• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3340 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۲۱ شهريور

تشكل‌ ها

جمع‌آوري آب‌هاي معدني غيراستاندارد| رييس سازمان غذا و دارو از بازنگري ضوابط بسته‌بندي آب‌هاي معدني و توقف توليد 10 درصد از شركت‌هاي توليد‌كننده آب معدني خبر داد و گفت: آب‌هاي معدني غير استاندارد از بازارجمع‌آوري شده و مردم بدون نگراني مي‌توانند از آب‌هاي معدني موجود در سطح بازار استفاده كنند. رسول ديناروند ﺑﺎ اﺷﺎﺭﻩ ﺑﻪ دﺳﺘﻮﺭ ﻭﺯﻳﺮ ﺑﻬﺪاﺷﺖ ﻣﺒﻨﻲ ﺑﺮ ﺑﺮﺭﺳﻲ و ﺁﻧﺎﻟﻴﺰ ﺁﺏ‌ﻫﺎﻱ ﻣﻌﺪﻧﻲ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺩﺭ ﺳﻂﺢ ﺑﺎﺯاﺭ، اﺯ ﺑﺮﺭﺳﻲ و ﺁﻧﺎﻟﻴﺰ بيش از 300 برند آب معدني از نظر آلاينده‌هاي شيميايي و ميكروبي ﻃﻲ ﻳﻚ ﻣﺎﻩ اﺧﻴﺮ ﺧﺒﺮ داد و گفت: از اين تعداد برند آناليز شده، كمي بيشتر از 10 درصد از آب معدني‌هاي موجود داراي آلاينده‌هاي شيميايي، ميكروبي، فلزات سنگين، نيترات و نيتريت بودند كه دستور جمع‌آوري اين آب معدني‌ها از سطح بازار داده شد.

 

توليد 4/1 ميليون تني شكر| دبير انجمن صنفي كارخانه‌هاي قند و شكر از توليد بيش از يك ميليون و 400 هزار تني شكر خبر داد و گفت: چند روزي است كه كارخانه‌هاي قند و شكر، چغندرقند را از كشاورزان مي‌خرند و قيمت در حال بررسي شكر در ستاد تنظيم بازار، تا هفته آينده تصويب و ابلاغ مي‌شود. بهمن دانايي، اظهار كرد: كشاورزان ولي‌نعمت‌هاي كارخانه‌ها و صنايع هستند و نبايد با آنها به زبان تهديد صحبت كرد. صنايع قند و شكر نيز كه همواره محصول خود را از چغندركاران و بهره‌برداران نيشكر توليد مي‌كنند، با وجود زيان‌هاي سنگين طي سال گذشته و مشكلات و محدوديت‌ مالي نهايت تلاش خود را مي‌كنند تا بهاي محصول خريداري شده چغندركاران را در سريع‌ترين زمان ممكن به آنها پرداخت كنند.

 

تبليغ و فروش برنج خارجي به اسم ايراني|فروش كالاها و محصولات ايراني به نام خارجي اين‌بار جاي خود را به فروش كالاي خارجي با عنوان ايراني داده است! تبليغ و فروش برنج ايراني كه در اصل خارجي است موضوعي است كه مدت‌ها بسياري از خريداران از آن گلايه‌مندند. در اين زمينه رييس اتحاديه بنكداران موادغذايي ازانجام بازرسي‌هاي لازم و برخورد قانوني با واحدهاي متخلف خبر داد. محمد آقاطاهر درباره‌ فروش برنج‌هاي خارجي به نام برنج ايراني گفت: بعضا شاهديم برخي عرضه‌كنندگان و فروشندگان، برنج‌هاي خارجي را در كيسه‌هاي ايراني جاسازي مي‌كنند .

 

فرش خراسان‌جنوبي رنگ مي‌بازد|مسوول فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبي گفت: توليدكنندگان فرش بايد كيفيت محصولات خود را افزايش دهند. جواد شريف‌زاده، با بيان اينكه فروش فرش، دغدغه تمام توليد‌كنندگان استان است، اظهار كرد: متاسفانه با وضعيت كنوني فرش استان نمي‌تواند در بازارها باقي بماند. وي با اشاره به بعضي توليدكنندگان فرش كه مواد اوليه نامرغوب استفاده مي‌كنند، افزود: ابريشم و رنگي كه اكنون در فرش استفاده مي‌شود به مرور زمان از فرش جدا و اگر آبي روي فرش بريزد رنگش عوض مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون