• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3356 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۹ مهر

تشكل‌ها

ضبط ميوه‌هاي قاچاق از غرفه ميوه‌فروشان|رييس اتحاديه ميوه و سبزي گفت: بر اساس بخشنامه جديد در صورت مشاهده هرگونه ميوه قاچاق در ميوه‌فروشي‌ها زير يك ميليون تومان ضبط و بالاي آن با تشكيل پرونده به دادگاه معرفي مي‌شود. حسين مهاجران در مورد آخرين وضعيت برخورد با ميوه‌هاي قاچاق كه پيش از اين به راحتي در ميوه‌فروشي‌هاي سطح شهر عرضه مي‌شد، به فارس گفت: طي اطلاعيه‌اي كه از سوي صنف بارفروشان و ميوه و سبزي‌ داده شده، خريد و فروش ميوه‌هاي قاچاق ممنوع است و حداقل مي‌توان گفت، به‌ راحتي در ديد و دسترس مانند قبل قرار ندارد. وي در مورد برخورد با اين نوع كالا، گفت: در بازرسي‌ها ميوه‌هاي قاچاق به ارزش زير يك ميليون تومان ضبط مي‌شود و بالاي يك ميليون تومان با تشكيل پرونده به دادگاه تعزيرات معرفي مي‌شوند.

 

كاهش مصرف سيمان و مصالح ساختماني |عضو هيات رييسه انجمن كارفرمايان صنعت سيمان از كاهش سرانه مصرف سيمان در بازار داخلي در پي ركود ساخت و ساز خبر داد و گفت: ركود بازار مسكن باعث شده صنايع ساختماني هم دچار ركود شوند و توليدات آنها كمتر در داخل كشور مصرف شود. شهريار گراوندي با اشاره به تاثير ركود بازار مسكن و ساخت و ساز بر صنايع ساختماني به ايسنا گفت: سيمان كه يكي از مهم‌ترين مصالح ساختماني است با كاهش سرانه مصرف در سال جاري نسبت به سال گذشته مواجه شده كه دليل آن نيز كاهش ساخت و ساز و پروژه‌هاي عمراني است. گراوندي با اشاره به اينكه سال گذشته سرانه مصرف سيمان در كشور 750 كيلوگرم در سال بود، يادآوري كرد: اين ميزان در سال جاري به 650 كيلوگرم رسيده است‌.

 

آغاز كشتار گاوهاي شيرده در كشور|رييس هيات مديره انجمن صنفي گاوداران كشور ضمن انتقاد از شرايط ايجاد شده براي توليدكنندگان، از آغاز كشتار گاوها توسط دامداران براي تامين هزينه‌هاي جاري خبر داد. سيد احمد مقدسي با بيان اينكه پس از گذشت حدود دو هفته از برگزاري جلسه هم‌انديشي ميان دامداران و صنايع لبني همچنان تكليف قيمت خريد شيرخام نامشخص مانده است به مهر گفت: در اين جلسه قرار شد صنايع اين موضوع را با مجمع عمومي و صاحبان كارخانجات بررسي و نتيجه آن را به ما اعلام كنند كه تاكنون اين اتفاق رخ نداده است. وي ضمن انتقاد از شرايط ايجاد شده براي توليدكنندگان، از آغاز كشتار گاوها توسط دامداران براي تامين هزينه‌هاي جاري خبر داد و اضافه كرد: گاوداران ناچار شده‌اند گاوهاي خود را به كشتارگاه بفرستند كه اين مساله براي توليد كشور بسيار خطرناك است.

 

اعلام مدت ممنوعيت واردات برنج|مدير كل غلات و نباتات علوفه‌اي وزارت جهاد كشاورزي از توليد حدود 8/1 ميليون تني برنج در سال جاري خبر داد و گفت: از ابتداي امسال تاكنون واردات برنج ممنوع بود و اين ممنوعيت تا پايان آبان ماه ادامه دارد و پس از آن بر اساس نياز كشور، واردات و تعرفه‌هاي واردات برنج مديريت مي‌شود. كاظم خاكسار به ايسنا گفت: در دو استان شمالي مازندران و گيلان مجموعا 448 هزار هكتار از شاليزارها زيركشت برنج رفت كه برآورد مي‌شود حدود دو ميليون و 800 هزار تن شلتوك از اين سطح برداشت و حدود يك ميليون و 800 هزار تن برنج سفيد توليد شود.

 

عرضه كارتي بنزين ادامه مي‌يابد|قائم‌مقام شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي با اشاره به ادامه عرضه كارتي بنزين، دلايل افزايش قيمت سي‌ان‌جي را تشريح كرد و گفت: طرحي جديد براي استفاده كارت در پمپ‌بنزين‌ها در شوراي اقتصاد تعريف مي‌شود. منصور رياحي در جمع خبرنگاران درباره آماده بودن جايگاه‌هاي سوخت براي حذف كارت هوشمند بنزين، گفت: شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي هيچ‌گونه برنامه‌اي براي حذف كارت هوشمند بنزين ندارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون