• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3393 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۴ آبان

سرخط خبرها

 

هشتمين دوره نمايشگاه «هفت نگاه» با نمايش آثاري از 290 هنرمند، عصر جمعه 22 آبان‌ماه، در فرهنگسراي نياوران افتتاح شد. در اين نمايشگاه آثاري در حوزه‌هاي مختلف تجسمي از جمله نقاشي، مجسمه‌سازي، نقاشي‌خط و نقاشي قهوه‌خانه‌اي در معرض نمايش و فروش گذاشته شده است. «هفت نگاه» تا ششم آذرماه در فرهنگسراي نياوران واقع در انتهاي پاسداران، روبه‌روي پارك نياوران ميزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

نامزدهاي بخش نقد در هشتمين دوره جايزه ادبي جلال آل احمد از سوي بنياد ادبيات داستاني معرفي شدند. ادبيات انقلاب اسلامي و دفاع‌مقدس، تاليف غلامرضا كافي، از انتشارات بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس، بومي‌گرايي در ادبيات منثور، نوشته مصطفي گرجي و فائزه واعظ‌زاده، منتشر شده به همت انتشارات جهاد دانشگاهي، روايت‌شناسي كاربردي، تاليف علي عباسي، از انتشارات دانشگاه شهيد بهشتي، كلك خيال‌انگيز، اثر ابوالفضل حري، از نشر ني، نقد، تحليل و تفسير چند داستان معتبر جهان، نوشته فتح‌الله بي‌نياز، از انتشارات افراز، برگزيده بخش نقد و بخش‌هاي ديگر هشتمين دوره جايزه ادبي جلال، روز سي‌ام آبان‌ماه، ساعت ۱۴ در تالار وحدت معرفي خواهند شد.

 

مراسم بزرگداشتي براي زاون قوكاسيان، فيلمساز، منتقد و مدرس سينما، با حضور دوستان و شاگردانش، در حاشيه سومين روز از جشنواره فيلم كوتاه تهران، برگزار شد. در اين مراسم بزرگداشت تعدادي از لوازم شخصي قوكاسيان مانند كت و كيف و كتاب‌هايش را روي سن قرار داده بودند تا به گفته دوستان اين زنده‌ياد، حضور او را در نزديك خود احساس كنند. همچنين هر يك از سخنرانان كه به بالاي سن مي‌رفت، شاخه گلي سفيد را روي كتاب‌ها و لوازم شخصي او قرار مي‌داد.

تعدادي از آثار هوشنگ مرادي‌كرماني، داستان‌نويس معاصر كه توسط انتشارات معين به چاپ رسيده‌اند، تجديد چاپ شده و طي روزهاي اين هفته نسخه‌هاي نوبت جديد چاپ‌شان وارد بازار نشر مي‌شود. يكي از اين آثار، كتاب شناخته شده «قصه‌هاي مجيد» است كه نسخه‌هاي چاپ بيست‌و‌هفتم آن اين هفته در كتابفروشي‌ها عرضه خواهد شد. مهر

 

در فوروم بين‌المللي سينماي نو كه همزمان با جشنواره فيلم كلكته برگزار مي‌شود، سه فيلم «اشباح» به كارگرداني داريوش مهرجويي، «آذر، شهدخت، پرويز و ديگران» به كارگرداني بهروز افخمي و «فردا» به كارگرداني مهدي پاكدل و ايمان افشاريان به نمايش در خواهند آمد. اين رويداد سينمايي از ۲۴ آبان تا اول آذر در كشور هند برگزار مي‌شود.

 

در حالي كه بسياري از چهره‌هاي مشهور تاسف و همدردي خود را با فرانسوي‌ها براي وقايع ديشب ابراز كردند، راب لووي پاسخ سياسي فرانسه در اين موقعيت را به استهزا گرفت. او توييتر خود را به شيوه‌اي متفاوت با پيام ديگر چهره‌ها آغاز كرد و نوشت: ويوا فرانسه. او سپس از فرانسوا اولاند رييس‌جمهوري فرانسه براي بستن مرزهاي كشور انتقاد كرد و نوشت: اوه، حالا فرانسه مرزهايش را بسته است. بعد او سخنراني اولاند را درباره اين تراژدي دست انداخت و آن را «بدترين ترجمان سخناني به اين اهميت كه تاكنون بيان شده» ناميد و افزود «اين يكي از بدترين سخناني بود كه تا حالا ادا شده است.»اين سخنان خيلي با اقبال روبه رو نشد و در توييتر او را شماتت كردند. ورايتي

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون