• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3336 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۶ شهريور

خبر كوتاه

17 سرباز ارتش افغانستان كشته شدند

دولت وزيري، معاون سخنگوي وزارت دفاع افغانستان اعلام كرد كه در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ عمليات در ۱۴ ولايت افغانستان انجام شده است. او گفت كه در اين عمليات‌ها ۱۰۳ مخالف دولت كشته، ۹۷ نفر زخمي و ۱۰ نفر نيز توسط نيروهاي امنيتي افغان بازداشت شده‌اند. به گفته وزيري نيروي هوايي افغانستان در طول اين عمليات‌ها ۸۵ پرواز جنگي و حمايتي انجام شده ‌است. او تاكيد كرد كه بيشتر اين عمليات‌ها در ولايت‌هاي كنر در شرق، لوگر در جنوب كابل، قندهار، هلمند و ارزگان در جنوب افغانستان انجام شده است. در درگيري‌هاي دو روز گذشته نيز 17 سرباز ارتش افغانستان جان خود را از دست داده‌اند.

 

از سرگيري روابط نظامي اسراييل و تركيه

پس از آنكه صادرات نظامي رژيم صهيونيستي به ارتش تركيه به دليل تنش‌ها ميان دو طرف كاملا متوقف شده بود، به تازگي گزارش‌هايي منتشر شده است كه بر اساس آن صادرات نظامي رژيم صهيونيستي به تركيه به صورت تدريجي آغاز شده است و شاخه نظارت بر صادرات نظامي در وزارت جنگ رژيم صهيونيستي كه مسوول صدور مجوز توليدات تكنولوژي نظامي و امنيتي پيشرفته است، اخيرا با صدور مجوزهايي براي صادرات ده‌ها تكنولوژي نظامي و امنيتي به طرف تركيه‌اي موافقت كرده است.

 

نمايش بزرگ‌ترين بمب اتم جهان

روز گذشته ماكت بمب هشت متري و 25 تني موسوم به بمب سزار كه قدرتمندترين بمب هسته‌اي است كه تاكنون منفجر شده، براي اولين بار در روسيه به نمايش درآمد. اين بمب هيدروژني سال 1961 به دست اتحاد جماهير شوروي آزمايش شد كه با نام بمب اي‌ان 602 (AN602) نيز شناخته مي‌شود.

 

43 درصد انگليسي‌ها خواهان خروج از اتحاديه اروپا هستند

نظرسنجي موسسه «سرويشن» نتيجه يك نظرسنجي را منتشر كرد، كه نشان مي‌دهد براي اولين بار از نوامبر 2014 تعداد بيشتري از انگليسي‌ها خروج از اتحاديه اروپا را ترجيح مي‌دهند. اين نظرسنجي با شركت بيش از 1000 شهروند انگليسي در سوم و چهارم سپتامبر انجام شد. بر اساس اين نظرسنجي حدود 43 درصد از راي‌دهندگان انگليسي از خروج كشورشان از اتحاديه اروپا حمايت مي‌كنند و در مقابل 40 درصد خواستار باقي‌ماندن در اين اتحاديه شده‌ و 17 درصد نيز هنوز تصميمي در اين باره نگرفته‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون