• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3364 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۹ مهر

سر خط خبرها

وزارت اطلاعات بلاروس اعلام كرد،‌ قصد دارد كتاب‌هاي سوتلانا الكسيويچ، نويسنده برنده نوبل ادبيات 2015 را به نمايشگاه بين‌المللي كتاب فرانكفورت برساند. شصت‌وهشتمين دوره اين رويداد مهم از 14 تا 18 اكتبر در آلمان برگزار مي‌شود. نمايندگان بلاروس در نمايشگاه فرانكفورت گفته‌اند كه خبر اعطاي جايزه نوبل ادبيات به الكسيويچ چندان آنها را غافلگير نكرد.

كتاب مشهور «آليس در سرزمين عجايب» نوشته لوييز كارول كه 150 سال از انتشار آن مي‌گذرد، هنرمندان تصويرگري را از سراسر دنيا از جمله ايران، گرد هم آورده است تا بخشي از اين اثر را كه مربوط به يك عصرانه است، به تصوير بكشند. از ايران نيز پنج تصويرگر با آثارشان در تور نمايشگاه «هميشه وقت عصرانه است» حضور دارند. مصطفي اكبري،
ليلا صفا، فاطمه حق‌نژاد، شعيب كاشاني و محمد بررنگي هنرمندان ايراني شركت‌كننده در اين نمايشگاه هستند. بيشتر آثار اين نمايشگاه در اندازه‌هاي بزرگ و با تكنيك‌هاي دستي خلق شده‌اند. ايسنا

مراسم دومين دوره «حراج ملي» با حضور عده‌اي از علاقه‌مندان به آثار هنري و مجموعه‌داران با اجراي آتيلا پسياني - بازيگر - شب گذشته در مركز همايش‌هاي بين‌المللي رايزن برگزار شد. گران‌ترين اثر اين حراج با پايه قيمت ۷۵۰ ميليون تومان كه مينياتوري با تكنيك سوخت چرم به هنرمندي ميرزا آقا امامي بود، همراه با شش اثر ديگر به فروش نرفت.

گروه موسيقي راديو دلتا به سرپرستي و آهنگسازي محمد رضا سبكتكين يكشنبه و دوشنبه 19 و 20 مهر ماه قطعاتي در سبك موسيقي بلوز را در سالن خليج فارس فرهنگسراي نياوران اجرا مي‌كند.

فيلم سينمايي «مرگِ ماهي» به كارگرداني سيدروح‌الله حجازي به پنجمين جشنواره فيلم‌هاي ايراني استراليا راه يافت. سيدروح‌الله حجازي براي دومين بار است كه با يكي از فيلم‌هايش در جشنواره فيلم‌هاي ايراني استراليا موسوم به IFFA حضور دارد. او پيش از اين با «زندگي مشترك آقاي محمودي و بانو»، جايزه منتقدان «نتپك» را در اين جشنواره دريافت كرده بود.

فيلم سقوط خانه آشر به كارگرداني ژان ايشتاين از بخش سينماي دهه 20 فرانسه روز يكشنبه 19 مهرماه ساعت 5 بعد از ظهر در سينما تك موزه هنرهاي معاصر تهران به نمايش درمي‌آيد.

آيين بزرگداشت هنرمند فقيد هابيل علي اف نوازنده چيره‌دست كمانچه 21 مهرماه با حضور جمعي از هنرمندان ايران و جمهوري آذربايجان در سالن خليج فارس فرهنگسراي نياوران برگزار مي‌شود.

به مناسبت روز بزرگداشت حافظ، همايش دو روزه حافظ در روزهاي سه‌شنبه و چهارشنبه ۲۱ و ۲۲ مهر ساعت ۱۵ با حضور حافظ‌پژوهان و صاحب‌نظران در مركز فرهنگي شهر كتاب برگزار مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون