• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3364 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۹ مهر

عدد نوشت

استاندارد ايران در جهان

 در دو سال فعاليت دولت يازدهم رتبه استاندارد ايران را در بين 163 كشور از 31 به 27 ارتقا داده‌ ايم و همچنين رشد 50 درصدي مشاركت در تدوين استانداردهاي بين‌المللي، پاسخگويي و اظهارنظر در همه استاندارد‌ها را داشته‌ايم. نيره پيروز بخت، رييس سازمان استاندارد با ذكر مطلب فوق گفت: در حال حاضر سازمان استاندارد ايران مسوول كميته تدوين استاندارد‌هاي غذايي و كشاورزي در بين 18 كشور خاور نزديك است، هفت دبيرخانه تدوين استاندارد‌هاي بين‌المللي توسط ايران مديريت مي‌شود و مسووليت 14 گروه كالايي بين‌المللي ايزو را در اختيار داريم.

 

تخصيص اعتبار به وزارت راه

 با گذشت هفت ماه از سال 1394، تنها هشت درصد از بودجه 6400 ميليارد توماني وزارت راه و شهرسازي تخصيص يافته و اين در حالي است كه تا پايان امسال برنامه اين وزارتخانه پرداخت 3210 ميليارد تومان از مطالبات پيمانكاران است. امير اميني، معاون برنامه‌ريزي و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازي با اعلام اين خبر به ايسنا گفت: تخصيصي كه تا اين لحظه به صورت نقدي از خزانه دريافت كرده‌ايم حدود 8 درصد از كل اعتبارات سال 1394 بوده است. از منابع عمومي حدود 800 ميليارد تومان و از رديف‌ها هم حدود 300 ميليارد تومان دريافت كرده‌ايم كه جمعا حدود 12 درصد است. وي درخصوص بدهي پيمانكاران گفت: 210 ميليارد تومان از اسناد خزانه سال 1393 باقي مانده كه در حال رايزني با بانك مركزي براي حل اين مشكل هستيم كه اگر حل شود اين مبلغ را به پيمانكاران پرداخت مي‌كنيم.

 

مقايسه خاموشي در ايران با دنيا

 ميزان متوسط خاموشي‌ها در ايران 70 برابر كشورهاي پيشرفته جهان و 64 برابر استاندارد جهاني است. در حال حاضر بيش از 32 ميليون مشترك برق در سراسر ايران به شبكه سراسري برق متصل هستند و ظرفيت اسمي توليد برق كشور 73 هزار و 744 مگاوات است. در سراسر ايران در طول سال، خاموشي‌هايي ناشي از كمبود توليد، نارسايي تاسيسات انتقال و توزيع برق، تلفات شبكه، مصرف بي‌رويه، برق دزدي‌ها، بروز اشكالات فني ناشي از عوامل جوي و سوانح و حتي سرقت تجهيزات انتقال و توزيع برق به وجود مي‌آيد. در اين بين، متوسط ميزان خاموشي براي هر مشترك در كشور بيش از 700 دقيقه يعني بيش از 11 ساعت و نيم در سال است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون