• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3378 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۶ آبان

طلا در انتظار نرخ بهره

ديروز فردوسي شاهد ثبات و نوسان اندك دسته‌جمعي قيمت‌ها در بازار ارز، طلا و سكه بود. هرچند كاهش برخي قيمت‌ها و افزايش برخي ديگر چندان چشمگير نبود اما سبب شد بسياري اين نتيجه را بگيرند كه بازار قرار نيست يك باره در مسير رشد بيفتد و قيمت‌ها روز به روز بالا برود. قيمت طلا و سكه در حالي اندكي كاهش يافت كه قيمت اونس جهاني در بازار اندكي كمتر از دو دلار افزايش يافت.

بازار طلاي جهاني شمارش معكوس را براي تعيين نرخ بهره فدرال رزور آغاز كرده و كم نيست شمار تحليلگراني كه معتقدند با افزايش نرخ بهره طلا در مسير كاهش قرار خواهد گرفت.

بر اساس اين گزارش فدرال رزرو امريكا از سال 2006 ميلادي تاكنون نرخ بهره را افزايش نداده و گمانه‌زني‌هاي زيادي در خصوص تصميم فدرال رزرو براي افزايش نرخ بهره تا پايان امسال مطرح شده است.

افزايش نرخ بهره امريكا مي‌تواند موجب تقويت ارزش دلار شده و اين مساله در نهايت به ضرر قيمت طلا شود. نشست فدرال رزرو در حالي برگزار خواهد شد كه بانك مركزي اروپا نيز در نشست هفته گذشته خود نرخ بهره را بدون تغيير حفظ كرده و بانك مركزي چين نيز براي ششمين بار متوالي نرخ بهره را كاهش داده است.

موسسه سرمايه‌گذاري گريت وال‌فيوچرز اعلام كرد: در حالي كه احتمال افزايش نرخ بهره امريكا در نشست اكتبر پايين است هنوز نگراني‌ها و نااطميناني‌هاي زيادي در بازار طلا وجود دارد. تصميم اخير چين براي كاهش نرخ بهره مي‌تواند فشار بيشتري را بر قيمت طلا وارد كند. جابه‌جايي قيمت‌ها در بازار از منظر بسياري از فعالان اقتصادي و صرافان به دليل كاهش تقاضا رخ داده است از اين رو بسياري معتقدند روند بازار آزاد ارز در روزجاري عاري از نوسانات شديد بود و روال طبيعي خود را طي كرد كه تا ساعت يك بعد از ظهر اكثر ارزها به خصوص دلار امريكا روند افزايشي را دردستور كار خود قرار دادند.

دلار امريكا كه در چند روز گذشته از محدوده ارزشي 3470 تومان عبور نكرده بود در روزجاري به ارزش 3495 تومان نيز رسيده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون