• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3394 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۵ آبان

يونسي:

احساس امنيت براي سرمايه‌گذاران در كشور بسيار كم است

 

 

گروه سياسي| حجت‌الاسلام يونسي، دستيار رييس‌جمهور در امور اقليت‌هاي ديني و مذهبي گفت: براي برخي اينكه جوانان ما از بيكاري فاسد مي‌شوند مهم نيست ولي اينكه دولت برجام را به نتيجه مي‌رساند آنقدر آشفته مي‌شوند. به گزارش ايسنا، جمله‌هاي كليدي اظهارات يونسي به شرح زير است:

‌ براي ايجاد كار، شغل كارآفرين بايد تقديس شود ولي تا امنيت نباشد نه كار ايجاد مي‌شود نه كسي سرمايه‌گذاري مي‌كند، ولي مي‌بينيم كه به دست خودمان براي سرمايه‌گذاران ناامني و مشكل ايجاد مي‌كنيم. كساني هستند كه به‌شدت نگران موفقيت دولت هستند، شايد دليل آن است كه منافع‌شان را در ركود و ناامني اقتصادي مي‌دانند.

‌ امروز هر مسوولي از جمهوري اسلامي به هر كجا سفر مي‌كند كاميون كاميون نامه تقاضاي كار مي‌رسد و عمدتا منظور از كار پشت‌‌ميز‌نشيني يا مديريت است.

‌ در دولت قبل با وجود اينكه شغلي وجود نداشت، جمعيت زيادي به دانشگاه وارد شد و امروز دولت در برابر اين جذب بيجا درمانده است. ما توانستيم يك عطش را بيش از حد جواب دهيم اما در حوزه نظريه‌پردازي كم داريم، در حوزه پنجه‌هاي كارآمد و مهارت كه مشكل اصلي كشور و توسعه در اين زمينه است، مشكل داريم.

‌ فسادي كه بيكاري به فرهنگ، دين، هويت و امنيت ما وارد مي‌كند مساله ديگري وارد نمي‌كند، فساد، دزدي و گريز از انقلاب و مسوولان به دليل بيكاري است.

‌ ‌ آنهايي كه در منطقه جنگ راه انداختند و تلاش كردند ايران در مذاكرات به نتيجه نرسد مانند وهابي‌ها و صهيونيست‌ها حالا هم تلاش مي‌كنند كه ناامني عظيم ايجاد كنند. هر برنامه عظيم در كشور را سعي مي‌كنند با پول وهابي‌ها و نفوذ صهيونيست به نتيجه نرسد‌، دوست دارند توريست به راس‌الخيمه، دوبي و آنتاليا برود، ولي چرا اين همه ثروت ايرانيان به داخل ايران نيايد؟ ما احتياج نداريم خارجي‌ها اينجا سرمايه‌گذاري كنند، از نظر مهارت هم كمبود نداريم. از نظر سرمايه مادي هم كمبود نداريم، البته از نظر امنيت عمومي در بهترين وضعيت مقايسه با ساير كشورها هستيم ولي احساس امنيت براي سرمايه‌گذاران بسيار كم است.

‌ ‌ مهم‌ترين وظيفه دولت اين بوده است كه موانع خارجي را تقريبا رفع كرده و داخلي‌ها هم در سطوح عالي همه همراهي مي‌كنند ولي برخي در رده‌هاي پايين سعي دارند، مخالفت كنند تا مسوولان اذيت شوند و فضايي را ايجاد كنند كه شايد بتوانند منافعي كسب كنند.

‌ ‌ بيشترين مهاجرت از كشور براي اقوام شرق و غرب است زيرا موقعيت ويژه مرزي دارند كه اين مهاجرت براي ما ناپسند و خطرناك است. ما بايد زمينه جذب و اشتغال آنها را فراهم كنيم و مهم‌ترين خدمت دانشگاه فني و حرفه‌اي آموزش كارگران اقوام ايراني در شرق و غرب ايران و توسعه دانشكده‌هاي آنهاست.

‌ ‌ برخي نگاه منفي دارند و بيشتر توليد خطر مي‌كنند ولي با ايجاد آموزشكده‌ها، از ناامني‌ها، بحران‌ها و خشونت‌هاي آينده جلوگيري مي‌شود. بايد تلاش كنيم همه ايراني‌ها در ايران كار داشته باشند تا نسبت به آينده اميدوار و نسبت به لطف دشمنان مايوس شوند. اگر كار نباشد كشور در آينده هزينه سنگيني‌ مي‌دهد اما بيكاري، تحقير و بدبيني قومي چه در داخل و چه در خارج خطرناك است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون