• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3345 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۶ شهريور

خبر كوتاه

حاجي‌پور: وطنم را با هيچ كجا عوض نمي‌كنم

محسن حاجي‌پور كه به همراه آزادكاران تيم ملي از امريكا وارد تهران شد، با اشاره به برخي شايعات مبني بر احتمال نيامدنش به ايران پس از مسابقات جهاني كشتي اظهار كرد: واقعا در اين دو، سه روز در شوك هستم و از اينكه يك‌سري افراد دست به دست هم دادند و براي من اين حاشيه‌ها را درست كردند ناراحت و متعجبم. متاسفانه اين شايعات باعث ناراحتي خودم و خانواده‌ام شد و نمي‌دانم چرا يك‌سري افراد اين بحث‌ها را مطرح كردند و به اين شايعات دامن زدند. پيش از سفر تيم ملي به امريكا با مسوولان فدراسيون هماهنگ كرده بودم كه به همراه فرنگي‌كاران به ايران بازنگردم و پس از دو سه روز به همراه آزادكاران به ايران بازگردم چراكه قصدم ديدن اقوام و دوستان بود اما همان طور كه گفتم برخي اين شايعات بي‌پايه و اساس را مطرح كردند. هيچ‌وقت خاك وطنم را با هيچ كجاي دنيا عوض نمي‌كنم و هيچ‌گاه به ذهنم نيز خطور نمي‌كند كه آن هم در كشوري مثل امريكا كه دشمن ايران است بخواهم پناهنده شوم. خدا را شاكرم كه در كشور عزيزم ايران زندگي مي‌كنم و افتخار مي‌كنم كه بارها پرچم مقدس كشورم را به اهتزاز درآورده‌ام. من در جريان مسابقات جهاني ۲۰۱۱ استانبول به خاطر احترام به آرمان‌هاي وطنم مقابل كشتي‌گير رژيم صهيونيستي حاضر به رقابت نشدم و به اين موضوع هميشه افتخار مي‌كنم.

 

رحيمي: خادم را كه ديدم دنيا روي سرم خراب شد

حسن رحيمي پس از بازگشت از ر‌قا‌بت‌هاي جهاني لاس‌وگاس و كسب مدال نقره در اين ر‌قا‌بت‌ها، درباره شكست مقابل حريف گرجستاني در ديدار فينال اظها‌ر كرد: دو بار پيش از اين با اين كشتي‌گير‌ روبه‌رو شده بودم كه او را شكست دادم. يك بار در ر‌قا‌بت‌هاي قهرماني جوانان جهان او را بردم و يك بار نيز در مسابقات جهاني 2011 استانبول مقابل او به برتري رسيدم. او حريف بسيار خوب، با فكر، فني و جسوري است و در المپيك نيز به مدال رسيده است، اما با شكست من توانست براي نخستين‌بار مدال طلاي جهان را به دست بياورد. قرعه بسيار سختي داشتم و از همان دور نخست با حريفان سرسختي از ونزوئلا، امريكا، كره شمالي و روسيه مبارزه كردم. حتي در همان دور اول نيز مقابل حريف ونزوئلايي كشتي بسيار سنگيني داشتم كه اين موضوع باعث شد فشار زيادي به بدنم وارد شود و در ديدار فينال شادابي كشتي‌هاي قبل را نداشته باشم، چرا كه بدنم خالي كرده بود. هرچه داشتم روي تشك مبارزه گذاشتم و كم‌كاري نكردم، اما قسمت اين بود كه به مدال نقره برسم. من استراتژي درستي در فينال داشتم، ولي بدنم دچار افت شده بود و نتوانستم آن طور كه بايد كشتي بگيرم. خودم هم نمي‌دانم كه در ثانيه‌هاي پاياني چه اتفاقي رخ داد كه مدال طلاي جهان را از دست دادم. بسيار ناراحت شدم و وقتي ناراحتي رسول خادم را ديدم دنيا روي سرم خراب شد، چرا كه فقط براي مدال طلا به لاس ‌وگاس رفته بودم و اصلا به عنوان دومي فكر نمي‌كردم.

 

دورگه ايراني - سوئدي در تيم ملي هندبال ايران

سرمربي جديد تيم ملي هندبال ايران، دانيال كومايش، بازيكن دورگه ايراني - سوئدي را به تيم ملي دعوت كرد. مسعود ظهرابي، دبير سازمان تيم‌هاي ملي هندبال در اين باره اظهار كرد: دانيال كومايش يك هندباليست 24 ساله ايراني‌الاصل و متولد سوئد است. از مدت‌ها قبل بحث حضور او در تيم ملي هندبال مطرح بود حتي براي حضور در بازي‌هاي آسيايي هم از او دعوت شده بود. حالا خودش ابراز تمايل كرده تا به اردو بيايد و سرمربي هم از او دعوت كرده است.

 

تركيب نهايي تيم ملي بسكتبال

تركيب تيم ملي بسكتبال ايران براي حضور در رقابت‌هاي قهرماني بسكتبال آسيا مشخص شد. در اين تركيب يك تغيير نسبت به تركيب اعلام شده سايت فدراسيون جهاني وجود دارد كه جواد داوري جايگزين فريد اصلاني شده است. مهدي كامراني، حامد آفاق، صمد نيكخواه بهرامي، اوشين ساهاكيان، حامد حدادي، اصغر كاردوست، محمد حسن‌زاده، سجاد مشايخي، بهنام يخچالي، محمد جمشيدي، سعيد داورپناه و جواد داوري 12 بازيكن تيم ملي ايران در رقابت‌هاي قهرماني بسكتبال آسيا و كسب سهميه المپيك ريو خواهند بود. پيش از اين كادر فني تيم ملي فريد اصلاني را در تركيب 12 نفره ايران به كنفدراسيون بسكتبال آسيا معرفي كرده بود كه حالا جواد داوري جايگزين او شده است و فدراسيون ايران بايد جريمه‌اي براي اين تغيير بپردازد.

 

واليبال بعد از شكست به ايتاليا به مصاف امريكا رفت

در نخستين روز از دور دوم واليبال قهرماني جهان تيم ‌ملي واليبال ايران به مصاف تيم ‌ملي ايتاليا رفت و مقابل اين تيم شكست خورد. آنها پيش از اين دو برد برابر تونس و ونزوئلا و سه باخت برابر آرژانتين، لهستان و روسيه داشتند. واليباليست‌هاي ايران اميد زيادي داشتند تا با پيروزي بر تيم ‌ملي ايتاليا جريان جا‌م جها‌ني را به سود خود تغيير دهند اما با نتيجه 3 بر صفر و امتيازهاي 25-19، 25-23 و 25-21مقابل ايتاليا شكست خوردند. تيم ‌ملي ايتاليا در پنج بازي نخست خود چهار برد مقابل كانادا، استراليا، مصر و ژاپن داشت و تنها برابر امريكا شكست خورده بود. داورزني، رييس فدراسيون واليبال به همراه حسني‌خو، مديركل حراست وزارت ورزش و جوانان از نزديك بازي را در اوزاكا تماشا مي‌كردند. واليباليست‌هاي ايران از ساعت 7:30 صبح امروز پنجشنبه به مصاف امريكا رفتند.

 

كريمي: از حريف روس در المپيك انتقام مي‌گيرم

عليرضا كريمي درباره كسب مدال برنز در ر‌قا‌بت‌هاي جهاني كشتي و البته شكست در مقابل سعد‌الله يف، كشتي‌گير مطرح روسي بيا‌ن‌ كرد: از آنجايي كه مسابقات فشرده بود و چند كشتي سنگين مخصوصا مقابل حريف اوكرايني را پشت سر گذاشته بودم و اگر وقت بيشتري براي ريكاوري داشتم مطمئنا مقابل سعد‌الله يف عملكرد بسيار بهتري از خودم نشان مي‌دادم و توانايي پيروزي مقابل او را داشتم، اما بدنم ياري نكرد. كريمي با بيان اينكه به فكر حضور در المپيك 2016 و كسب خوشرنگ‌ترين مدال در اين ر‌قا‌بت‌هاست، ا‌ضافه‌ كرد‌: مطمئنا با هدف پيروزي مقابل كشتي‌گير‌ان مطرح جهان و مخصوصا حريف روسي به ر‌قا‌بت‌هاي المپيك خواهم رفت. تاكنون به هر كشتي‌گيري كه باختم پس از آن توانستم تلافي كنم و مقابل آنها پيروز شوم. مطمئنا مقابل سعد‌الله يف نيز در المپيك تلافي خواهم كرد و انتقام شكست مسابقات جهاني را از او خواهم گرفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون