• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3330 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۹ شهريور

تشكل‌ها

بررسي افزايش قيمت شمش آلومينيوم |رييس سنديكاي صنايع آلومينيوم از مطرح شدن پيشنهاد افزايش قيمت شمش آلومينيوم در ستاد تنظيم بازار خبر داد و گفت: در حال حاضر قيمت هر تن شمش آلومينيوم 150 دلار گران‌تر از هزينه بين‌المللي است و صنايع آلومينيوم با اين افزايش قيمت مخالف هستند. هوشنگ گودرزي، با اشاره به اينكه قيمت آلومينيوم در بازار داخلي بيش از قيمت جهاني است، گفت: شمش آلومينيوم ايران در بازارهاي بين‌المللي به دليل مسائلي چون تحريم با قيمت ارزان‌تر فروخته مي‌شود، لذا دولت براي حمايت از شمش آلومينيوم با عرضه گران‌تر آن در داخل موافق است.

 

خودرو ارزان نمي‌شود|مديرعامل ايران خودرو با بيان اينكه قيمت خودرو به هيچ عنوان كاهش نخواهد يافت، گفت: درخواست افزايش قيمت خود را به شوراي رقابت ارسال كرده‌ايم. هاشم يكه‌زارع، با اشاره به اينكه قيمت خودرو به هيچ عنوان كاهش نمي‌يابد، اظهار داشت: هزينه‌هاي توليد هر روز در حال افزايش است و اين موضوع باعث مي‌شود تا قيمت‌ها روند كاهشي نداشته باشد. وي با بيان اينكه «درخواست افزايش قيمت خود را به شوراي رقابت ارسال كرده‌ايم»، افزود: قرار است به‌محض برگزاري جلسات جديد شوراي رقابت اين موضوع مورد بررسي قرار گيرد. يكه‌زارع در خصوص پرداخت تسهيلات 2هزار ميليارد توماني به هريك از شركت‌هاي ايران خودرو و سايپا كه در جلسه هفته گذشته كميسيون صنايع مطرح شده بود، گفت: اين موضوع در حد پيشنهاد بوده و هنوز قطعي نشده است.

 

حذف تدريجي تخفيف‌هاي محصولات شوينده| دبير انجمن صنايع شوينده، آرايشي و بهداشتي با بيان اينكه توليدكنندگان محصولات شوينده به طور تدريجي در حال حذف تخفيف‌هاي اعمال شده روي محصولات‌شان هستند، گفت: فعلا درخواستي براي افزايش قيمت نداريم. بختيار علم‌بيگي با بيان اينكه از شركت‌هاي عضو انجمن محصولات شوينده خواسته‌ايم تا افزايش قيمتي بر روي محصولات‌شان اعمال نكنند، اظهار داشت: در حال حاضر توليدكنندگان محصولات شوينده درخواستي براي افزايش قيمت توليدات‌شان ندارند و اگر شركتي چنين درخواستي داشته، انجمن با آن موافقت نكرده است. وي با اشاره به حذف تدريجي تخفيف‌هاي اعمال شده روي برخي محصولات شوينده، اظهار داشت: در حال حاضر حدود 40 تا 50 درصد ظرفيت كارخانه‌هاي صنايع شوينده فعال است و اين در حالي است كه ظرفيت نصب شده براي توليد مواد شوينده در كشور بيش از دو برابر نياز داخل است.

 

ثبت سفارش واردات 3700خودرو|معاون نظارت بر كالاهاي سرمايه‌اي و خدمات سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليد‌كنندگان، انحصار در واردات خودرو صرفا از طريق نمايندگي‌هاي رسمي را فاقد موضوعيت دانست و گفت: تا كنون حدود 3700 دستگاه خودرو از طريق عقد توافقنامه بين واردكننده غير نماينده و نماينده رسمي به حوزه ثبت سفارش وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفي شده است. وحيد منايي به ايسنا اظهار كرد: دستورالعمل بهمن پارسال وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستاي اجراي كامل ماده 4 قانون حمايت از حقوق مصرف‌كنندگان مبني برلزوم ارائه خدمات گارانتي و وارانتي به كالاهاي سرمايه‌اي و مصرفي بادوام نظير خودرو، تنظيم و صادر شده است.

 

رقابت براي استفاده از لوازم يدكي نامرغوب چيني|يك عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس گفت: فقدان شرايط رقابت در صنعت خودروسازي، قطع همكاري شركاي خودرويي ايران و ضعف مديريتي خودروسازان كشور موجب تداوم توليد مدل‌هاي از رده خارج و پر مصرف خودروهاي ايراني شده است. ابوالقاسم جراره گفت: قيد نشدن موضوع انتقال دانش فني ساخت خودرو در قراردادهاي گذشته خودروسازان و انحصاري بودن بازار خودرو دليل توليد خودروهاي بي‌كيفيت ايراني است. وي قطع همكاري خودروسازان اروپاپي با ايران را از عمده دلايل گرايش خودروسازان ايراني به خودروهاي چيني دانست و افزود: خودروهاي چيني فاقد كيفيت ساخت و ايمن استاندارد هستند ولي به دليل قطع دسترسي خودروسازان ايراني به خودروسازان اروپايي، صنعت خودروسازي كشور همانند بسياري از صنايع ديگر، خودروهاي چيني را جايگزين كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون