• 1404 دوشنبه 26 آبان
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
بانک سپه fhk; whnvhj ایرانول بانک ملی بیمه ملت

30 شماره آخر

  • شماره 6192 -
  • 1404 دوشنبه 26 آبان

افزايش تلفات تصادفات ۳ گروه ترافيكي در تهران

رابعه جوانبخت، رييس اداره تصادفات پليس راهور تهران بزرگ با اشاره به افزايش چشمگير تلفات رانندگان و سرنشينان خودرو و به‌ ويژه در جوانان مي‌گويد كه سرعت غيرمجاز، بي‌توجهي به جلو و حتي رانندگي بدون گواهينامه، مهم‌ترين دلايل مرگبارترين سوانح امسال بوده است و هشدار مي‌دهد كه تنها در گروه خودروسواران، تلفات ۳۱درصد رشد داشته و از اول امسال ۷۶ نفر جانشان را از دست داده‌اند. جوانبخت گفت: «برحسب آمار امسال، متاسفانه شاهد هستيم كه تعداد كشته‌شدگان تصادفات از هر سه گروه كاربر ترافيكي شامل خودروسوار، موتورسوار و عابرپياده در شهر تهران افزايش يافته است.» او با بيان اينكه تعداد سرنشينان خودرو كه جان خود را از دست داده‌اند به صورت چشمگيري افزايش يافته؛ گفت: «در گروه خودروسواران شاهد هستيم كه آمار كشته‌شدگان ۳۱ درصد افزايش يافته كه اين عدد بسيار بزرگ است و در واقع از اول امسال ۷۶ نفر شامل راننده خودرو و سرنشينان جان خود را از دست داده‌اند.» رييس اداره تصادفات پليس راهور تهران بزرگ گفت: «علت اين نوع تصادفات، عدم توجه كافي به جلو و عدم توانايي راننده در كنترل وسيله نقليه ناشي از سرعت غيرمجاز بوده است. همچنين اين كشته‌شدگان در رده سني ۲۰ تا ۳۰ سال قرار دارند كه اين مساله بسيار براي ما ناراحت كنند است؛ زيرا اين افراد نسل جوان ما هستند كه آينده كشور را بسازند، اما متاسفانه به خاطر تجربه سرعت بالا و نداشتن هوشياري كامل در تصادفات جان خود را از دست مي‌دهند.» جوانبخت گفت: «اين نكته قابل توجه است كه برخي از اين افراد، اصلا گواهينامه رانندگي نداشته‌اند، اما در ساعات شب پشت فرمان نشسته‌اند و حتي چند نفر ديگر را نيز با خود همراه كرده‌اند و در تصادفات جان خود و ديگران را به خطر انداخته‌اند.» او گفت: «۵۲ نفر از كشته‌شدگان راننده خودرو بودند؛ درحالي كه ۲۴ نفر از اين كشته‌شدگان، سرنشين بودند كه تنها به خاطر تصميمات اشتباه راننده، جان خود را ازدست داده‌اند.» جوانبخت در ادامه گفت: «علت مرگ بيشتر سرنشينان خودروهاي تصادفي، نبستن كمربند ايمني و پرتاب شدن به بيرون خودرو و برخورد سر به آسفالت و جدول بوده است؛ در حالي كه اگر افراد كمربند خود را ببندند احتمال زنده ماندن آنها بسيار بالا خواهد بود.» جوانبخت گفت: «البته هنوز هم بيشترين تعداد كشته‌شدگان تصادفات، مربوط به موتورسيكلت‌سواران و سرنشينان آنهاست كه آنها هم با سهم ۵۱درصدي، بيشترين آمار مرگ و مير در تصادفات را دارند و بيشتر اين كشته‌شدگان نيز خود موتورسواران هستند. در تصادفات موتورسيكلت‌ها شاهد هستيم كه ۶۷ درصد از آنها در اين تصادفات مقصر بوده‌اند؛ يعني به جايي برخورد نكرده‌اند و تنها به خاطر سرعت بالا و تغيير مسيرناگهاني، واژگون شده‌اند.» رييس اداره تصادفات پليس راهور تهران بزرگ گفت: «سومين گروه كاربران ترافيكي، عابران پياده هستند كه سهم ۴۸درصدي در افزايش تصادفات دارند و بيشتر آنها به صورت عرضي از خيابان و اتوبان‌ها قصد تردد داشته‌اند كه با خودروهاي عبوري برخورد كرده‌اند.  به اين افراد توصيه مي‌كنيم حتما در شب‌ها از لباس‌هاي روشن يا كيف و كفش‌هاي شبرنگ‌دار استفاده كنند.» او با اشاره به اينكه در هر سه گروه ترافيكي، شاهد افزايش آمار فوتي هستيم، گفت: «در واقع ما با 
عابران پياده بي‌احتياط، رانندگان سر به هوا و موتورسيكلت‌سواران قانون‌شكن مواجه هستيم.» رييس اداره تصادفات پليس راهور تهران بزرگ درباره موقعيت‌هايي كه تصادفات فوتي در آنها رخ مي‌دهد، گفت: «۵۸درصد تصادفات فوتي در بزرگراه‌ها و ۳۷درصد در خيابان‌هاي اصلي رخ مي‌دهد.» جوانبخت گفت: «در حال حاضر شاهد هستيم كه آمار تصادفات در بزرگراه‌ها تغيير يافته و امروزه بيشترين تصادفات فوتي در اتوبان‌هاي شهيد زين‌الدين، شهيد بابايي، امام علي و آزادگان و منطقه ۱۵ شامل بزرگراه‌هاي بسيج و امام رضا رخ مي‌دهد.» او گفت: «در گذشته تعداد مردهايي كه در تصادفات جان خود را از دست مي‌دادند، بيشتر بود، اما امروزه شاهد هستيم تعداد خانم‌ها رو به افزايش است. درحالي كه بيشتر آنها تنها سرنشين خودرو يا راكب موتورسيكلت هستند و در تصافات هيچ نقشي ندارند و قرباني تصميمات ديگران شده‌اند.» رييس اداره تصادفات پليس راهور تهران بزرگ همچنين در مورد جانباختن كودكان در تصادفات گفت: «براساس آمار، ۷ كودك زير ۱۵ سال در تصادفات جان خود را ازدست داده‌اند كه اكثر آنها در آغوش مادران‌شان بوده‌اند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون