• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3334 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۴ شهريور

ميانجيگري مجلس براي رفع تعطيلي سراسري سنگ‌بري‌ها

رييس انجمن سنگ‌بران شهر ري از تعطيلي بيش از 5000 واحد از 6000 واحد سنگ‌بري در اعتراض به ماليات بر ارزش افزوده خبر داد و گفت: انتظار مي‌رود با پيگيري‌هاي مجلس شوراي اسلامي به زودي مشكل ماليات سنگ‌بران حل شود.

محمد حجاري‌زاده، با انتقاد از رييس سازمان امور مالياتي نسبت به يكي‌دانستن سنگ‌تراشان، سنگ‌فروشان و سنگ‌بران اظهار كرد: آمار ارايه شده از سوي رييس سازمان امور مالياتي درست به نظر نمي‌رسد اما حتي اگر فرض شود تعداد كمي از سنگ‌بران اظهارنامه مالياتي ارايه كردند، چرا به كساني كه اقدام كرده‌اند مفاصا حساب داده نمي‌شود؟ايسنا در اين باره نوشت: بيش از يك‌ماه است كه واحدهاي سنگ‌بري در اعتراض به نحوه دريافت ماليات بر ارزش افزوده تعطيل شده‌اند و درحالي‌كه وزارت صنعت، معدن و تجارت نيز معتقد است سازمان امور مالياتي بر توافق آبان‌ماه سال گذشته پايبند نبوده و خلف وعده كرده است، معاون وزير امور اقتصاد و دارايي و رييس سازمان امور مالياتي مدعي ‌است كه سنگ‌تراشان و سنگ‌فروشان به توافق عمل نكرده‌اند، حال آنكه سنگ‌بران معترض‌ هستند و نه سنگ‌فروشان و سنگ‌تراشان.

رييس انجمن سنگ‌بران شهرري تاكيد دارد كه علي عسكري در سخنان خود توجه كند كه صنف سنگ‌بران از سنگ‌تراشان و سنگ‌فروشان مجزاست و سنگ‌بران، توليدكننده سنگ هستند. وي با تاكيد بر اينكه سنگ‌بران در سال‌هاي گذشته از مشتريان، ماليات بر ارزش افزوده نگرفته‌اند كه پرداخت كنند، گفت: سنگ‌بران به صورت بلندمدت و از هشت ماه تا دو سال سنگ مي‌فروشند اما سازمان امور مالياتي انتظار دارد هر سه ماه يك‌بار ماليات بر ارزش افزوده‌اي كه نگرفتيم را پرداخت كنيم.

رييس انجمن سنگ‌بران شهرري با اشاره به اينكه تفاهم سنگ‌بران با سازمان امور مالياتي در سال گذشته با حضور نمايندگان مجلس و نمايندگان وزارت‌ صنعت، معدن و تجارت و وزارت‌ امور اقتصادي و دارايي صورت گرفته است، تاكيد كرد: سازمان امور مالياتي بر توافق پايبند نيست و كساني كه طبق توافق عمل كرده‌اند نيز اكنون دچار مشكل هستند. حجاري‌زاده در پايان تاكيد كرد: درمورد كساني كه بر اساس قانون عمل نكرده‌اند صحبت نمي‌كنيم بلكه صحبت از مشكل سنگ‌براني است كه طبق توافق با سازمان امور مالياتي عمل كرده‌اند. پيش از اين رييس سازمان امور مالياتي اظهار كرده بود كه اينكه مشكل سنگ‌تراشان با ماليات چيست را بايد از كساني پرسيد كه به توافق خود عمل نكرده‌اند. علي عسكري با اشاره به اينكه توافق مالياتي با اين صنف سه بند دارد، عنوان كرد: طبق بند اول بايد تمام فعالان در اين حوزه در نظام مالياتي ثبت نام كنند، اما از بيش از شش هزار سنگ‌فروش تنها 2850 مودي در سامانه مالياتي ثبت‌نام كردند. طبق بند دوم لازم بود فعالان اين صنف اظهارنامه چهار ساله قبل يعني 16 دوره پيش را بر مبناي تعيين‌شده تسليم كنند كه در اين مورد نيز تنها 70 درصد از كساني كه ثبت‌نام كرده بودند يعني همان 2850 سنگ فروش اظهارنامه دادند، آن هم نه براي تمام اين 16 دوره بلكه براي بعضي از دوره‌ها. عسكري با تاكيد بر اينكه طبق بند سوم سنگ‌فروشان موظف شده بودند از اول سال گذشته صورت‌حساب‌ صادر كنند، سنگ‌فروشان به اين بند نيز متعهد نبودند، تصريح كرد: ما از آنها خواستيم قانون را اجرا كنند، با اين توصيفات ما قانون و تفاهمنامه را اجرا نمي‌كنيم يا آنها؟وي با تاكيد بر اينكه سازمان امور مالياتي با هر يك از سنگ‌فروشان كه طبق توافق عمل كرده است مشكلي ندارد، خاطرنشان كرد: كساني كه به سازمان مالياتي معترضند همان‌هايي هستند كه به توافق عمل نكردند، آنها اعتقاد دارند كه ما نمي‌خواهيم قانون را عمل كنيم و من هم نمي‌توانم بگويم قانون را عمل نكنيد، اين امر در اختيار من نيست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون