• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3343 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۴ شهريور

رييس قوه قضاييه:

در جريان مذاكرات هسته‌اي خدمات بزرگي انجام شد

تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي، كاملا دقيق بر مسائل مسلط بودند

آيت‌الله آملي لاريجاني، رييس قوه قضاييه خواستار توجه مسوولان و هوشياري آنان در قبال توطئه‌هاي دشمنان به ويژه امريكا شد و گفت: تلاش امريكايي‌ها گشودن باب جديدي براي نفوذ در كشور و به روي كارآوردن كساني است كه ميانه‌اي با انقلاب ندارند و مردم و مسوولان بايد در اين زمينه هوشيار باشند. به گزارش اداره كل روابط عمومي قوه قضاييه، آيت‌الله صادق آملي لاريجاني در جلسه ديروز مسوولان عالي قضايي با تسليت شهادت امام جواد(ع) و تسليت حادثه اخير مكه به خانواده حجاج جان باخته بر لزوم توجه به فراهم كردن تسهيلات و امكانات مناسب براي زايران بيت‌الله الحرام از سوي مسوولان عربستان تاكيد كرد و گفت: اميدواريم از اين پس شاهد كوتاهي مسوولان سعودي در قبال زايران خانه خدا نباشيم. رييس دستگاه قضا در بخشي ديگر از سخنان خود با اشاره به روشنگري‌هاي اخير مقام معظم رهبري در ديدار با جمعي از مردم درخصوص دلايل و رمز و راز دشمني امريكا با ايران تصريح كرد: متاسفانه كشور ما پيش از انقلاب تحت سلطه امريكا بود اما حضرت امام با پشتوانه نيروي الهي و حمايت مردم دست امريكا را قطع كرد و اينچنين شد كه امريكا ساليان طولاني است كه انواع توطئه‌ها و تحريم‌ها را عليه مردم ما به كار مي‌برد. آيت‌الله آملي لاريجاني با اعلام اينكه «سوءاستفاده از قدرت و به كارگيري ظالمانه آن عليه ملت‌هاي ديگر خلاف تمام موازين اخلاقي و انساني است» اظهار كرد: مردم ما بايد نسبت به مشركان و ستمكاران زمان خود بصير باشند و بدانند كه دشمن آنان كيست.

رييس قوه قضاييه با اشاره به شرايط اخير كشور در خصوص بحث مذاكرات هسته‌اي و لزوم هوشياري نسبت به رويكردهاي دشمنان درباره نفوذ به كشور به بهانه مذاكرات و توافق اخير هسته‌اي افزود: در جريان مذاكرات هسته‌اي خدمات بزرگي انجام شده و تيم مذاكره‌كننده به صورت كاملاً دقيق بر مسائل مسلط بودند اما بايد دقت كرد كه توجه به اين موضوع موجب غفلت از ساير زمينه‌ها نشود و مراقب باشيم كه در رفتار و گفتار مسوولان مسائلي مطرح نشود كه باب ميل دشمنان و امريكايي‌ها و بهانه‌اي براي نفوذ آنان شود. آيت‌الله آملي لاريجاني با تاكيد براينكه مقام معظم رهبري به‌خوبي هشدار دادند كه بايد مراقب نفوذ دشمنان در قالب توافق اخير هسته‌اي بود، گفت: امريكايي‌ها در صحبت‌هاي خود اذعان كردند كه مي‌خواهند باب جديدي را در رابطه با ايران باز كنند و مقصودشان اين است كه تلاش كنند عده‌اي را كه با اين انقلاب ميانه‌اي ندارند و به دنبال منافع امريكايي‌ها هستند بر سر كار بياورند. رييس قوه قضاييه بر اهميت نظارت شوراي نگهبان بر روند انتخابات آينده تاكيد كرد و گفت: همه مسوولان و مردم بايد مراقب باشند و با بصيرت و آگاهي در مقابل توطئه‌هاي دشمن بايستند.

رييس دستگاه قضا بر لزوم توجه به روحيه انقلابي و تقويت انگيزه‌هاي الهي در پيشبرد اهداف و مقاصد انقلاب اسلامي تاكيد كرد و افزود: تفاوت انقلاب اسلامي ايران با ديگر انقلاب‌ها توجه به انگيزه‌هاي الهي و حضور رهبري بصير و آگاه است كه اين انقلاب را در مسير صحيح خود پيش برده است و شاهديم كه در برخي انقلاب‌هاي ديگر در منطقه به دليل نبود چنين رهبري، انقلاب‌ها يا مصادره و عقيم يا درگير با تروريست‌ها و گروه‌هاي افراطي شدند و زيرساخت‌هاي حياتي آنان از بين رفته است. رييس دستگاه قضا مديريت مقتدرانه و آگاهانه مقام معظم‌رهبري و تذكرات به جاي ايشان در بزنگاه‌هاي انقلاب را بسيار مهم ارزيابي و تاكيد كرد: مقام معظم رهبري به صورت عميق و دقيق مسائل كشور را رصد مي‌كنند و همه ما مسوولان بايد قدر اين نعمت الهي را بدانيم و سخناني نگوييم كه در آن نوعي زاويه نسبت به تذكرات و سخنان مقام معظم رهبري احساس شود چرا كه وحدت و اتحاد حول محور ولايت فقيه رمز اقتدار جمهوري اسلامي است. آيت‌الله آملي لاريجاني افزود: پيشرفت كشور در گرو رهبري مدبرانه مقام معظم رهبري و رصدها و تذكرات به موقع ايشان در مسائل مختلف است. رييس قوه قضاييه در ادامه با اشاره به تصويب لايحه پيشگيري از وقوع جرم در مجمع تشخيص مصلحت نظام بر لزوم برنامه‌ريزي و همت مضاعف براي تحقق اهداف اين لايحه تاكيد كرد و گفت: گرچه روند تصويب اين لايحه بسيار طولاني شد اما پس از ابلاغ رسمي آن، قوه قضاييه بايد با تشكيل دبيرخانه قوي و منسجم و ايجاد تشكيلات شوراي‌عالي پيشگيري نسبت به اجرايي كردن دقيق اين لايحه اقدام كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون