• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3387 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۷ آبان

ويژه

افتتاح نخستين هنرستان علوم دريايي و بندري بندرعباس

نجمه زارع - هرمزگان / اولين هنرستان دريايي و بندري هرمزگان واقع در شهر بندر عباس همزمان با سيزدهم آبان ماه روز دانش‌آموز افتتاح شد. اين هنرستان به همت شركت Bact
(سهام شركت بكت 49 درصد مربوط به شركت تايد واتر و 51 درصد مربوط به شركت خدمات ساحلي است) تاسيس شر كه در مراسم افتتاحيه، آقاي «مهدي اعتصام» مديركل شركت تايدواتر خاورميانه و آقاي «علي صادقي» مدير شركت تايد واتر ناحيه هرمزگان و آقاي «هاشمي» مدير دانشگاه تايد واتر و آقاي «قائم‌مقامي» رييس هيات‌مديره شركت بكت و آقاي «مهندس آرامي» نماينده مجلس شوراي اسلامي و مدير آموزش و پرورش استان و چند مقام مسوول ديگر حضور داشتند. آقاي مهدي اعتصام در گفت‌وگو با «اعتماد» اظهار داشتند: كشور ما ظرفيت‌هاي زيادي را در حوزه دريايي دارا است ولي متاسفانه اطلاعات جامعه ما در خصوص فعاليت‌هاي دريايي و خدماتي كه در حوزه دريايي انجام مي‌گيرد ضعيف است كه به طور كل مي‌توان گفت فرهنگ دريايي در كشور ما جايگاه خود را پيدا نكرده است. لذا بر همين اساس شركت تايدواتر نسبت به نيازهاي سازماني و شناختي كه از نياز‌هاي جامعه بندري كشور داشته و هم در راستاي رسالت ملي، حدود 10 سال پيش در حوزه آموزش كار خود را شروع كرد و دانشگاه جامع علمي -كاربردي تايد واتر را با اخذ مجوز ازدانشگاه علمي -كاربردي و سازمان بنادر تاسيس كرد و مراكز دانشگاهي‌اش را در بندر عباس و بندر انزلي فعال كرده و تا كنون حدود 3500 دانشجو را در مقاطع مختلف فارغ التحصيل كرده است. وي ضمن تاكيد بر آموزش بيان داشتند: جاهاي خالي زيادي وجود دارد كه به جاي استفاده از نيروهاي خارجي مي‌توانيم از نيروهاي خودمان استفاده كنيم كه اين مستلزم داشتن مهارت، تخصص، دانش و به خصوص نظم و پذيرش فرهنگ كار دريايي است. مهدي اعتصام در آخر بيان داشت: اعتقاد ما بر يك توسعه همه‌جانبه دريا محور است كه راه‌حل جدي مشكلات كشور و تحقق اقتصادي مورد تاكيد مقام معظم رهبري است. با توجه با زمينه‌هاي بسيار خوب و نياز‌هايي كه در كشور وجود دارد اگر بتوانيم اين شعار را همه‌جانبه در تمام زمينه‌ها پياده كنيم يقينا راهگشاي يك سري از عقب‌ماندگي‌ها به خصوص در بخش دريا خواهد بود و ما بايد تلاش كنيم زمينه‌هاي تحقق آن را بيشتر فراهم كنيم.

 

كسب و كار در گروه خودروسازي سايپا رونق مي‌يابد

دكتر مهدي جمالي، مديرعامل گروه خودروسازي سايپا ضمن بازديد از مجموعه صنعتي تيبا، در جريان آخرين فعاليت‌ها در اين مجموعه توليدي قرار گرفت. مديرعامل گروه خودروسازي سايپا در اين بازديد با اشاره به وجود نيروي انساني خلاق و توانمند در سطح شركت‌هاي گروه، اظهار كرد: كليه مديران و تصميم‌گيران در سطح گروه با حساسيت بيشتري نسبت به امور كاركنان رسيدگي كنند. وي با بيان اين نكته كه تمام تصميمات در هيات‌مديره شركت‌ها بايد معطوف به توليد و گردش فعاليت بيشتر باشد، گفت: با تلاش بيشتر مي‌توانيم از مسير ناهموار فعلي به سلامت عبور كنيم. وي افزود: اصلي‌ترين فعاليت در گروه خودروسازي سايپا توليد است و ما با سرمايه‌گذاري و توجه مناسب به اين حوزه مي‌توانيم خود را در مسير صحيح قرار دهيم. دكتر جمالي اساس كار مديريت را اتخاذ تصميم‌هاي درست دانست و گفت: در مسير توانمندكردن شركت‌ها بايد همواره در حركت باشيم چرا كه غفلت از توانمندسازي شركت‌ها يك غفلت راهبردي است و آثار زيانباري براي گروه به همراه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون