• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3105 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۱ آبان

بوستان مادر شورا را به جنجال كشيد

  حميدرضا خالدي/ يكصدو نهمين جلسه شورا، با موضوعاتي متنوع و بعضا مهم و چالش برانگيز همراه بود. از مترو تهران و حوادث آن تا تذكر عباس جديدي، از بوستان مادر و انتقاد به غيرقانوني بودن آن تا واكنش به سخنان رياست شوراي عالي شهرسازي و معماري كشور، واز پاساژعلاء الدين تا بحث دستفروشان.
اما مهمترين موضوع مطرح شده در جلسه ديروز، مبحثي بود كه درآخرين دقايق جلسه شورا مطرح شد. بحث تكراري اما داغ بوستان «مادر» به همراه اظهارنظر درمورد سخنان اخير دبيرشوراي عالي شهرسازي كشور كه اين سخنان را بي‌پايه و اساس خوانده بود. موضوعي كه جرقه آن را محمد سالاري، رييس كميسيون شهرسازي شورا زد. وي با انتقاد از عملكرد شهرداري گفت: اگر شهرداري آن زمان كه دنبال تهاتر و تغيير كاربري زمين منصوب به بوستان مادر بود، مراحل قانوني و تاييد شوراي عالي شهرسازي را مي‌گرفت، هيچگاه اين مسائل پيش نمي‌آيد.
وي افزود: مشكل اينجاست كه شهرداري دربسياري از موارد مطابق روال قانوني عمل نمي‌كند و به آنها وقعي نمي‌نهد.
اين سخنان كه گويا به ذائقه رييس اصولگراي كميسيون نظارت شورا خوش نيامده بود باعث شد تا پرويز سروري به‌شدت به اين اقدامات واكنش نشان دهد و بگويد: چرا با مساله اينچنين برخورد مي‌كنيد؟ دكتر حناچي كه مدعي شده تذكر ما درمورد تغيير زمين واقع درمنطقه 6، مربوط به زميني بوده كه قبلا ساخته شده و ديگر چاره‌يي براي آن متصور نيست، گويا حتي به پلاك اين زمين‌ها نيز توجه نكرده است. چرا كه منظور ما زمين كناري زمين مد نظر دكتر حناچي است كه كاملا باير است و معلوم نيست چرا با تغيير كاربري آن موافقت شده است.  اين سخنان به جدال لفظي شديد بين سالاري و سروري منتهي شد كه با دخالت چمران و پايان وقت جلسه حداقل موقتا خاتمه يافت. ديگر موضوع مهم جلسه ديروز تذكر ابوالفضل قناعتي بود كه درمورد اضافه بناي پاساژ علاء‌الدين سخناني را ارايه كرد. وي با بيان اينكه پاساژ علاءالدين 4 طبقه پاركينگ منفي دارد كه هم اينك بر خلاف مقررات از سه طبقه آن استفاده تجاري مي‌شود، افزود: با توجه به شرايط و وضعيت اين پاساژ چنانچه اتفاقي رخ دهد پيش‌بيني مي‌شود كه ده‌ها هزار نفر از مردم زير دست و پا بميرند. عضو هيات رييسه شوراي شهر تهران ادامه داد: ‌همچنين هم شهرداري منطقه و هم سازمان نظام مهندسي با ساخت اضافه بنا در اين پاساژ مخالفت كرده‌اند، اما در سال 93 شاهد هستيم كه دو طبقه به اين مجموعه اضافه مي‌شود. عضو شوراي شهر تهران با اشاره به تخلف صورت گرفته در خصوص ساخت اضافه بنا در اين پاساژ گفت: با وجود اينكه در كميسيون ماده 10 علاوه بر اينكه راي بر لغو اين پروژه داده شده است اما شاهد هستيم كه دو طبقه در اين پاساژ ساخته شده است. وي گفت: قطعا ساخت اضافه بنا در اين مجموعه و پاساژ جان مردم را به خطر مي‌اندازد و افرادي كه در اين پروژه مسوول هستند با جان مردم بازي مي‌كنند. وي در پايان از رييس شوراي شهر تهران درخواست كرد اين موضوع هر چه سريع‌تر بررسي و پيگيري شود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون