• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3377 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۵ آبان

خبر كوتاه

روح‌الله حسينيان: اميدمان به ردصلاحيت اصلاح‌طلبان نيست

روح‌الله حسينيان، عضو جبهه پايداري در مورد روند وحدت اصولگرايان گفت: بالاخره آقايان صحبت‌هاي‌شان را كرده‌اند و مشكل چنداني براي وحدت نيست.

وي در مورد نپيوستن ساير اصولگرايان به ائتلاف پايداري‌ها، موتلفه و ايثارگران به نامه‌نيوز اظهار كرد: از همه اصولگرايان براي اين ائتلاف دعوت شده است ولي از نظر من اصول و اركان اصولگرايي به وحدت رسيده‌اند و همين اركان به ميدان بيايند كار خودشان را مي‌كنند. حسينيان در پاسخ به اين سوال يعني معتقديد كه لزومي به ساير گروه‌هاي اصولگرايي براي پيوستن به اين وحدت نيست، گفت: زور كه نيست و هر كسي كه بخواهد به اين ائتلاف مي‌پيوندد. وي در مورد اينكه آيا در صورت پيوستن لاريجاني، قاليباف يا رضايي به اين ائتلاف پايداري‌ها همچنان در اين وحدت مي‌مانند، گفت: استراتژي پايداري‌ها در اين انتخابات وحدت است، استراتژي‌شان هنگام مجلس نهم اين بود كه ليست مستقل ارايه دهند و اين استراتژي نيز درست بود زيرا در آن زمان نيروهاي ديگر وارد انتخابات نشده بودند و حتما بايد بين اصولگرايان رقابتي برقرار مي‌شد كه باعث حضور بيشتر مردم مي‌شد ولي الان چون جناح‌هاي ديگري نيز تصميم دارند در انتخابات شركت كنند لذا بايد اصولگرايان به اتحاد برسند. حسينيان در مورد اينكه آيا آنها از حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات احساس خطر مي‌كنند، گفت: احساس خطر را قبول ندارم، وقتي احساس مي‌كنيم كه رقيبي كه با مباني‌اش اختلاف داريم به ميدان مي‌آيد لذا بايد حول محور اصولي در مقابل آنها در انتخابات صف‌آرايي كنيم. وي در مورد اينكه تا چه اندازه به ردصلاحيت اصلاح‌طلبان براي انتخابات مجلس دهم اميدواريد، گفت: ما اميدمان را به اين موضوع نبسته‌ايم و اميدمان را به اين بسته‌ايم كه اعتماد مردم را به اين جلب كنيم كه اصولگرايان اعتقادشان به مردم و ارزش‌ها و انقلاب بيشتراست و به اين مردم نيز اميدواريم كه ازاين تفكر حمايت كنند.

 

برنامه اصولگرايان براي رقابت با اصلاح‌طلبان

سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري گفت: با وحدت اصولگرايان، اصلاح‌طلبان در مجلس دهم هم در اقليت خواهند بود.

سيدكمال سجادي در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در تشريح چگونگي حضور اصلاح‌طلبان و اصولگرايان در مجلس دهم اظهار داشت: اگر اصولگرايان در انتخابات مجلس دهم هم وحدت داشته و منسجم فعاليت كنند، مجددا خواهند توانست اصلاح‌طلبان را در اقليت قرار دهند. سجادي با بيان اينكه اصلاح‌طلبان ممكن است با استفاده از شگردهاي تبليغاتي ويژه براي خود آرايي كسب كنند، گفت: اصلاح‌طلبان عزم‌شان بر اين است كه در مجلس دهم حضور فعالي داشته باشند كه با وحدت رويه اصولگرايان قطعا موفق نخواهند شد. سخنگوي جبهه پيروان در پايان خاطرنشان كرد: اگر اصولگرايان مانند گذشته منسجم بوده و از انتخابات سال 92 درس بگيرند، قطعا هماهنگي خوبي را در انتخابات سال جاري ايجاد خواهند كرد، البته در رابطه با اين موضوع طرح‌هايي وجود دارد كه با اجرايي شدن اين طرح‌ها نقش اصلاح‌طلبان در مجلس دهم كمرنگ خواهد شد.

 

محل جديد خانه احزاب قطعي نيست

نايب‌رييس خانه احزاب از مذاكره رييس خانه احزاب با شهردار تهران و معاون سياسي وزارت كشور درباره محل جديد اين نهاد خبر داد.

قدرتعلي حشمتيان، نايب‌رييس خانه احزاب در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به سوالي درباره احتمال استقرار خانه احزاب در خيابان برزيل تهران اظهار داشت: هيچ كدام از مكان‌هايي كه اخيرا به عنوان محل استقرار خانه احزاب مطرح شده است، قطعيت ندارد. شهردار تهران دو مكان را پيشنهاد كرده بود كه تعدادي از اعضاي شوراي مركزي خانه احزاب پس از بازديد، آن محل را مناسب ندانستند.

نايب رييس خانه احزاب با بيان اينكه ما سه محل ديگر را توسط شوراي مركزي و به امضاي رييس خانه احزاب به وزير كشور، شهردار تهران و معاون سياسي وزارت كشور پيشنهاد كرديم، اضافه كرد: در تماسي كه با نماينده شهردار تهران و نماينده وزارت كشور در اين زمينه داشتم هيچ كدام از مكان‌هاي فوق‌الذكر قطعيت پيدا نكرده است لذا منتظر مذاكره رييس خانه احزاب با شهردار تهران و معاون سياسي وزارت كشور در هفته جاري براي تعيين تكليف اين موضوع هستيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون