• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3334 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۴ شهريور

خبر

انتشار تصاوير خصوصي خانواده

ايسنا| پسري تصاوير خصوصي مادر و خواهرش را در اينترنت منتشر كرد.

او كه توسط پليس فتاي غرب تهران دستگير شده انگيزه خود از اين اقدام را تحقير همسرش توسط مادر و خواهرش اعلام كرده است.

سرهنگ اصغر باقريان، رييس پليس فتاي غرب استان تهران در تشريح جزييات پرونده گفت: «چندي پيش زني با مراجعه به پليس از انتشار تصاوير خصوصي خود و مادرش در شبكه‌هاي اجتماعي شكايت كرد. با توجه به اظهارات شاكي، كارشناسان پليس فتا وارد عمل شده و با اقدامات سايبري، برادر شاكي را به عنوان عامل انتشار تصاوير شناسايي و دستگير كردند. ‌او در بازجويي‌هاي ابتدايي منكر انتشار تصاوير شد اما در ادامه به جرم خود اعتراف كرد و گفت: «مادر و خواهرم پس از ازدواجم شروع به آزار و اذيت همسرم مي‌كردند و با عيب جويي قصد تحقير او را داشتند. اين كار آنها باعث ناراحتي من شده بود و زندگي‌ام را تحت تاثير قرار داده بود. من هم براي اينكه رضايت همسرم را جلب كنم و عصبانيتم از بين برود تصاوير خصوصي مادر و خواهرم را در اينترنت پخش كردم. » متهم پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني و ادامه روند رسيدگي به جرم به دادسرا تحويل داده شد.

 

نفوذ به ايميل‌هاي شخصي با تبليغات دروغ

رييس پليس فتاي اصفهان از دستگيري فردي كه با هك و نفوذ به سيستم رايانه‌اي يكي از شهروندان اقدام به سرقت تمام اطلاعات مهم وي كرده بود،
خبر داد.

سرهنگ سيدمرتضي مرتضوي با اعلام اين خبر گفت: در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر اينكه سيستم رايانه‌اي او هك شده و ديگر نمي‌تواند با پسورد خود وارد ايميل و ديگر اكانت‌هايش شود، بررسي موضوع در دستور كار ماموران پليس فتا قرار گرفت. وي افزود: با انجام تحقيقات فني و تخصصي توسط كارشناسان اين پليس مشخص شد هكر با ارسال بدافزاري روي سيستم فرد شاكي توانسته كليه اطلاعات مهمش را به دست آورد كه پس از انجام يكسري اقدامات متهم شناسايي و دستگير شد. مرتضوي با بيان اينكه متهم انگيزه خود را انتقام‌جويي و رقابت‌هاي شغلي عنوان كرد، ادامه داد: وي پس از تشكيل پرونده براي ادامه روند رسيدگي به جرم روانه دادسرا شد. بد‌‌افزار كيلاگر كه هكرها ضميمه فايل‌هاي ديگر را مانند عكس، فيلم، نرم‌افزار و ديگر فايل‌ها مي‌كنند به خودي خود روي سيستم نصب شده و هر گونه اطلاعاتي كه توسط صفحه كليد تايپ مي‌كنيد براي فرد هكر ارسال مي‌شود به همين دليل نبايد به ايميل‌هاي حاوي تبليغات اعتماد كرد و ضروري است تا نرم‌افزار‌هاي مورد نياز تنها از سايت‌هاي معتبر دريافت شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون