• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3397 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۸ آبان

تصميمات عجيب در نشست هيات رييسه فدراسيون فوتبال

مصاحبه درباره كي‌روش ممنوع

گروه ورزش| بالاخره بعد از سه نوبت لغو جلسات هيات رييسه فدراسيون فوتبال به خاطر عدم آماده شدن اسناد و مدارك مربوط به بودجه و گزارش حسابرسي، روز گذشته اين نشست در دفتر علي كفاشيان در طبقه چهارم فدراسيون فوتبال برگزار شد. عليرضا اسدي، شهاب‌الدين عزيزي خادم، الهه عرب عامري، غلامرضا بهروان، حيدربهاروند، افشين دبيري، مهدي تاج و فريدون اصفهانيان اعضاي حاضر در اين نشست بودند كه درباره مسائل مختلف به بحث و تبادل نظر پرداختند. حسابرس جديد فدراسيون روز گذشته با حضور در جلسه، آخرين گزارش حسابرسي و بودجه‌اي فدراسيون را در اختيار هيات رييسه قرار داد تا بررسي‌هاي لازم روي آن انجام بشود. در نهايت تمام اعضا كليات گزارش حسابرسي مجموعه را تاييد و تصويب كردند. به همين ترتيب تصميم گرفته شد مديران فدراسيون در سريع‌ترين زمان ممكن اين گزارش را به صورت يك دفترچه پيرامون موضوع بودجه فدراسيون فوتبال به همراه ضمايم صورت‌هاي مالي در اختيار اعضاي مجمع فدراسيون فوتبال قرار بدهند تا 21 روز بعد، طبق قانون مجمع سالانه فدراسيون فوتبال كه تشكيل آن چند ماهي مي‌شود با تاخير مواجه شده برگزار شود. نكته قابل توجه درباره جلسه روز گذشته اين بود كه اعضا درباره زمان دقيق برگزاري مجمع به توافق نرسيدند و قرار شد بعد از انجام يكسري اصلاحات جزيي در گزارش حسابرسي در جلسه هفته آينده هيات رييسه درباره اين موضوع تصميم نهايي را اتخاذ كنند. بر اساس اعلام شهرام دبيري كليات بودجه سالانه فدراسيون فوتبال 51 ميليارد تومان برآورد شده است و مورد تاييد كلي هيات رييسه قرار گرفت. در جلسه مجمع پيش رو نيز طبق روال سال‌هاي گذشته اعضا با بررسي گزارش حسابرسي و بودجه، درباره تاييد يا رد جزييات آن راي‌گيري انجام خواهند داد.
    
 اختلافات ماه‌هاي اخير بين اعضاي جديد مجمع انتخاباتي سازمان ليگ با مديران ارشد اجرايي اين موسسه ديگر بحثي بود كه روز گذشته در نشست هيات رييسه مطرح شد. اخيرا اعضاي مجمع با انشاي نامه‌اي اعتراض‌آميز به عليرضا اسدي، از دبيركل فدراسيون خواسته بودند مقدمات برگزاري مجمع سازمان ليگ را فراهم كند تا آنها بتوانند اعضاي جديد هيات رييسه اين موسسه را انتخاب كنند، چرا كه منتخبين مجمع سازمان ليگ رسما در مصاحبه‌هاي خود در هفته‌هاي گذشته روي اين مساله تاكيد داشتند كه تركيب امير عابديني، مراد حاج جعفري و مرتضي حسن‌پور در هيات رييسه به صورت غيرقانوني دارد فعاليت مي‌كند و تمام تصميم‌گيري‌ها و سياستگذاري هيات رييسه كنوني فاقد اعتبار قانوني است. نظر منتخبان مجمع البته با مديران ارشد سازمان ليگ و فدراسيون فوتبال متفاوت بوده است. چرا كه كفاشيان و تاج معتقد بودند كه فقط دو نفر از اعضاي هيات رييسه سازمان ليگ مي‌توانند از سوي مجمع معرفي شوند. آنها با استناد به اساسنامه كنوني سازمان ليگ اعتقاد دارند كه دو عضو هيات رييسه سازمان ليگ با پيشنهاد رييس فدراسيون و يك عضو ديگر هم با پيشنهاد رييس سازمان ليگ با راي‌گيري در مجمع بايد به عضويت هيات رييسه دربيايند. در نهايت هم خبري كه درباره تصميم نهايي پيرامون اين موضوع رسانه‌اي شد همين بود. اعضاي هيات رييسه اعلام كردند كه انتخابات هيات رييسه سازمان ليگ برتر به زودي برگزار خواهد شد. گفتني است پيش از اين كفاشيان رسما از منتخبان مجمع ليگ خواسته بود مصوبه‌اي را امضا كنند تا هيات رييسه كنوني بتواند تا پايان سال و برگزاري انتخابات رياست فدراسيون فوتبال به كار خودشان ادامه بدهند، اما اين درخواست و پيشنهاد با مخالفت و اعتراض مجمع همراه شده بود.
    
در حاشيه جلسه روز گذشته اما تصميمات ديگري هم از سوي هيات رييسه اتخاذ شد. بر اساس تصميم مسوولان فدراسيون فوتبال قرار شد 400 ميليون تومان رقم قرارداد يك ساله محمد خاكپور به عنوان سرمربي تيم اميد با فدراسيون باشد. در صورتي كه اين مربي بتواند در مسابقات قهرماني اميدهاي آسيا تيم را به موفقيت برساند و جواز حضور در المپيك را كسب كند، 200 ميليون تومان پاداش نقدي به او تعلق بگيرد. ساير ايرادات قرارداد سرمربي تيم اميد هم در جلسه دو هفته پيش او با كفاشيان اصلاح شده بود. همچنين مسوولان فدراسيون براي محمد مايلي‌كهن مدير فني تيم ملي اميد مبلغ 180 ميليون تومان و هادي طباطبايي مبلغ 160 ميليون تومان در نظر گرفته‌اند كه در صورت توافق طرفين قراردادها رسما به امضا مي‌رسد. هيات رييسه روز گذشته بررسي كليات طرح اصلاحات اساسنامه فدراسيون فوتبال را هم در دستور كار خود داشت. از آنجايي كه انتخابات رياست فدراسيون اواخر سال جاري برگزار خواهد شد، بايد اصلاحات اساسي در ساختار اساسنامه صورت بگيرد و به همين منظور علي كفاشيان و همكارانش از مدت‌ها پيش كارهاي مربوط به تغييرات اساسنامه را آغاز كرده بودند. گفته مي‌شود اساسنامه جديد با تغييراتي جنجالي همراه خواهد بود كه سروصداي زيادي در محافل ورزشي به راه انداخت. حتي شايعاتي درباره تغيير برخي بندها و جايگاه‌ افراد مجمع! در محافل ورزشي مطرح شده است كه در شرايط كنوني چون هنوز خبري رسمي درباره اين تغييرات اعلام نشده به آن نمي‌پردازيم. البته فقط مي‌توان نوشت كه طبق شنيده‌ها اساسنامه جديد مقدماتي را فراهم خواهد كرد تا وزارت ورزش تحت هيچ شرايطي نتواند نفوذي در امور مربوط به فدراسيون داشته باشد و همچنين اختيارات رييس در آن بيشتر خواهد شد.
ديروز با تصويب هيات رييسه، ابوالفضل حسن‌زاده محمدي به عنوان رييس كميته اخلاق و امير قطبي، مير مصطفي سيد اشرفي، عليرضا عليزاده، علي صادق‌زاده و سيد عباس حسيني به عنوان اعضاي اين كميته انتخاب شدند. مهدي تاج هم توضيحاتي درباره دريافتي‌ها و درآمد‌زايي سازمان ليگ از قرارداد‌هاي تجاري اين سازمان به هيات رييسه ارايه داد. سايت فدراسيون فوتبال به ذكر همين يك خط درباره اين موضوع اكتفا كرد و درباره نقطه‌نظرات اعضاي هيات رييسه درباره ابهامات اخير در وضعيت سازمان ليگ هيچ اشاره‌اي نداشته است.
    
علي كفاشيان اختيار تام دارد با سرمربي تيم ملي درباره حواشي به وجود آمده و تهديد مرد پرتغالي به ترك دوباره ايران مذاكره و اتخاذ تصميم كند. اين تصميم هيات رييسه درباره يكي از جنجالي‌ترين اتفاقات روزهاي اخير فوتبال ايران بود. كي‌روش از كفاشيان مرخصي طولاني مدت درخواست كرده و رييس فدراسيون با اين خواسته مخالفت كرده بود. به همين ترتيب سرمربي تيم ملي بعد از بازي با گوام اعلام كرد كم‌كم دارد از كار كردن در ايران خسته مي‌شود و ادامه اين روند به قطع همكاري او با كفاشيان و فدراسيون فوتبال منجر خواهد شد. اين مربي رسما با مطرح كردن اين جمله كه « ادامه همكاري‌ام با تيم ملي ايران بستگي به تصميم كفاشيان دارد» رسما مديران فدراسيون فوتبال را تحت فشار گذاشت و به صورت غيرمستقيم به آنها پيغام داد اگر با درخواست او موافقت نكنند، تيم ملي را ترك خواهد كرد. نواب رييس اول و دوم كفاشيان هم روز گذشته بعد از پايان نشست رسما مثل هميشه از كارلوس كي‌روش حمايت كردند. شهرام دبيري هم در جمع خبرنگاران حاضر شد و اعلام كرد قرار بر اين شده است تا ديگر هيچ كدم از مسوولان فدراسيون درباره كي‌روش در رسانه‌ها صحبتي انجام ندهند! ممنوع‌المصاحبه شدن مديران فدراسيون از اظهارنظر عليه كي‌روش در واقع مهم‌ترين تصميم هيات رييسه فدراسيون فوتبال بود و در نهايت اعضا از كفاشيان خواستند در مذاكره با كي‌روش مشكلات و سوءتفاهمات پيش آمده را طبق مفاد قراردادش حل و فصل كند. به همين ترتيب قرار است امروز يا اوايل هفته آينده جلسه‌اي با سرمربي تيم ملي برگزار و با او براي مشكلات جديدش به يك راه‌حل مناسب برسد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون