• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3354 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۷ مهر

نشست خبري محمدرضا باهنر برگزار شد

از برخي وزراي احمدي‌نژاد حمايت مي‌كنيم

 

 

گروه احزاب|محمدرضا باهنر، دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري در نشست خبري روز گذشته به ترسيم شكل و شمايلي از وحدت اصولگرايان در انتخابات مجلس دهم پرداخت. وي با بيان اينكه برخي از احمدي‌نژادي‌ها را قابل‌قبول مي‌دانيم، گفت: در برخي حوزه‌هاي انتخابيه ممكن است از برخي وزرا و مديران احمدي‌نژادي حمايت كنيم. به‌نظر مي‌رسد كه جريان اصولگرايي ائتلاف‌هاي پنهاني با اين ساختار با طيف احمدي‌نژاد تشكيل خواهد داد. همچنين باهنر درخصوص ائتلاف با لاريجاني بيان مي‌كند: حزب رهروان‌ولايت وزنه سنگيني را در ائتلاف به خود اختصاص خواهد داد.

ليكن لازمه اين مهم را تنازل در انتظارات جبهه پايداري و طيف لاريجاني مي‌داند. وي همچنين به يكي از ابزارهاي قدرتمند جريان اصولگرايي اشاره مي‌كند و مي‌گويد: راي و حمايت مداحان، وعاظ، امور مساجد، بسيج و ارتشيان را قدر مي‌دانيم و از آنها دعوت مي‌كنيم در انتخابات تبليغ كنند. دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري درخصوص ائتلاف با طيف احمدي‌نژاد در انتخابات مجلس دهم خاطرنشان كرد: مديران دولت‌هاي نهم و دهم منسجم نيستند.

از بين وزراي دولت پيشين افرادي بودند كه در دولت نهم با او اختلاف پيدا كردند و برخي تا پايان دولت دهم فقط صرف انجام وظيفه با او همكاري كردند و اكنون با وي ارتباطي ندارند. برخي به او توصيه مي‌كنند كه كاري با آقاي مشايي نداشته باشد و برخي آقاي احمدي‌نژاد را با آقاي مشايي هم قبول دارند.

وي با بيان اينكه براي هر يك از طيف‌هاي اطراف احمدي‌نژاد حساب جداگانه‌اي قايل هستيم، گفت: بعضا اعضاي كابينه دولت نهم و دهم ممكن است كانديدا شوند. ما سراغ داريم كه برخي وزرا اعلام حضور كرده‌اند و برخي استانداران دولت پيشين قصد كانديداتوري دارند.

وي با بيان اينكه به طيف احمدي‌نژاد مانند بقيه كانديداها در انتخابات مجلس دهم نگاه مي‌كنيم، گفت: اگر تصور كنيم كه چهار هزار نفر براي اين انتخابات كانديدا شوند و سه هزارنفر آنها تاييد صلاحيت شوند، ما در بين آنها افراد محبوب، مقبول و صالح را انتخاب مي‌كنيم. كساني كه در دولت نهم و دهم بودند با همين چشم درباره آنها قضاوت مي‌كنيم. ممكن است در يك حوزه انتخابيه يكي از وزراي دولت احمدي‌نژاد كانديدا شود و ما از آنها حمايت كنيم.

وي بابيان‌اينكه فراكسيون رهروان ولايت جزو فعالان سياسي اصولگرايي هستند، گفت: رهروان ولايت جزو فعالان سياسي جبهه اصولگرايي هستند و وزن خوبي را در كشور دارند و بايد در ائتلاف اصولگرايي جاي گيرند و همچنين پايداري بايد در اين ائتلاف باشند. دبيركل جامعه اسلامي مهندسين با بيان اينكه لازمه ائتلاف تنازل است، گفت: بايد مجموعه نيروهاي اصولگرا تلاش كنند به يك نقطه و مواضع مشترك برسند. كساني كه تند هستند بايد مقداري از تندروي خود بكاهند و طيف معتدل آقاي لاريجاني نيز خود را بالاتر بكشند تا ائتلاف اصولگرايي محقق شود. لازم نيست تنازل در مواضع و اعتقادات صورت گيرد. وي تصريح كرد: حزب رهروان ولايت وزنه سنگيني را در ائتلاف به خود اختصاص خواهد داد. وي افزود: اگر قرار است ائتلافي شكل گيرد بايد بين جريانات سنگين و وزن‌دار اصولگرايي شكل گيرد؛ ما موسس شوراي هماهنگي اصولگرايي نيستيم. باهنر در پاسخ به اين سوال كه نگاه شما به طيف مداحان چگونه است، اظهار كرد: انتخابات پديده مهمي در كشور است. راي و حمايت مداحان، وعاظ، امور مساجد، بسيج و ارتشيان را قدر مي‌دانيم و از آنها دعوت مي‌كنيم در انتخابات تبليغ كنند اما اين‌طور نيست كه مداحان جزو گروه‌هايي باشند كه در جريان اصولگرايي تاثير دارند آنها جزو نيروهاي مديريت‌كننده اصولگرايي نيستند.

دبيركل جامعه اسلامي مهندسين ادامه داد: سفر رييس‌جمهور به سازمان ملل فرصت مهمي و زمينه مناسبي براي بسياري از ملاقات‌ها، صحبت‌هاي ديپلماتيك‌ها و رايزني‌ها بود. وي خاطرنشان كرد: باتوجه به حادثه منا برخي انتظار داشتند دكتر روحاني روز اول بازگردند، اما ايشان از همان جا تلاش‌هاي خود را آغاز كردند و رايزني‌هايي براي قبول همكاري از طرف سوي آل‌سعود انجام شد؛ ما از تلاش‌هاي ايشان تشكر مي‌كنيم. آقاي ظريف اين برداشت را دارد كه در مجمع عمومي سازمان ملل و نيويورك بهتر مي‌تواند عمل كند كه اين تصميم‌گيري برعهده مهره اجرايي است. وي با بيان اينكه جمع شدن بيش از صد مقام اول كشورها اتفاق مهمي است، گفت: مشكل اساسي ما زبان‌نفهمي آل‌سعود است كه همچنان فرافكني مي‌كنند و كوتاهي و قصور خود را نپذيرفته‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون