• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3378 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۶ آبان

دادستان عمومي و انقلاب قزوين:

تجاوز گروهي به زنان در باراجين تكذيب مي‌شود

اعتماد| با توضيحات جديد دادستان عمومي و انقلاب قزوين درباره خبر «تعرض به تعدادي از دختران در جاده باراجين» رسيدگي به پرونده اين حادثه وارد مسير تازه‌اي شد.

خبر حادثه «تجاوز گروهي به چند زن در منطقه‌اي متروك در باراجين قزوين» با انتشار گزارشي در روزنامه فرهيختگان رسانه‌اي شد. اين روزنامه در روز دوشنبه با انتشار گزارشي با عنوان «بازداشت بي‌صداي 10 متجاوز در قزوين» در صفحه حوادث خود از تجاوز گروهي به تعدادي از زنان در جاده باراجين خبر داد و نوشت: «10 نفر كه سه نفرشان هم مسلح بوده‌اند بار ديگر جنايت خميني‌شهر اصفهان را در قزوين و در مورد دختران جوان در يك جنگل تكرار كردند. متهمان اين پرونده به گروه‌هايي كه براي تفريح به مناطق باراجين و جاده زرشك در شمال قزوين رفته بودند، حمله و به دخترهاي اين گروه تجاوز كرده بودند.

اين اتفاق بيش از سه بار در اين جاده در نزديكي جاده فرعي زرشك افتاده و دختران جوان در حالي مورد تعرض قرار گرفته‌اند كه عده‌اي پسر جوان نيز در اكيپ‌شان حضور داشته‌اند. گفته مي‌شود به احتمال زياد براي متهمان اين پرونده كه يك ماه پيش دستگير شده‌اند، كيفرخواست اعدام صادر شده است.»

در اين گزارش كيومرث ايمن، معاون سياسي - امنيتي فرماندار قزوين، اطلاع‌رساني درباره جزييات حادثه را وظيفه دادستاني استان دانسته اما همزمان از تشكيل پرونده‌اي در اين خصوص در دادسراي قزوين و پيگيري آن از سوي مسوولان قضايي نيز خبر داده بود.

انتشار اين خبر بازتاب گسترده‌اي در رسانه‌ها داشت تا سرانجام دادستان عمومي و انقلاب قزوين را به واكنش واداشت. صادقي نياركي اما در همان نخستين اظهارنظرها با تكذيب خبر «تجاوز گروهي به زنان در جاده باراجين قزوين» به استقبال آن رفت و از انتشار آن اظهار ناخرسندي كرد.

او گفت: «چند سايت با انتشار اخبار كذب و به دور از واقع تحت عنوان تجاوز و جنايت تكان‌دهنده در قزوين و تشبيه اين فرضيه با حادثه چهار سال پيش در خميني‌شهر اصفهان، مطالبي را منتشر كردند كه ثمره‌اي جز ايجاد فضاي ناامني در ميان شهروندان نخواهد داشت. خبر «تجاوز گروهي به زنان در جاده باراجين» و تشبيه آن با موضوعي تاريخ گذشته، به هيچ‌وجه واقعيت نداشته و به‌شدت تكذيب مي‌شود.»

نياركي، مسوولي است كه روايت تازه‌اي از حادثه دارد. او در شرح جزييات پرونده گفت: «واقعيت ماجرا اين است كه جواني 19 ساله با وسوسه و به دور از عقل اقدام به چند فقره سرقت كرده كه با توجه به شكايت‌هاي به عمل آمده دستگاه قضايي با جديت وارد عمل شده و ماموران انتظامي نيز با پيگيري‌هاي شبانه‌روزي موفق به دستگيري اين متهم شدند.»

دادستان عمومي و انقلاب قزوين ادامه داد: «از آنجا كه طبق اظهارنظر شاكيان، متهم در اقدامات مجرمانه خود تنها نبوده در نتيجه موضوع مورد بررسي قرار گرفته و در نهايت چند نفر در اين رابطه دستگير شدند كه در بررسي‌ها مشخص شد كه همدستان متهم در قالب تيمي به همراه هم نبوده و برخلاف گمانه‌زني‌ها جنايت باندي و امثالهم واقعيت ندارد.»

نياركي به شكايت تعدادي از شاكيان درباره تعرض به خود در اين پرونده اشاره كرد و افزود: «تعدادي از شاكيان ادعاهايي داير بر تعرض داشته‌اند كه با جديت و قاطعيت موضوع در حال بررسي است ولي تاكنون به اثبات نرسيده است؛ چنانچه دلايلي مبني بر ارتكاب اعمال مذكور توسط متهمان به دست آيد قطع يقين بدون اغماض و به طور قاطع برخورد قانوني خواهد شد.»

دادستان عمومي و انقلاب قزوين در پايان از ترويج احساس ناامني در جامعه انتقاد كرد و گفت: «هشدار ما به كساني كه به اين گونه رفتارها اصرار دارند، اين است كه مروج احساس ناامني در جامعه نباشند. يقينا با اصرار بر اين اعمال غيراخلاقي و غيرقانوني، دستگاه قضايي اندك رسانه‌هاي متخلف و بي‌اعتنا به موازين قانوني و شرعي را تحت پيگيرد قضايي قرار خواهد داد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون