• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3393 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۴ آبان

سوريه... پر... يمن... پر... پاريس... پر

شهرام شهيدي

 

در حالي كه همه همراهان رييس‌جمهور چمدان‌هاي‌شان را بسته بودند كه يك سفر اروپايي دبش بروند ناگهان پاريس غرق خشونت و عمليات تروريستي شد و سفر را شروع نكرده لغو كردند. اعضاي تاريكخانه را مامور كرديم ببينيم كشورهاي مختلف دنيا چه واكنشي به عمليات تروريستي پاريس نشان دادند:

-‌ در عربستان: وزير خارجه عربستان: ابن فهد جان ببين باز يكي از عموزاده‌ها زيرآبي نرفته باشه بي‌مجوز بمب تركونده باشه؟

-‌ در مصر: هواپيماي روس در مصر سقوط كرد ما خوشحالي كرديم و توريست‌ها سفرشان را قطع كردند. حالا هم خوشحالي مي‌كنيم كه توريست‌ها سفرشان به پاريس را قطع كنند. سفر و جهانگردي كلا اخ است !

-‌ در ايتاليا: در واكنش به اتفاقات اخير در فرانسه، دولت ايتاليا تغيير خواهد كرد.

-‌ در امريكا: نامزدهاي جمهوريخواه در مبارزات انتخاباتي رياست‌جمهوري انفعال اوباما و سياست‌هاي ضعيف او را مسوول اتفاقات پاريس اعلام كردند. در طرف مقابل نامزدهاي دموكرات اعلام كردند اين انفجارها پيامد سياست‌هاي جنگ‌طلبانه دولت بوش در عراق و افغانستان است.

در ژاپن: نخست‌وزير به علت عدم توانايي ژاپن در جلوگيري از بروز حادثه در پاريس از مردم دنيا عذرخواهي كرده و از سمت خود استعفا مي‌دهد.

در عراق: 30 نفر به له يا عليه طرفين عمليات انتحاري انجام دادند.

در كره شمالي: كيم ايل مينگ جان بدو تو اين وضعيت شير تو شير و قرشمال يك موشك دوربرد ناناز تست كنيم.

در آلمان: وزير كشور آلمان در درددل با اشپيگل اعلام كرد حالا پناهجوهاي فرانسوي را كجاي دل‌مان بگذاريم؟

در سوريه: مخالفان اسد اعلام كردند ما آمادگي داريم پناهجوهاي فرانسوي را بپذيريم. وزير خارجه سوريه واكنش نشان داد و گفت يارو را تو ده راه نمي‌دادند سراغ كدخدارو مي‌گرفت.

در تركيه: حزب عدالت و توسعه تركيه در واكنش به اقدامات تروريستي در پاريس بيانيه‌اي به شرح زير صادر كرد: اردوغان تو خيلي خوب و باحالي.

در يمن: شاهزاده سعودي خطاب به فرمانده ارتش عربستان گفت: اخوي تا حواس‌ها متوجه پاريس شده يمن را شديدا بكوب كه الان وقت بزن بزنه. تو بزن تا من برقصم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون