• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3397 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۸ آبان

آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني در همايش سيره امام:

عده‌اي استقلال را با تحريم اشتباه گرفته‌اند

گروه سياسي| آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني در همايش سيره امام از برخي گلايه كرده بود كه از نگاه او استقلال را با تحريم اشتباه گرفته‌اند. رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام از آنهايي گفته بود كه از جلو رفتن دنيا راضي نيستند و برخي مسائل مهم كشور را مسخره مي‌كنند. اين شايد چندمين هشدار آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني به آنهايي باشد كه در ماه‌ها و سال‌هاي اخير مسيري برعكس آن مسيري كه همگان در پيش گرفته‌اند را در پيش گرفته بودند. هشدارهاي آيت‌الله در اين مراسم اما جدي‌تر بود كه صراحتا گفت: «اينكه خيال بكنيم در همين محدوه خودمان محبوس باشيم و بگذاريد تحريم باشيم ، درست نيست؛ اينها خيال مي‌كنند با همين ظاهر شعاري و كارهاي سطحي دارند اسلام را پيش مي‌برند -نمي دانند- اسلام ديگر اينجوري پيش نمي‌رود! پايگاه اطلاع‌رساني آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني روز گذشته بخش‌هايي از اظهارات منتشر نشده آيت‌الله در همايش سيره امام را منتشر كرد. آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در همايش قرآن در انديشه و سيره امام خميني(ره) تاكيد كرد:  آيات زيادي هست كه مي‌گويد شما هرجا علمي ديديد، بايد برويد بگيريد. هرجا فني ديديد، هرجا صلاحي ديديد اگه يه روزي مواجه شديد با آنها شما هم بايد داشته باشيد، «وعدوالهم مستطعتم بالقوه» - يعني اين. اينكه نگفته قوه را به كار ببريد، گفته
آماده كنيد خودتان را همه‌چيز، انسان با تعلم و تفكر در امور مادي، معنوي بايد جلو برود، معجزه قرآن اين است كه چنين درسي را به ما داده است كه تا قيامت اين به درد مي‌خورد.
وي در ادامه افزود: دنيا دارد به پيش مي‌رود، اينكه در زمان امام زمان(عج) مي‌رسيم به جايي كه مامور از اينجا كه مي‌رود آن طرف دنيا براي يك ماموريتي، آن‌وقت در دست خودش، در كف دستش ماموريتش را آنجا مي‌تواند ببيند يعني چي؟ اين همين - ارتباطاتي- است كه دارد، اتفاق مي‌افتد. رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه خاطرنشان كرد: بايد بپذيريم  داريم جلو مي‌رويم، دنيا دارد جلو مي‌رود آن‌وقت ما در داخل كشور خودمان مواجه هستيم با يك قشري از انسان‌هاي كوته‌فكر و جامد و دگم كه آنها اين‌گونه مسائل را مسخره مي‌دانند. اينها را حرف‌هاي ديگري مي‌دانند. خيال مي‌كنند با همين ظاهر كه شعاري بدهيم و با كارهاي سطحي كه مي‌كنند دارند اسلام را پيش مي‌برند نمي‌دانند اسلام ديگر اين‌جوري پيش نمي‌رود!

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون