• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3373 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۹ مهر

نامه هاشمي به روحاني

تمجيد جامعه ورزش از رييس‌جمهور

وحيد جعفري/ مردم در دولت قبل عادت كرده بودند به اينكه رييس دولت مدام در مورد ورزش حرف بزند و به رقابت‌ها و چهره‌هاي ورزشي اشاره كند، براي همين وقتي حسن روحاني به عنوان رييس‌جمهور انتخاب شد و همچون محمود احمدي‌نژاد در لابه‌لاي حرف‌ها و سخنراني‌هايش از ورزش نگفت و به اين حوزه ورود نكرد، تعجب كردند. بله، روحاني بر خلاف احمدي‌نژاد كمتر در مورد ورزش حرف زده و به اين حوزه ورود كرده و شايد دليلش اين بوده كه دوست داشته و متوجه شده كه بهتر است ورزش به دست ورزشي‌ها اداره شود و سياست و مردان سياسي كمتر در اين حوزه دخالت كنند. براي همين وقتي روحاني در زمان معرفي وزراي خود به مجلس، بعد از اينكه چند چهره غير ورزشي را براي وزارت ورزش و جوانان پيشنهاد داد و با راي مخالف نمايندگان مواجه شد، خيلي زود به اين نتيجه رسيد كه بهتر است چهره‌هاي ورزشي را راهي بهارستان كند و كار را به دست اهالي اين حوزه دهد كه در نهايت قرعه به نام محمود گودرزي افتاد؛ وزيري كه با تمام ورزشي بودنش انتقادهاي زيادي متوجه عملكرد و تصميمات اوست و همين هم باعث شده تا سايه استيضاح را بالاي سر خود ببيند. رييس‌جمهور روحاني، از زمان آغاز فعاليت خود، بيشتر تمركزش در حل مناقشه هسته‌اي ايران و بهبود سياست خارجي بوده و زماني هم كه فرصتي پيدا كرده سعي كرده تا به مشكلات و معضلات اقتصادي رسيدگي كند، براي همين كمتر فرصت كرده تا به حوزه‌هاي ديگر از جمله ورزش ورود كند، از همين رو تازه وقتي كه «برجام» به تصويب نمايندگان مجلس شوراي اسلامي رسيد و در ادامه امريكا و اتحاديه اروپا خبر از لغو تحريم‌هاي هسته‌اي عليه ايران دادند، برخلاف انتظار عموم، روحاني -كه به دليل گرفتاري‌هاي زياد و البته اتفاق «منا» و كشته شدن هموطنان‌مان در عربستان با اينكه به درخواست توماس باخ رييس كميته بين‌المللي المپيك براي ديدار در حاشيه اجلاس سازمان ملل در نيويورك پاسخ مثبت داده بود، نتوانست ديدار كند و زودتر از زمان مقرر به ايران بازگشت- فرصت يافت تا در مورد ورزش حرف بزند و اين باعث تعجب و البته خوشحالي جامعه ورزش -كه بالاخره رييس‌جمهور در سال المپيك به حوزه ورزش ورود كرد- شده است تا بزرگان ورزش از جمله منصور برزگر قهرمان اسبق جهان و پيشكسوت كشتي و كيومرث هاشمي رييس كميته ملي المپيك به حرف‌هاي رييس‌جمهور واكنش نشان داده و بابت اين موضوع اظهار خشنودي كنند.

روحاني: بايد آمادگي‌هاي لازم براي المپيك كسب شود

حسن روحاني، با پر اهميت دانستن ورزش براي سلامت، نشاط و بهداشت جامعه، آن را عاملي موثر در ارتقاي زندگي اجتماعي و سياسي جامعه دانسته و گفته بود: «با توجه به برگزاري المپيك در سال آينده، بايد آمادگي‌هاي لازم كسب شود و بتوانيم جايگاه كشور را در اين مسابقات جهاني ارتقا بخشيم». وي در اين جلسه همچنين ورزش قهرماني را به سبب تقويت روحيه جوانان و احساس افتخار ملي و توسعه ديپلماسي ورزشي مورد تاكيد قرار داد. رييس‌جمهوري با بيان اينكه ورزش بانوان با توجه به نياز سلامت و شادابي اين بخش از جامعه به ورزش، از اهميت ويژه‌اي برخوردار است، گفت: «محدوديت‌هايي كه از حيث امكانات و آموزش در اين بخش وجود دارد بايد به تدريج برطرف شود. حضور بانوان در صحنه‌هاي بين‌المللي با رعايت فرهنگ اسلامي و شؤونات ديني بسيار تاثيرگذار است و مي‌تواند بخشي از تبليغات سوء عليه كشور را خنثي سازد.»

برزگر: خوشحالم رييس‌جمهور به موضوع المپيك ورود كرد

منصور برزگر، سرمربي سابق تيم ملي كشتي در اين باره گفته است: «خوشبختانه دكتر روحاني رييس‌جمهور محترم در جلسه هيات دولت با ورود به موضوع المپيك و مدال آوري دستورات لازم را در اين زمينه صادر كردند. من از مدت‌ها پيش گفته بودم كه زمان زيادي تا المپيك نمانده و بايد به فكر مدال‌آوري در اين رقابت‌ها بود. الان هم مي‌شود در اين فرصت باقي مانده از رشته‌هاي مدال‌آوري همچون كشتي، وزنه‌برداري، تكواندو و دووميداني كه در ميادين قبلي نيز مدال‌آور بوده‌اند حمايت ويژه‌اي كرد تا بتوانيم در المپيك 2016 برزيل موفق باشيم. همه گوش شكسته‌ها از كسب افتخار كشتي در المپيك خوشحال مي‌شوند و زماني كه كشتي در المپيك 2012 لندن توانست شش مدال از جمله سه طلا در كشتي فرنگي كسب كند، مايه سربلندي تمام جامعه كشتي شد. به نظر من الان نيز كشتي پتانسيل اين را كه حداقل 6 مدال المپيك لندن را تكرار كند و دو مدال آن نيز طلا باشد را دارد، به شرط آنكه حاشيه‌ها از آن دور باشد و سنگ‌اندازي نشود و كساني كه چوب لاي چرخ مي‌گذارند به فكر اعتلاي اين رشته ورزشي باشند چون مهم نيست چه كسي در راس كار باشد مهم اين است كه كشتي افتخارآفرين باشد و بتواند مانند گذشته پرمدال‌ترين رشته ورزشي ايران در المپيك باقي بماند و از اعتبار ورزش ايران در ميادين جهاني دفاع كند. خوشحالم كه رييس‌جمهور به موضوع المپيك ورود كرد.

تشكر رييس كميته ملي المپيك از رييس‌جمهور

كيومرث هاشمي، رييس كميته ملي المپيك هم طي نامه‌اي از دكتر روحاني رييس‌جمهور محترم به خاطر حمايت‌هاي ايشان از كاروان اعزامي به المپيك ريو تقدير و تشكر كرد. در متن نامه رييس كميته ملي المپيك به دكتر روحاني رييس‌جمهور محترم كشورمان آمده است:
بسمه تعالي. حجت‌الاسلام والمسلمين جناب آقاي دكتر روحاني؛ رييس‌جمهور معزز جمهوري اسلامي ايران. با سلام و احترام؛ فرمايشات حضرتعالي در هيات دولت در راستاي حمايت از كاروان ورزش كشورمان در راه بازي‌هاي المپيك 2016 ريودوژانيرو باعث دلگرمي و تقويت اراده و روحيه جامعه ورزش گرديد تا با انگيزه مضاعف در راه كسب سهميه بيشتر و حضور شايسته در المپيك تلاش نمايند. نگاه مثبت و حمايت دايمي حضرتعالي و هيات محترم دولت نقطه اتكاي كاروان ورزشي كشورمان بوده و وظيفه خود مي‌دانم همچون گذشته قدردان آن بوده و سپاس كميته ملي المپيك را تقديم كنم و آرزو كنم شايسته استمرار اين نگاه باشيم. كيومرث هاشمي؛ رييس كميته ملي المپيك.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون