• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3364 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۹ مهر

خبر كوتاه

چين چند هكر را دستگير كرد

واشنگتن‌پست نوشت، دولت چين درپي درخواست دولت امريكا در يك اقدام غيرمنتظره هكرهايي را كه به سرقت اطلاعات محرمانه از كمپاني‌هاي امريكايي و انتقال آنها به شركت‌هاي چيني مظنون هستند، دستگير كرد. به گزارش خبرگزاري رويترز، اين روزنامه در ادامه نوشت: اين دستگيري در سپتامبر 2015 و پيش از سفر شي‌جين‌پينگ، رييس‌جمهوري چين به امريكا و ديدار وي با باراك اوباما، همتاي امريكايي‌اش صورت گرفت.

 

تشكيل تيم تحقيق درباره وقايع قندوز

اشرف غني احمدزي، رييس‌جمهوري افغانستان كميسيوني را براي تحقيق درباره حمله هوايي به شمال قندوز كه منجر به تخريب يك بيمارستان و كشته شدن دست‌كم 22 تن شد تعيين كرد. اين تيم پنج نفره به زودي به قندوز مي‌روند تا علت حمله هوايي سوم اكتبر سال جاري ميلادي به بيمارستان قندوز را كه توسط پزشكان بدون مرز اداره مي‌شد، بررسي كنند.

 

ديدار مركل و كامرون

ديويد كامرون، نخست‌وزير بريتانيا در اقامتگاه خود در انگلستان با آنجلا مركل، صدر اعظم آلمان ديدار كرد. در حالي كه دو طرف درباره جزييات گفت‌وگوهاي خود در اين ديدار نه چندان رسمي صحبت نكرده‌اند، گفته مي‌شود كه احتمالا قضيه باقي ماندن بريتانيا در اتحاديه اروپا از محورهاي گفت‌وگو بوده است.

 

هميشه براي تحقق آزادي تلاش كرده‌ام

شيخ علي سلمان، دبيركل جمعيت وفاق بحرين، بزرگ‌ترين جمعيت شيعه مخالف در اين كشور در پيامي از زندان گفت: من همواره خواهان برآورده شدن مطالبات برحق مردم بحرين در دستيابي به آزادي، دموكراسي، برابري و عدالت اجتماعي خواهم بود تا انحصار قدرت در بحرين پايان يابد. وي گفت: از تمامي كساني كه خواهان دموكراسي، آزادي و برابري هستند مي‌خواهم تا به مبارزه مسالمت‌آميز خود براي اصلاحات ريشه‌اي و جدي ادامه دهند. شيخ علي سلمان گفت كه محاكمه وي ناعادلانه بوده است و به هيات وكلاي دفاعش اجازه دفاع از او را نمي‌دهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون