند زلزله نمي‌زند.

3- عمه سازنده بنا و مهندس ناظر ملكي كه در آن ساكن هستيم يا روح اجدادشان را هرگز نبايد از ذهن خارج كنيم يا فراموش كنيم. آنها از جمله مواردي هستند كه ياد كردن‌شان در هنگام وقوع زلزله به اندازه وجود آب آشاميدني خاصيت دارد.

4- موقعي كه زلزله مي‌آيد در محل امن بايد پناه بگيريد. عكس سلفي گرفتن با لرزش ساختمان و آپلود كردن عكس در اينستاگرام كمكي به زنده ماندن شما نمي‌كند. آدم سر لايك بيشتر داشتن كه نبايد خودش را به كشتن بدهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون