• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3348 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۳۰ شهريور

خبر كوتاه

ظريف صبح سه‌شنبه راهي نيويورك مي‌شود

وزير امور خارجه كشورمان و معاونان وي صبح سه‌شنبه راهي نيويورك مي‌شوند. به گزارش خبرنگار «اعتماد»، محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه و معاونان وي صبح روز سه‌شنبه هفته جاري براي حضور در مجمع عمومي سازمان ملل راهي نيويورك خواهند شد. پيش از اين برخي رسانه‌ها گفته بودند كه محمدجواد ظريف و معاونان وي، روز دوشنبه راهي نيويورك مي‌شوند كه تاخيري يك‌روزه در اين سفر باعث شد برنامه سفر از روز دوشنبه به سه‌شنبه موكول شود. قرار است ظريف در حاشيه اين اجلاس با فدريكا موگريني، مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا ديدار داشته باشد و طرفين در رابطه با اجرايي شدن برجام و آخرين تحولات سياسي، حقوقي و فني آن به رايزني بپردازند.

 

ديدار نخست وزير ژاپن و روحاني در نيويورك

معاون وزير خارجه ژاپن بعدازظهر ديروز با وزير امور خارجه كشورمان ديدار و گفت‌وگو كرد. به گزارش «اعتماد»، محمدجواد ظريف در ديدار كنتارو سونواورا با اشاره به مناسبات گسترده بين ايران و ژاپن خاطرنشان ساخت: شرايط ايجاد شده پس از برجام زمينه را براي توسعه بيش از پيش مناسبات اقتصادي بين دو كشور فراهم كرده است و ژاپن با انجام سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي مختلف قادر است به موقعيت و جايگاه قبلي اقتصادي خود در ايران بازگردد. وي بر همكاري در زمينه‌هاي منطقه‌اي تاكيد كرد و گفت: در ديدار وزير امور خارجه ژاپن از جمهوري اسلامي در خصوص موضوعات منطقه‌اي گفت‌وگو خواهيم كرد. وزير امورخارجه كشورمان در خصوص ملاقات آتي نخست وزير ژاپن با رييس‌جمهور كشورمان در حاشيه مجمع عمومي سازمان ملل تصريح كرد: اين ملاقات مناسبات دو كشور را بيش از پيش توسعه خواهد داد. كنتارو سونواورا، معاون وزير امورخارجه ژاپن با ابراز خرسندي از ديدار كشور ايران گفت: ايران كشوري بزرگ و زيباست و بسيار خوشحالم كه در حال ديدار از اين كشور هستم. ژاپن اهميت زيادي براي روابط با جمهوري اسلامي قايل است و اميدوارم بتوانيم مناسبات اقتصادي دو كشور را افزايش دهيم. معاون وزير امور خارجه ژاپن در ادامه اظهار داشت: در سفر وزير امورخارجه ژاپن از ايران در رابطه با موضوعات مختلف از جمله مبارزه با داعش و چگونگي برقراري صلح و ثبات در منطقه گفت‌وگو خواهيم كرد. در پايان اين ملاقات كنتارو سونواورا پيام كتبي وزير امورخارجه ژاپن را تسليم ظريف كرد.

 

ايران و سوريه دو شريك صادق و هم‌پيمان هستند

وزير امور خارجه سوريه، ايران و سوريه را دو شريك صادق و هم‌پيمان عنوان كرد. به گزارش ايسنا، وليد معلم در گفت‌وگو با شبكه تلويزيوني روسيا اليوم گفت: ما و جمهوري اسلامي ايران دو شريك صادق و هم‌پيمان هستيم. ما و حزب‌الله در كنار يكديگر در زبداني در حال جنگ با تروريست‌ها هستيم و هيچ ارتباطي با تركيه نداريم. وي در بخش ديگري از اين گفت‌وگو با اشاره به اينكه مهم‌ترين اولويت براي دمشق مبارزه با تروريسم است، گفت: تا زماني كه مشكل تروريسم حل و فصل نشود، نمي‌توان به حل و فصل سياسي بحران سوريه پرداخت. اول بايد امنيت را براي شهروندان سوري فراهم كرد بعد به بررسي راهكارهاي لازم براي برون رفت از چالش كنوني پرداخت.

 

قشقاوي: سفارت ايران در صنعا داير است

معاون وزير امور خارجه در مورد شايعات مطرح شده مبني بر بسته شدن سفارت ايران در يمن گفت: سفارت ايران در صنعا داير است و ديپلمات‌هاي كشورمان در آن‌جا حضور دارند. به گزارش ايلنا، حسن قشقاوي، معاون وزير امور خارجه در حاشيه مراسم ترحيم آيت‌الله خزعلي در جمع خبرنگاران در مورد شايعات مطرح شده مبني بر بسته شدن سفارت ايران در صنعا با تاكيد بر اينكه سفارت ايران در صنعا داير است، خاطرنشان كرد: ديپلمات‌هاي ايراني در صنعا حضور دارند و سفير ايران نيز براي گذراندن تعطيلات تابستاني و ديدار با اعضاي خانواده خود به كشور بازگشته و اين موضوعي كاملا طبيعي است. وي همچنين در مورد شايعات حضور نيروي نظامي عربستان در نزديكي مرز صنعا، اظهار كرد: من از جزييات مسائل نظامي مبني بر نزديكي نيروي زميني عربستان به خاك يمن اطلاعي ندارم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون