• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3334 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۴ شهريور

گزارش «اعتماد» از تازه‌ترين جنجال هافبك عراقي در استقلال بعد از درگيري با دستيار مظلومي

كرار در يك قدمي اخراج !

گروه ورزش| زماني كه پرويز مظلومي به عنوان سرمربي استقلال جانشين امير قلعه‌نويي در اين تيم شد، رسما به مديران باشگاه اعلام كرد كه روي جاسم كرار، بازيكن جنجالي و پرحاشيه عراقي حساب ويژه‌اي باز مي‌كند و بايد مقدماتي فراهم شود تا اين بازيكن طبق مفاد قراردادش يك سال ديگر هم در استقلال حضور داشته باشد.

خيلي‌ها در آن مقطع به مظلومي اخطار داده بودند كه براي او و تيمش بهتر اين است كه قيد همكاري با كرار را بزند چرا كه اين بازيكن به خاطر نوع رفتارها و بي‌نظمي‌هايش جو تيم را به هم مي‌ريزد و همين حواشي باعث مي‌شود كه بازدهي مناسبي آن طور كه بايد در تركيب آبي‌پوشان نداشته باشد. سرمربي تيم اما با توجه به اين موضوع كه هافبك طراح هجومي قابل اعتمادي توسط باشگاه به تيمش جذب نشد، روي حرف خود ايستاد. اما براي اينكه خيال منتقدان را از حواشي كرار راحت كند رسما وعده داد كه كرار در استقلال مي‌ماند و بدون كوچك‌ترين حاشيه‌اي در خدمت استقلال خواهد بود. قولي كه مظلومي به هواداران استقلال و اهالي فوتبال ايران داد اما با آنچه در هفته‌هاي گذشته در تيمش اتفاق افتاده تفاوت بسيار زيادي دارد، چرا كه جاسم كرار هنوز هم پرحاشيه‌ترين بازيكن استقلال است و بعد از جنجال‌سازي‌هايي كه بر سر عدم دريافت مطالباتش داشت، حالا به خاطر درگيري لفظي با فرزاد مجيدي و بي‌نظمي در اردوي استقلال، در آستانه اخراج از باشگاه استقلال قرار گرفته است.

 

كرار از سال اولي كه وارد فوتبال ايران شد نامش با حاشيه همراه بوده است. هميشه او را معترض، پرخاشگر و عصباني ديده‌ايم. يا با هم تيمي‌هايش اختلاف داشته يا با كادر فني. اعتراض او به عدم دريافت مطالبات مالي و انجام مصاحبه‌هاي مختلف عليه مديريت‌ باشگاه هم كه عادت هميشگي او در هر حالتي بوده است. جاسم كرار نشان داده تحت هر شرايطي كار خودش را مي‌كند. نكته حايز اهميت اينجاست كه همين چند ماه قبل به خاطر درگيري و اعتراض و به كار بردن الفاظ ناشايست عليه ايراني‌ها، كميته اخلاق فدراسيون فوتبال، در يك راي عجيب كرار را به دليل رفتارهايش از حضور در فوتبال ايران محروم كرد اما نه در همان موقع بلكه پس از پايان قراردادش در فصل 95-94 (يعني فصلي كه در آن هستيم) . بسياري از كارشناسان معتقدند كه همان راي اشتباه و عجيب كميته اخلاق كه در مقابل حواشي اين بازيكن قاطع و بازدارنده نبود، مقدمات را براي ادامه بي‌نظمي‌هايش فراهم كرد. با وجود اين راي، باشگاه استقلال در آغاز فصل جاري درصدد قطع همكاري با اين بازيكن عراقي بود. افشارزاده به عنوان مديرعامل استقلال بارها و بارها به اين موضوع اشاره كرده كه موافق تمديد قرارداد كرار نبود اما چون مظلومي اعلام كرد به او نياز دارد كرار در استقلال ماندني شد. افشارزاده درباره مخالفت خود با حضور كرار در استقلال در مصاحبه‌اي گفته بود: «مايل نبودم كه كرار در استقلال بماند اما با توجه به شرايطي كه وجود داشت و اينكه مظلومي گفته بود اين بازيكن را مهار خواهد كرد، گفتم بماند. سال گذشته از كرار لطمات زيادي خورديم و نامه‌هاي زيادي به علي كفاشيان، رييس كميته اخلاق و... نوشتم و مي‌دانستم در شش ماه اين بازيكن تغيير نمي‌كند.»ساير مسوولان استقلال همچون پورحيدري و معيني نيز از اين بازيكن ابراز نارضايتي كرده بودند و به نظر مي‌رسد امروز تنها فرد حامي كرار در مجموعه استقلال پرويز مظلومي است كه قول داده بود اين هافبك عراقي را مهار كند اما عملا در اين راه ناكام بود. آنهايي كه مظلومي را مي‌شناسند مي‌دانند كه او كاريزماي بسياري از مربيان در برخورد با بازيكنان خاطي را ندارد و از اين رو نمي‌تواند چندان جلوي اين مسائل بايستد؛ مساله‌اي كه بسياري از پيشكسوتان باشگاه بعد از اينكه مظلومي دوباره سرمربي تيم شد به او گوشزد كرده و از او خواسته بودند قاطعيت و سختگيري بيشتري نسبت به رفتار بازيكنان داشته باشد.

 

استقلال اين روزها اردوي آماده‌سازي خود را در تعطيلات ليگ برتر، در هتل المپيك تهران برگزار مي‌كند. همه‌چيز در اين اردو آرام بود تا اينكه روز گذشته باز هم اتفاقي افتاد كه نام جاسم كرار، صدر اخبار رسانه‌ها را به خود اختصاص داد. تازه‌ترين حاشيه‌ اين بازيكن باعث شده زمزمه اخراج رسمي‌اش از استقلال بر سر زبان‌ها بيفتد. داستان از اين قرار است كه پنجشنبه شب گذشته و در شرايطي كه بازيكنان استقلال و اعضاي كادر فني همگي طبق برنامه در هتل المپيك حضور داشتند، جاسم كرار به دلايلي نامعلوم براي اعضاي كادر فني و سرپرستي، بدون هماهنگي و كسب اجازه، هتل المپيك را ترك مي‌كند. وقتي صبح روز گذشته كرار دوباره به محل اردوي تيم بازگشت، فرزاد مجيدي مربي استقلال كه در جريان غيبت و ترك غير موجه هتل توسط اين بازيكن قرار گرفته بود، رفتار بازيكن عراقي را مورد انتقاد قرار مي‌دهد و از او مي‌خواهد كه توضيح دهد چرا اردوي تيم را بدون اجازه ترك كرده است. برخورد عضو كادر فني استقلال اما نه تنها با پشيماني و عذرخواهي هافبك عراقي همراه نبود، بلكه باعث شد هافبك جنجالي عصباني شود و با مجيدي و ستوده پزشك استقلال درگيري لفظي شديدي پيدا كند. به همين ترتيب بعد از اين درگيري جاسم كرار دوباره اردوي استقلال را ترك كرد تا خبر اخراج احتمالي‌اش رسما در رسانه‌ها منتشر شود.

 

اعضاي كادر فني و سرپرستي استقلال حالا بازيكن عراقي خود را در اختيار كميته انضباطي باشگاه قرار داده‌اند. كرار بعد از بازي استقلال مقابل سياه جامگان مشهد در ورزشگاه دوستان خود را وارد اتوبوس تيم كرده بود تا به هتل بروند، اما منصور پورحيدري آنها را از اتوبوس بيرون كرد. همين رفتار با قهر يك روزه كرار و تاخير‌هاي او براي حضور در محل تمرين استقلال همراه شد. بعد از اين داستان ماجراي درگيري او با مديران باشگاه بر سر دريافت مطالبات مالي‌اش حسابي خبرساز شد. كرار حتي يك مصاحبه جنجالي انجام داده و تاكيد كرده بود كه مديران باشگاه استقلال او را مسخره كرده‌اند، چرا كه به جاي پرداخت مطالباتش به او وعده مي‌دهند كه ماشين در اختيارش قرار مي‌دهند و براي اينكه او را مجبور به سكوت كنند، مدام براي انتخاب ماشين‌ مورد علاقه‌اش او را به نمايشگاه‌هاي ماشين مي‌فرستند! كرار گفته بود كه اصلا بازيكن پرحاشيه‌اي نيست اما چون حق و حقوقش را مي‌خواهد چنين مشكلاتي را براي او درست مي‌كنند. اين بازيكن اما قبل از بازي آبي‌پوشان با ملوان هم در هتل جنجال‌ساز شده و چند ساعت مانده به شروع مسابقه با داد و فرياد اعلام كرده بود كه اگر سوئيچ ماشينش را طبق وعده‌اي كه از مدت‌ها قبل به او داده بودند در اختيارش نگذارند، براي استقلال بازي نخواهد كرد. هافبك پرسروصداي عراقي رسما حتي تهديد كرده بود كه اگر پول را ندهند، به نجف بازخواهد گشت و ديگر براي استقلال بازي نخواهد كرد. به خاطر همين اعتراض‌ها بارها از حضور در تمرين سر باز زد و امروز همچنان بزرگ‌ترين مشكل مديران و اعضاي كادر فني استقلال به حساب مي‌‌آيد. نكته قابل تامل اما اينجاست كه مشكلات مديريتي در باشگاه استقلال نقش بسيار زيادي در حواشي و پرخاشگري‌هاي كرار داشته است. او طبق قراردادش با باشگاه حق دارد كه سر موعد مقرر پولش را دريافت كند. اما وقتي مديران باشگاه ماه‌هاست كه به تعهدات مالي خود در قبال اين بازيكن و ساير نفرات تيم عمل نكرده‌اند، چطور انتظار دارند كه جاسم كرار هم هميشه در خدمت آنها باشد و هيچ اعتراضي نكند؟ در واقع ابتداي امر اين مديران خود باشگاه استقلال هستند كه مقدمات به حاشيه رفتن بازيكن عراقي خود را فراهم كرده‌اند! آنها به اين بازيكن پول نمي‌دهند و كرار هم به خودش اجازه مي‌دهد به خاطر اين رفتار مديران باشگاه، به هرچيزي كه باعث نارحتي‌اش شد اعتراض كند.

 

مديران باشگاه استقلال به بازيكن عراقي خود گفته‌اند كه فعلا برود دنبال زندگي‌اش تا درباره‌اش تصميمي درست اتخاذ كنند. منصورپورحيدري درخصوص اتفاقاتي كه پيرامون جاسم كرار در اردوي استقلال رخ داده است، مي‌گويد: « در هر صورت اين بازيكن شب گذشته اردو را ترك كرده و بدون هماهنگي با كادر فني اين كار را انجام داده است. ما هم تصميم گرفتيم كرار را در اختيار كميته انضباطي بگذاريم تا باشگاه پيرامون او تصميم بگيرد. من در اردو نبودم ولي وقتي يك بازيكن بدون اجازه اردو را ترك مي‌كند، خودش يك نوع بي‌احترامي است. بي‌احترامي كه فقط فحش دادن نيست. ما او را در اختيار باشگاه گذاشتيم تا يك تصميم جدي درمورد او گرفته شود. به كرار گفتيم برود دنبال زندگي‌اش تا باشگاه يك تصميم جدي اتخاذ كند. اين بازيكن ما را اذيت مي‌كند و درحالي كه بازيكنان يك هفته است صبح و بعدازظهر تمرين مي‌كنند، اما او بدون اجازه اردو را ترك كرده است. همه بازيكنان شرايط سختي را تحمل مي‌كنند و از خانواده‌هايشان دور هستند. هيچ‌كس هم غر نمي‌زند، اما كرار ما را اذيت كرد.» پورحيدري همچنين درخصوص اينكه چرا كرار با مجيدي جدال لفظي داشته است، گفت: فرزاد مسوول كنترل بازيكنان بود و او وقتي متوجه شد كه اين بازيكن اردو را ترك كرده است، نسبت به وي واكنش نشان داد.

 

باكس

همه مي‌دانند كه جاسم كرار بازيكن پرسروصدا و پرحاشيه‌اي است و در اين مساله هيچ شكي نيست. اما مديران باشگاه استقلال بهتر از همه مي‌دانند كه خودشان مقصر حواشي به وجود آمده هستند. امروز همه منتظر تصميم كميته انضباطي درباره بازيكن عراقي هستند، اما حقيقتي كه قابل كتمان نيست اين است كه كرار به خودش اجازه مي‌دهد هر اعتراضي كه دوست داشت انجام بدهد. همه‌چيز هم به زمان مذاكره مديران باشگاه استقلال با اين بازيكن مربوط مي‌شود. خود جاسم كرار در مصاحبه‌اي رسما اين مورد را فاش كرد كه: « علي نظري جويباري معاون باشگاه از من خواست در تيم طبق قراردادم بمانم. او به من گفت كه پولت را هم سر وقت مي‌دهيم و اگر در پرداخت حق و حقوقت مشكلي وجود داشت نه در تمرينات حاضر شو، و نه براي تيم بازي كن! اما من با وجود اينكه پولم را نداده‌اند، هم در تمرينات شركت مي‌كنم و هم بازي مي‌كنم. اما به من مي‌گويند پرحاشيه! چون مي‌گويم حقم را بدهيد!»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون