• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3359 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۳ مهر

خبر كوتاه

دستور عبادي به مالكي

منابع آگاه عراقي روز گذشته اعلام كردند كه پيام مكتوب و رسمي از دفتر حيدر عبادي، نخست وزير عراق به دست نوري مالكي، نخست وزير سابق و معاون سابق رييس‌جمهوري اين كشور رسيده است كه در آن از مالكي خواسته شده ظرف 48 ساعت تمامي املاك دولتي را كه همچنان در دست دارد به طرف‌هاي رسمي ذي‌ربط در دولت تحويل دهد. منابع مذكور اين اقدام جديد عبادي را در راستاي اجراي اصلاحات مي‌دانند.

 

تظاهرات گسترده بحريني‌ها

روز گذشته مناطق مختلف بحرين از جمله مصلي، عكر، سقره و نباس شاهد برگزاري تظاهرات گسترده مردم اين كشور در اعتراض به اوضاع حقوق بشر در بحرين بود. شركت‌كنندگان در اين تظاهرات كه تحت عنوان بحرين، گورستان حقوق بشر است برگزار شده بود، شعارهايي را در انتقاد از مواضع بين‌المللي در قبال نقض حقوق بشر در بحرين سر دادند. معترضان بحريني همچنين مخالفت خود را با مشاركت كشورشان در جنگ عليه يمن و كشته‌شدن هزاران زن و كودك بي‌گناه و آواره شدن ميليون‌ها يمني اعلام كردند. در همين حال شاهدان عيني گزارش دادند كه نيروهاي رژيم آل‌خليفه اين اعتراضات مسالمت‌آميز را با شليك گلوله‌هاي ساچمه‌اي و گاز اشك‌آور و سمي سركوب كردند.

 

ادامه حبس پسران مبارك

دادگاه كيفري قاهره بررسي اعتراض به حكم حبس جمال و علا مبارك، پسران حسني مبارك، ديكتاتور سابق مصر و درخواست براي آزادي آنها در پرونده معروف كاخ‌هاي رياست‌جمهوري را به 12 اكتبر جاري موكول كرد. بنا بر اين حكم، قرار است تا 12 اكتبر پسران حسني مبارك همچنان در زندان بمانند. دادگاه كيفري قاهره ماه مه ‌گذشته حسني مبارك و پسرانش را به سه سال حبس و پرداخت جريمه محكوم كرد. حسني مبارك پس از بركناري با اتهامات مختلفي روبه‌رو شد كه در دو پرونده مهم يعني قتل تظاهرات‌كنندگان و فروش گاز با بهاي كمتر از قيمت جهاني تبرئه شد اما در پرونده اختلاس موسوم به كاخ‌هاي رياست‌جمهوري متهم شناخته شده و حكم سه سال زندان براي وي صادر شد.

 

اطلاعات نگران‌كننده

اداره اطلاعات هند روز گذشته فاش كرد كه پاكستان تبديل به محلي براي آموزش نيروهاي داعش شده است. هند در اين گزارش مدعي شده كه داعش در منطقه كشمير مركز آموزشي براي نيروهاي خود به وجود آورده است و همچنين اردوگاه ترور مشابه ديگري در شهرهايي مانند خيبر پختونخواه تاسيس كرده است. در اين گزارش علاوه بر اين آمده كه حدود 17 اردوگاه تروريستي در پاكستان به صورت فعال وجود دارد و تاكنون 1150 تروريست در اين مراكز آموزش ديده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون