• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3395 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۶ آبان

خبر كوتاه

سخنراني صادق زيباكلام در دزفول لغو شد

گروه سياسي/ يك سخنراني ديگر هم زير فشار تندروها لغو شد. اين‌بار قرعه به نام دزفول افتاد و سخنراني زيباكلام در دانشگاه اين شهر لغو شد. صادق زيبا كلام به «اعتماد» گفت: به دعوت انجمن اسلامي دانشگاه دزفول قرار بود دراين دانشگاه سخنراني كند و برنامه مجوز شوراي نظات دانشگاه را نيز داشت. اما قبل از سوار شدن به هواپيما به من اطلاع دادند مسوولان دانشگاه به واسطه دلايل امنيتي اين برنامه را لغو كرده‌اند و تا اين لحظه هم هيچ توضيحي به من نداده‌اند كه فشار كدام نهاد يا كدام جريان باعث اين اتفاق شده است، اما تنها چيزي كه مي‌دانم اين است كه رييس دانشگاه تحت فشار قرار گرفته و ناچارا برنامه را لغو كرده است. پيش از اين سخنراني زيباكلام در شهر دليجان نيز لغو شده بود و با وجود ايستادگي فرماندار اين شهر تندروها اجازه سخنراني به زيباكلام نداده بودند. اين در حالي است كه وزارت كشور بارها بر اين مساله تاكيد كرده است كه هيچ گروه و جرياني حق ندارند تا مانع سخنراني‌هاي چهره‌هاي سياسي در شهرستان‌ها شوند.

 

فرماندار ساري بركنار شد

گروه سياسي / حاشيه‌هاي استان مازندران تمامي ندارد. كمتر از يك ماه پيش بود كه خبر بركناري مديركل سياسي استانداري مازندران منتشر شد. بركناري‌اي كه به طور ناگهاني رخ داد و شايعاتي مبني بر ارتباط اين بركناري با استقبال سرد از رييس‌جمهور در سفرش به ساري به گوش رسيد، شايعه‌اي كه از صدا و سيما پخش شد و استانداري مازندران آن را تكذيب كرد. حالا خبر رسيده كه فرماندار ساري بركنار شده و مجيد حسين‌زادگان جانشين جواد واحدي شده است. جواد واحدي از جمله مديراني بود كه از دولت سابق به‌جا مانده بود و جانشين او مجيد حسين‌زادگان نزديك به اصلاح‌طلبان است. به نظر مي‌رسد هر چه به انتخابات اسفند ماه نزديك مي‌شويم وزارت كشور هم جدي‌تر عملكرد فرماندارانش را رصد مي‌كند تا مبادا در نقطه‌اي از كشور ناهماهنگي با سياست‌ها و برنامه‌هاي انتخاباتي كشور رخ دهد و اين نكته تنها يك معنا دارد كه رحماني فضلي در اين مورد ريسك نخواهد كرد و كوچك‌ترين ناهماهنگي فرمانداران و استانداران مي‌تواند منجر به بركناري‌شان شود.

 

هر نوع حضور اتباع بيگانه به منزله نفوذ نيست

وزير اطلاعات ضمن تاكيد بر اينكه بايد از تمامي ظرفيت‌ها براي خدمت به مردم استفاده شود، گفت: رشد و بالندگي و پيشرفت كشور در گرو وفاق، همدلي و همزباني مردم و مسوولان صورت مي‌گيرد به گزارش روابط عمومي وزارت اطلاعات، حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمود علوي گفت: مردم استحقاق دارند كه با همدلي و همزباني به خدمت آنها بپردازيم و طعم شيرين خدمات نظام را حس كنند. وي با اشاره به اينكه مردم نبايد احساس كنند كه مسوولان در سايه برخي اختلافات و منازعات سياسي از خدمت كردن به آنها بازمانده‌اند، افزود: فلسفه وجودي مسوولان خدمت به مردم و فعاليت براي آنان است. حجت‌الاسلام علوي تاكيد كرد: بايد همه توان و انرژي خود را در راستاي خدمت به مردم به كار‌گيريم و در جهت مخالف مصالح مردم و نظام اسلامي گام برنداريم. وي در بخش ديگري از سخنان خود به مساله نفوذ دشمن به عنوان يكي از هشدارهاي راهبردي مقام معظم رهبري (مدظله العالي) اشاره كرد و گفت: در شرايط كنوني جامعه كه كشور بيشتر در معرض آسيب است بايد مراقب باشيم و كساني را كه در راستاي اهداف دشمن حركت مي‌كنند، شناسايي كنيم. حجت‌الاسلام‌والمسلمين علوي با اشاره به اينكه ارتباط ما با جامعه جهاني لازمه پيشرفت و توسعه بيشتر كشور است، گفت: در كنار اين مهم بايد عناصر نفوذ و منافذي را كه در پوشش فعاليت‌هاي اقتصادي، اجتماعي، هنري و... بخواهند به نظام در راستاي منافع خود ضربه بزنند، بشناسيم. حجت‌الاسلام علوي گفت: دستگاه‌هاي اطلاعاتي كشور به اين بلوغ اطلاعاتي و اشراف رسيده‌اند كه هر نوع حضور اتباع بيگانه به منزله نفوذ نيست. وي افزود: يكي از بركت‌هاي داشتن تعامل با ساير ملت‌ها و حضور آنها در كشور اين است كه تبليغات دروغين غرب در خصوص جهان اسلام افشا مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون