• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3334 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۴ شهريور

تشكل‌ ها

مرغداران در حال خروج از چرخه توليد هستند|عضو هيات‌مديره اتحاديه سراسري مرغ گوشتي با بيان اينكه هيچ‌كس به فكر صنعت مرغداري نيست، گفت: اين صنعت به حال خود رها شده و رو‌به ورشكستگي است. محمدحسين زماني‌راد به ايسنا گفت: مرغداران به دليل پايين بودن قيمت مرغ با كمبود نقدينگي مواجه‌ هستند و بسياري از آنها به دليل اين مشكل در حال خروج از چرخه توليد هستند. وي افزود: مرغداران با هزاران مشكل، نهاده‌هاي خود را با قيمت آزاد تهيه مي‌كنند اما زمان فروش مرغ كه مي‌رسد بايد التماس كنند تا مقداري از توليد خود را به فروش برسانند.

 

ارزآوري پسته براي ايران؛ 6/1 ميليارد دلار |مديركل دفتر ميوه‌هاي سردسيري وزارت جهاد با بيان اينكه امسال حدود 250تن پسته در كشور توليد مي‌شود، گفت: از 8/2 ميليارد دلار ارزآوري محصولات باغي 6/1 ميليارد دلار آن مربوط به محصولات باغي است.

رمضان رويين‌تن، مديركل دفتر ميوه‌هاي سردسيري و خشك وزارت جهاد كشاورزي به فارس گفت: سطح كل باغات پسته كشور حدود 390 هزار هكتار است و بيشترين سطح باغات اين محصول در استان كرمان واقع شده است. وي با بيان اينكه ميزان توليد پسته با وجود خشكسالي‌ها رو به افزايش است، افزود: با كشت پسته در نقاط ديگر كشور از جمله سمنان، خراسان رضوي، تهران و استفاده از ارقام پرمحصول توليد اين محصول رو به افزايش است.

 

قيمت هر كيلو انار صادراتي؛ كمتر از نيم دلار|در حالي كه مسوولان برنامه‌ريزي مي‌كنند صادرات انار را بار ديگر از اواخر شهريور ماه از سرگيرند، آمارها نشان مي‌دهد عراق طي پنج‌ماه نخست امسال تنها مشتري انار ايراني بوده است؛ آن هم به قيمت كيلويي كمتر از نيم دلار. سرمازدگي در هفت سال گذشته باعث شده بود كه توليد انار در كشور كاهش و قيمت آن افزايش يابد، بنابراين كشور قادر به صادرات اين ميوه نبود. بر همين اساس آمارهاي گمرك نشان مي‌دهد طي پنج ماه نخست سال جاري تنها كشور مشتري انار ايران، عراق بوده كه در اين مدت حدود 432 تن انار از ايران خريداري كرده است. قيمت هر كيلوگرم انار صادراتي براي عراق حدود 1300 تومان تمام مي‌شود، يعني حدود 47/0 دلار. به اين ترتيب مجموع صادرات انار كه ارزش هركيلوگرم آن كمتر از يك دلار است، براي كشور كمي بيشتر از 206 هزار دلار ارزآوري داشته است.

 

نگراني آهن‌فروشان از قيمت آينده آهن در بازار|سكوت در بازار آهن كشور فراگير شده و فعالان اين بازار در كنار كاهش تقاضا از نزول بي‌رويه قيمت آهن نيز ابراز نگراني مي‌كنند. يكي از فعالان بازار آهن، در گفت‌وگو با اقتصاد‌نيوز در مورد علت كاهش قيمت آهن مي‌گويد: علت كاهش قيمت آهن به دليل ركود در بازار بين‌المللي سنگ‌آهن و كاهش صادرات اين محصول رخ داده است چرا كه اين موضوع خود نشان‌دهنده ركود شديد توليد در كارخانه‌هاي فولاد دنياست. قاضي‌لو مي‌افزايد: يكي از دلايل افزايش قيمت آهن در چند سال گذشته اين بود كه، پروژه مسكن مهر كليد خورد و براي ساخت اين ساختمان‌ها به آهن و ميلگرد زيادي احتياج داشتند و خريد آهن در آن زمان بازار داخلي بسيار خوبي را داشت. او مي‌گويد: قيمت هر كيلوگرم آهن هم‌اكنون به يك هزار و 510 تومان رسيده است و يكي از دلايل داخلي كاهش قيمت آهن، نبود تقاضا به دليل كند يا تعطيل شدن پروژه‌هاي عمراني است كه اين موضوع كاهش قيمت ميلگرد را نيز در پي داشته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون