• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3335 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۵ شهريور

عاون اول قوه قضاييه با ارجاع نامه عفت مرعشي به دادستان تهران، درخواست كرد

« اقدام مقتضي» درباره نامه همسر هاشمي

اژه اي :چنانچه همانند برخی نوشته های منتسب به بیت آقای هاشمی مشحون به توهین باشد، اقدام مقتضی به‌عمل آورده و عنداللزوم مسائل مطروحه را پاسخ دهید

گروه سياسي| صدور حكم هم چيزي از حاشيه‌هاي پرونده مهدي هاشمي كم نكرده است. تازه حالا حاشيه‌ها وارد فاز جديدي مي‌شوند. نامه‌اي كه هفته پيش توسط خانواده هاشمي‌رفسنجاني خطاب به محسني اژه‌اي نگاشته شده بود بحث‌برانگيز شده است؛ معاون اول قوه قضاييه اين نامه را به دادستان تهران ارجاع داده تا به مسائل مطرح شده در آن پاسخ داده شود. اين اما تمام داستان نيست، چرا كه محسني اژه‌اي از جعفري دولت‌آبادي، دادستان تهران خواسته است تا «توهين و افترا» در آن نامه بررسي و «اقدام مقتضي» در قبال آن انجام دهد. روز چهارشنبه همسر آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني و اعضاي خانواده او در نامه‌اي خطاب به معاون اول دستگاه قضايي در سيزده بند ايراداتي را به روند رسيدگي به پرونده مهدي هاشمي و حكم صادر شده براي او وارد كرده بودند؛ ايراداتي كه در آن نامه تاكيد شده بود كه احتمالا در آينده نيز موارد ديگري نظير آن مطرح خواهد شد. خانواده هاشمي‌رفسنجاني در نامه خود به امضاي عفت مرعشي گفته‌اند كه قبل از بازگشت فرزندشان به ايران «بسياري از رجال سياسي، حتي در بالاترين سطح در قوه قضاييه، پيغام مي‌دادند كه به ايران باز نگردد» اما او «مصرانه عنوان مي‌نمود كه تنها راه پايان دادن به اتهامات و دروغ‌ها، حضور در برابر قانون است. » خانواده هاشمي‌ در بندهاي سيزده‌‌گانه نامه خود نوشته بودند كه در اين پرونده مدركي دال بر دريافت وجه پورسانت توسط مهدي هاشمي وجود نداشته و به‌اين‌ترتيب «اين نخستين پرونده در تاريخ قضاي ايران است كه شخصي بدون اينكه ريالي پول گرفته باشد و حتي قاضي پرونده بگويد كه علم دارد متهم پول نگرفته است، اما به گرفتن پول متهم شود و حكم بگيرد. » خانواده هاشمي‌رفسنجاني همچنين گفته‌اند كه در برخي اسناد اين پرونده «دست برده شده است. » آنها بر موارد ديگري چون عدم احضار شاهد به دادگاه و استناد به اظهارات كساني كه به جلسه دادگاه خوانده نشدند و حتي خود متهم اين پرونده بودند، اشاره كرده‌اند. در اين نامه همچنين تاكيد شده كه به اعتراض مهدي هاشمي به برخي موارد رسيدگي نشده است.

 

حالا اما قبل از آنكه خانواده هاشمي‌رفسنجاني طبق نامه هفته گذشته خود موارد ديگري از اين دست را منتشر كنند، حجت‌الاسلام والمسلمين اژه‌اي در نامه‌اي خطاب به دفتر حوزه معاونت اول قوه قضاييه نوشت: «نامه سركار خانم مرعشي را ملاحظه نمودم، برخلاف نوشته ايشان هيچگونه ناراحتي و عذاب وجداني نسبت به مساله مورد اشاره مشاراليها (محكوميت مهدي هاشمي به جرم اختلاس، ارتشاء و مسائل ضد امنيتي) ندارم و از نامه غيرمتعارف و غيرمسوولانه نامبرده معلوم مي‌شود كه چه كسي ناراحت است و درد داردو پيوست نامه مشاراليها ارتباطي با اينجانب ندارد. لذا عينا خدمت دادستان محترم عمومي و انقلاب تهران ارسال تا چنانچه همانند برخي نوشته‌هاي منتسب به بيت آقاي هاشمي‌رفسنجاني مشحون به توهين و افترا باشد اقدام مقتضي به عمل آورده و عنداللزوم مسائل مطرحه را پاسخ دهند. »

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون