• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3336 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۶ شهريور

عدد نوشت

ميزان واردات گوشت قرمز در سال گذشته

معاون وزير جهادكشاورزي با بيان اينكه ميزان واردات گوشت قرمز ۳۰ هزار تن در سال ۹۳ كاهش يافته است، گفت: بي‌نيازي كشور از واردات اين محصول در برنامه‌اي ۵ساله امكان‌پذير خواهد بود. حسن ركني به مهر گفت: با اقداماتي كه انجام شد، در سال ۹۳ ما با كاهش واردات گوشت قرمز به كشور مواجه بوديم به‌طوري كه ميزان واردات گوشت قرمز از حدود ۹۰ هزار تن در سال ۹۲ به حدود ۶۰ هزار تن در سال ۹۳ كاهش پيدا كرد، ضمن اينكه براساس پيش‌بيني‌هاي انجام شده، انتظار مي‌رود واردات اين محصول در سال جاري نيز با كاهش همراه باشد. وي ميزان توليد گوشت قرمز در سال گذشته را ۷۸۵ هزار تن عنوان كرد و گفت: ميزان واردات اين محصول به تناسب افزايش توليد آن، كاهش يافته است.

 

پيش‌بيني مركز پژوهش‌هاي مجلس در مورد قيمت نفت

در حالي كه قيمت نفت هنوز هم در وضعيت هشدار به سمت كاهش قرار دارد، مركز پژوهش‌هاي مجلس از رقم 64 دلار براي نفت خبر داده است. مركز پژوهش‌هاي مجلس ضمن بررسي پيش‌بيني‌هاي گوناگون قيمت نفت براي سال‌هاي ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ اعلام كرد: به تخمين صندوق بين‌المللي پول با قيمت نفت در سال ۲۰۱۶ معادل 22/64 دلار به ازاي هر بشكه خواهد بود. اين در حالي است كه در شرايط فعلي بسياري از تحليلگران بازار بر اين باورند كه قيمت نفت تنها به شرط رعايت برخي مسائل از سوي كشورهاي توليدكننده نفت، به ثبات خواهد رسيد.

 

تغيير كاربري غيرمجاز اراضي كشاورزي

تغيير كاربري غيرمجاز اراضي كشاورزي و تخلفات مربوط به اين اراضي با راه‌اندازي گشت‌هاي ويژه حفاظت از سوي سازمان امور اراضي بيش از 40درصد كاهش يافته است. سازمان امور اراضي كشور در قالب گزارشي، اهم عملكرد و برنامه‌هاي دو ساله خود را در دولت تدبير و اميد اعلام كرد. بنابراين گزارش، با آغاز فعاليت دولت يازدهم، سازمان امور اراضي كشور براي نخستين‌بار مطابق سياست‌ها و برنامه‌هاي تدوين شده، راه‌اندازي گشت‌هاي حفظ كاربري اراضي كشاورزي با مشاركت بخش خصوصي را در دستور كار خود قرار داد و اكنون با گذشت 18 ماه از آغاز اين طرح حفاظتي و تجهيز اكثر استان‌هاي كشور به خودروهاي صحرايي، بيش از 130 اكيپ گشت ويژه، كار حفاظت از اراضي كشاورزي را انجام مي‌دهند.

 

كاهش سرقت‌هاي برقي

معاون هماهنگي امور توزيع شركت توانير گفت: با تمهيدات در نظر گرفته شده ميزان سرقت‌هاي برقي نسبت به گذشته 60 درصد كاهش يافته است. غلامرضا خوش‌خلق با اشاره به گسترده بودن شبكه سراسري برق به ايسنا گفت: در حال حاضر طول شبكه سراسري برق كشور 700 هزار كيلومتر است كه همين مساله نيز موجب بروز سرقت و به‌بار آمدن خسارت و تلفات به شبكه مي‌شود. وي يكي ديگر از عوامل بروز چنين مساله‌اي را عمومي‌بودن تجهيزات برقي عنوان كرد و گفت: با توجه به اينكه اين تجهيزات سرمايه ملي و متعلق به مردم است از مردم خواهش مي‌كنيم تا از اين تجهيزات همانند تجهيزات خانه خود محافظت كنند.

 

سهم تهران از تسهيلات بانكي

«ميكاييل عظيمي» كارشناس اقتصاد توسعه گفت: عدم تعادل منطقه‌اي و نابرابري مناطق مختلف كشور در زمينه‌هاي مختلف موجب شده است پول از سراسر ايران به تهران پمپاژ شود. عظيمي در سخنراني خود در موسسه دين و اقتصاد با موضوع «تعادل منطقه‌اي، كليد توسعه ملي» با بيان اين مطلب كه «ايران فقط تهران نيست» افزود: 16 درصد از جمعيت ايران در تهران ساكن و 30 درصد جمعيت ايران در سه استان تهران، خراسان رضوي و اصفهان ساكن‌ هستند. سهم چهار استان از جمعيت كشور يك درصد و سهم 20 استان از جمعيت كشور بين يك تا چهار درصد است. وي تاكيد كرد: 55 درصد سپرده‌هاي بانكي در استان تهران است و بعد از تهران، استان اصفهان با فاصله زياد نسبت به تهران با شش درصد سپرده‌هاي بانكي در مقام دوم است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون