• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3397 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۸ آبان

خبر كوتاه

خودكشي يك دانش‌آموز ديگر
ميزان| يك دانش‌آموز نوجوان در خراسان جنوبي به زندگي‌ خود پايان داد. اين دانش‌آموز 16 ساله در مدرسه شبانه‌روزي شهيد مطهري در آبيز شهرستان زيركوه مشغول به تحصيل بود. او قبل از خودكشي از سوي پدرش مورد نكوهش قرار گرفته و سپس در زماني كه سايرين خواب بودند، پشت خوابگاه، خودش را از نرده‌ها حلق‌آويز كرده است. شهرستان زيركوه به مركزيت شهر حاجي‌آباد، در شمال شرقي استان خراسان جنوبي واقع شده‌ است.

نجات محكوم به اعدام با بخشش اولياي‌‌دم
فارس| فردي كه به اعدام محكوم شده بود پس از 11 سال حبس، ساعاتي پيش از اجراي حكم از طرف اولياي‌‌دم مقتول بخشيده شد. محمد سعيد سخاوت، مديركل زندان‌هاي خوزستان در تشريح اين خبر گفت: با تلاش شوراي حل اختلاف زندان دزفول، فرد قصاص شونده ساعاتي پيش از اجراي حكم اعدام مورد عفو قرار گرفت. وي افزود: فرد محكوم 11 سال پيش در نزاعي در يكي از شهرهاي همجوار دزفول كه منجر به قتل يك نفر شده بود، در دادگاه مجرم شناخته و به 11 سال حبس و قصاص محكوم شده بود. مدير ندامتگاه فجر دزفول تصريح كرد: اين زنداني بيش از 11 سال از حبس خود را پشت سر گذاشته بود كه شب اجراي حكم اعدام، اعضاي شوراي حل اختلاف با حضور در منزل مقتول و صحبت با اين خانواده، موفق به اخذ رضايت و بخشش اولياي‌‌دم شدند. سخاوت خاطرنشان كرد: با بخشش و بزرگواري اين خانواده فرد زنداني از حكم قصاص بخشيده شد.

اخاذي خواستگار قلابي از دختران در شبكه‌هاي اجتماعي
باشگاه خبرنگاران جوان| مردي كه در شبكه‌هاي اجتماعي خود را خواستگار معرفي وپس از دستيابي به عكس‌هاي شخصي افراد اقدام به اخاذي مي‌كرد، توسط پليس فتا دستگير شد. سرگرد علي كساني درتشريح اين خبر گفت: دختري با در دست داشتن شكواييه به پليس فتا مراجعه و بيان كرد فردي از طريق شبكه‌هاي اجتماعي اقدام به تهديد و اخاذي از وي كرده است. پس از اظهارات شاكيه و پس از هماهنگي با مراجع قضايي به دليل حساسيت موضوع مراتب به سرعت در دستور كار كارشناسان اين پليس قرار گرفت. رييس پليس فتاي استان ايلام افزود: كارشناسان پس از بررسي‌هاي لازم و تحقيقات فني صورت گرفته توانستند عامل اصلي تهديد زن جوان را شناسايي و او را در اقدامي غافلگيرانه دستگير كنند. كسايي تشريح كرد: متهم در ابتدا خود را خواستگار جلوه داده و پس از كسب اعتماد و دسترسي به عكس‌هاي شخصي شاكيه، با نام كاربري ديگري تعدادي از عكس‌ها را برايش ارسال و با تهديد به انتشار در شبكه‌اي اجتماعي قصد اخاذي از وي را داشت. وي افزود: اين مرد پس از دستگيري به بزه خود اعتراف و انگيزه خود را از مزاحمت، مشكلات روحي و رواني بيان كرده است.

مرد زن نماي «تانگو» دستگير شد
باشگاه خبرنگاران جوان| مردي كه با ايجاد صفحه در شبكه اجتماعي تانگو خود را زن صيغه‌اي معرفي مي‌كرد و از مردان اخاذي مي‌كرد شناسايي و دستگير شد. سرهنگ علي شفيعي، رييس پليس فتاي استان كرمانشاه گفت: شخصي با در دست داشتن مرجوعه قضايي به اين پليس مراجعه و اظهار داشت از طريق شبكه اجتماعي تانگو با فردي كه حاضر به انجام ازدواج موقت بوده آشنا شده و پس از مدتي مجرم اعتماد وي را جلب كرده و در پي آن تعدادي عكس و اطلاعات خصوصي بين آنان رد و بدل شده است. وي افزود: متهم در ادامه اين فرد را تهديد كرده در صورتي كه مبلغ درخواستي وي را به حسابش واريز نكند تصاويرش را در اينترنت منتشر خواهد كرد. پس از پرداخت اين مبلغ توسط شاكي، وي مبالغ بيشتري را تقاضا كرده است. سرهنگ شفيعي افزود: پس از شكايت اين فرد پليس با يك‌سري اقدامات سايبري شبانه‌روزي و بررسي صفحه متهم، مظنون را كه پسري جوان، با مدرك سيكل و شغل كارگري بود در يكي از شهرستان‌هاي استان كرمانشاه شناسايي و دستگير كرد. وي افزود: متهم پس از دستگيري به بزه انتسابي اعتراف و اذعان داشت در شبكه تانگو خود را زن صيغه‌اي معرفي كرده و پس از دوست شدن با مرداني كه از نظر مالي مناسب بودند اقدام به اخاذي كرده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون