• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3335 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۵ شهريور

سر خط خبرها

عصر «داستان تهران» درهفته فرهنگي تهران در مسكو برگزارمي‌شود. اين هفته فرهنگي در راستاي حضور ايران به عنوان ميهمان ويژه امسال در بيست و هشتمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب مسكو برپا شده است و طي آن روز يكشنبه ۱۵ شهريورماه ودر پنجمين روز از اين هفته فرهنگي، داستان‌هاي برگزيده دوره اول جايزه «داستان تهران» با حضور مينا فرشيدنيك، دبير اين جايزه خوانده خواهد شد.

شبكه مستند سيما در مراسم «ميم مثل مستند» ضمن رونمايي از آثار برجسته مستندسازان پيشكسوت از جمله ناصر تقوايي، خسرو سينايي، محمدرضا اصلاني، منوچهر طياب، حسين ترابي و محمدعلي فارسي در دهه‌هاي 40 تا 60، از برخي آنها تقدير به عمل مي‌آورد.

به مناسبت روز سينما شنبه 21 شهريور ماه نخستين جشن سينما و كتاب با همكاري خانه هنرمندان ايران و خانه كتاب در تالار استاد جليل شهناز خانه هنرمندان ايران برپا خواهد شد.

مستند شاعران مشروطه نوشته و كار اميرفرض‌اللهي اثري درباره شش تن از شاعران و روزنامه‌نگاران عهد مشروطه در شوراي سياستگذاري گروه هنر وتجربه تاييد شد و پاييز امسال در سينماها به نمايش در مي‌آيد. اين مستند كه در فاصله سال‌هاي ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲ با همت و ذوق شخصي ساخته شده توانسته بر بدنه سينماي مستند تاثيراتي بگذارد و هم‌اكنون چند مستندمتاثر از اين فيلم بر محوريت تك‌نگاري{مستند پرتره} درباره اين شاعران و روزنامه‌نگاران در حال ساخت است. اين اثر ۵۲دقيقه‌اي به زندگي پرفرازو فرود و تاثيرات فرهنگي اجتماعي افرادي همچون فرخي يزدي، صور اسرافيل، دهخدا، عارف قزويني، نسيم شمال و ميرزاده عشقي بر جريان آزاديخواهي و عدالت طلبي در ايران۱۰۰سال پيش مي‌پردازد و آزادگي ايشان را به تصوير كشيده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون