• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3330 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۹ شهريور

سرخط خبرها

فراخوان دهمين دوره جايزه كتاب سال شعر، منتخب «خبرنگاران»، منتشر شد. دهمين دوره جايزه كتاب سال شعر، منتخب «خبرنگاران»، در سه بخش كتاب سال، ويژه (شاعران بدون كتاب) و تجليل از يك عمر فعاليت شعري، همچون گذشته با داوري جمعي از شاعران خبرنگار و فعال رسانه‌ در حوزه شعر و ادبيات، برگزار مي‌شود. اين دوره از جايزه كتاب سال شعر خبرنگاران نيز با دبيري عليرضا بهرامي، از شاعران و ناشراني كه در سال 1393 مجموعه شعر منتشر كرده‌اند، دعوت كرده است تا با توجه به اين شرايط، در بخش كتاب سال جايزه شركت كنند: 1- كتاب در سال 1393 منتشر و در شناسنامه كتاب ذكر شده باشد. 2- چاپ اول و به زبان فارسي در ايران منتشر شده باشد. 3- برگزيده اشعار يا مجموعه گروهي نباشد. علاقه‌مندان به شركت در اين بخش، بايد پنج نسخه از اثر خود را تا پايان مهرماه 1394 به نشاني تهران، صندوق پستي 187 - 13355، دبيرخانه جايزه كتاب سال شعر - خبرنگاران، بفرستند. با اين تاكيد كه اين تاريخ تمديد نخواهد شد.

امير رضايي‌نبرد چند سال است كه سعي دارد جوانب زندگي و آثار فرشچيان را تا آنجا كه امكان دارد، بكاود و در تاريخ نقاشي ايراني و نگارگري معاصر ثبت كند. او حاصل 20 سال ارتباط خود با محمود فرشچيان و تحقيق درباره آثار او را در يك كتاب منتشر مي‌كند.

نمايشگاه عكس بزرگداشت جهان پهلوان تختي با ارايه 400 تصوير از اين قهرمان كشتي گشايش يافته است. عباس خجسته، برگزاركننده اين نمايشگاه گفت: به‌مناسبت سالروز تولد غلامرضا تختي، مجموعه‌اي از عكس‌هاي اين قهرمان كشتي را كه در سال‌هاي گذشته جمع‌آوري كرده‌ام، در معرض ديد علاقه‌مندان گذاشته‌ام. بيشتر اين عكس‌ها از آلبوم‌هاي شخصي جمع‌آوري شده‌اند. نمايشگاه عكس‌هاي غلامرضا تختي از 5 تا 18 شهريور از ساعت 16 تا 20 در گالري «شيث» به نشاني چهارراه وليعصر، ضلع جنوبي پارك دانشجو، كوچه شيرزاد شرقي ميزبان علاقه‌مندان است. (ايسنا)

جمعي از نويسندگان، هنرمندان و استادان ادبيات كشور، طي يك نامه سرگشاده، اعتراض خود را نسبت به تاخير در احداث خانه- موزه جلال آل‌احمد و سيمين دانشور كه قرار بود با عنوان «خانه ادبيات ايران» ساخته شود، اعلام كردند. اين نامه سرگشاده كه خطاب به محمدباقر قاليباف شهردار تهران، علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و جمعي ديگر از مقامات مسوول از جمله معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، رييس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي، رييس شوراي اسلامي شهر تهران و رييس كميته فرهنگي و اجتماعي شوراي مزبور نوشته شده، حاكي از اعتراض به تاخير يك و نيم ساله در اجراي پروژه خانه- موزه جلال آل‌احمد و سيمين دانشور است. (مهر)

داوود گنجه‌اي، استاد موسيقي ايراني و از اعضاي شوراي عالي خانه موسيقي؛ صبح روز يكشنبه 8 شهريور؛ به عيادت محمدرضا شجريان رفت. او درباره وضعيت جسماني شجريان گفت: حال آقاي شجريان خوب بود و به زودي مرخص مي‌شود. مشكل تنهايك عفونت ريوي بود كه مساله پيچيده‌اي نيست. (ايلنا)

فيلم سينمايي «دوران عاشقي»( Time to Love ) با حضور اين كارگردان آن و تعدادي از عوامل آن، همزمان با اكران در سينماهاي سراسر كشور؛ در كشورهاي آلمان، انگلستان، امريكاي شمالي و كانادا به نمايش عمومي درخواهد آمد.

نمايشگاه حجم، سفال و سراميك، نقاشي به صورت گروهي از جمعه شش شهريور ماه به مدت 20 روز در گالري غازموزه وزيري برگزار خواهد شد. اين نمايشگاه از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 15:30 تا 19:30 و روزهاي پنجشنبه و جمعه از ساعت 10 تا 19 در اين گالري برقرار خواهد بود. باغ‌موزه وزيري در لواسان،‌ بلوار امام خميني، خيابان كند عليا و سفلي، دوراهي بوجان،‌ سمت چپ، پلاك 77 واقع شده است. بخشي از درآمد فروش آثار اين مجموعه صرف امور خيريه مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون