• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3373 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۹ مهر

درباره هفتمين سمپوزيوم بين‌المللي تهران

مجسمه‌ها به ميان مردم آمدند

جمشيد مراديان

سمپوزيوم تهران يكي از بهترين سمپوزيوم‌هاي بين‌المللي است؛ چه به لحاظ امكانات ومواد اوليه و چه به لحاظ مالي، چرا كه در سمپوزيوم‌هاي دنيا پولي كه به مجسمه‌ساز مي‌دهند معادل پولي كه ايران به مجسمه‌سازان مي‌دهد، نيست. اما آثاري كه در اين دوره ساخته شدند، بسيار ارزنده و درخشان هستند، چرا كه تيم سياستگذاري و هيات انتخاب سمپوزيوم ديگر به اندازه لازم صيقل خورده‌اند و كارهايي را انتخاب كردند كه به لحاظ اجرايي قابليت دارند و چيزي به مجسمه‌سازي ايران اضافه مي‌كنند. گمان مي‌كنم اين سمپوزيوم تبديل به حركتي شده كه مي‌تواند هنر را به لايه‌هاي عميق جامعه ببرد و باعث شود تا تابوي عدم توجه به مجسمه‌سازي در جامعه شكسته شود و مخاطب با آثار هنري و مجسمه ارتباط برقرار كند.

سمپوزيوم يعني حضور مستقيم مخاطب ولي ما اين هدف را در دوره‌هاي گذشته تامين نكرده بوديم و مردم هم نمي‌توانستند با فضاي كارها ارتباط بگيرند.

اما در اين دوره سمپوزيم به ميان مردم آمده است و ارتباطي كه ميان مردم و سمپوزيم برقرار شده، نقش موثري در رابطه ميان مردم عادي و دنياي مجسمه‌سازي دارد؛ ارتباطي كه هم براي جامعه و هم براي هنرمندان آثار تجسمي بسيار موثر و لازم است. رابطه‌اي كه بايد به درستي برقرار شودتا نقش هنرهاي تجسمي در جامعه امروز ايران پر‌رنگ‌تر شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون