• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3335 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۵ شهريور

همه سيب‌ها و كامنت‌هاي سيبي

شهرام شهيدي

 

باراك اوباما در زير عكس يك پدر و پسر ايراني در فيس بوك كامنت گذاشت. در اين عكس حكايت نوجواني روايت مي‌شود كه به گفته پدرش، در پنج سالگي هنگام بردنِ ميوه‌هاي خريداري‌ شده به سمت خانه، همه آنها را به رهگذران مي‌بخشيد. اوباما نوع‌دوستي نوجوان تبريزي را «الهام‌بخش» خواند.

و اما كامنت ديگران:

رييس‌جمهور چين: عزيزم مثل هميشه سيب‌ها را ببخش تا پدرت مجبور به واردات سيب از چين بشود. رفتار تو بايد الهام بخش همه مردم جهان شود.

نخست‌وزير تركيه: من از احمدي‌نژاد ياد گرفتم مي‌شود با سيب زميني و پياز محبوب شد. از تو هم آموختم سيب هم بد چيزي نيست. اين‌بار نزديك انتخابات سيب پخش مي‌كنم تا نظر رييس‌جمهور امريكا را دوباره به خودم برگردانم.

محمود احمدي‌نژاد: ببينيد در زمان من كودكان در زيرزمين خانه و در آشپزخانه‌ها غني‌سازي مي‌كردند اما در دوران تدبير و اميد سيب مي‌بخشند. بعد مي‌گويند ما به دانش اهميت بيشتري مي‌دهيم.

نخست‌وزير ژاپن: آفرين. به زودي با الگو‌برداري از كار شتيسته تو كارتون سيب پخش كن‌ها را مي‌سازيم و به همه كشورهاي جهان مي‌فروشيم. سيب پخش كردن تو براي ما هم سود داشت عزيزم.

رييس‌جمهور روسيه: اين اخلاق تو با ما روس‌ها اصلا سر سازگاري ندارد. من عكست را لايك نمي‌كنم چون ما روس‌ها فقط دست بگير داريم.

رهبر جمهوريخواهان در كنگره امريكا: اين داستان‌ها و اين كامنت‌هاي اوباما باعث نمي‌شود ما برجام را بپذيريم. مرغ يك پا دارد. مي‌دانم اشتباه مي‌كنيم اما مرد كسي است كه حتي روي اشتباه خودش بايستد و كم نياورد.

وزير جهاد كشاورزي: مي‌بينيد كه با اين آمار مشت نمونه خروار مشخص مي‌شود وضع كشاورزي اينقدر خوب است كه مردم سيب‌هايشان را هم مي‌بخشند. زنده باد فعاليت‌هاي كشاورزي محور وزارت ‌ما.

يك باغدار: چي چي و زنده باد؟ كجاي كاري اخوي؟ بنده خدا ديده سيبش را دلال‌ها مي‌خواهند مفت بخرند آن را بخشيده. ما هم به زودي همين كار را مي‌كنيم.

يك محقق: بالاخره ما هم وارد عرصه سيب شديم. بعد از نيوتن و اپل كه به نوعي با سيب در رابطه بودند ما به يك محوريت سيبي جديد نياز داشتيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون