• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3397 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۸ آبان

خبر كوتاه

موفقيت 85 درصد فرمانداران و بخشداران در آزمون مجريان انتخابات
رييس كميته اطلاع‌رساني ستاد انتخابات كشور گفت: بر اساس اعلام دبير ستاد انتخابات كشور بيش از
85 درصد فرمانداران و بخشداران كشور در آزمون ويژه مجريان انتخابات موفق به كسب نمره حد نصاب لازم شده‌اند. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني وزارت كشور، بابك دين‌پرست، قائم‌مقام وزير كشور در امور بين‌الملل و رييس كميته اطلاع‌رساني ستاد انتخابات كشور درباره موضوعات مطرح شده و مصوبات چهاردهمين جلسه ستاد انتخابات كشور گفت: بر اساس اعلام دبير ستاد انتخابات كشور بيش از
85 درصد از فرمانداران و بخشداران كشور در آزمون ويژه مجريان انتخابات موفق به كسب نمره حد نصاب لازم شده‌اند و قرار شد ساير افراد پس از گذراندن دوره آموزشي در آزمون مجدد شركت كنند. دين پرست افزود: در اين جلسه استاندار قزوين گزارشي از اقدامات انجام شده در اين استان براي برگزاري پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي ارايه كرد و در بخش ديگري از اين جلسه لايحه شفاف‌سازي هزينه‌هاي انتخاباتي داوطلبان كه از سوي دولت تقديم مجلس شوراي اسلامي شده است، مورد بحث و بررسي قرار گرفت. قائم مقام وزير كشور در امور بين‌الملل و رييس كميته اطلاع‌رساني ستاد انتخابات كشور گفت: در اين جلسه همچنين مقرر شد همايش مديران كل ثبت احوال كشور با حضور اعضاي ستاد برگزار شود.

معاون رييس دستگاه قضا:
فعاليت نامزدهاي انتخاباتي در فضاي مجازي رصد مي‌شود
معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم قوه قضاييه گفت: فعاليت نامزدهاي انتخاباتي در فضاي مجازي رصد مي‌شود. به گزارش ميزان، محمدباقر الفت افزود: همان‌طور كه فعاليت سايت‌هاي مرتكب به اقدامات غيرقانوني متوقف مي‌شود با متهمان جرايم انتخاباتي نيز به صورت جدي برخورد خواهد شد. وي گفت‌: بعد از صدور بخشنامه‌ رييس قوه قضاييه در خصوص جرايم و تخلفات انتخاباتي، ستادي تشكيل شد كه تاكنون سه جلسه برگزار شده است. الفت از برگزاري چهارمين جلسه اين كميته با موضوع رصد فضاي رسانه‌هاي مكتوب خبر داد و افزود: قرار است از مسوولان وزارت ارشاد نيز در اين جلسه دعوت شود.

تشكيل سه كميته تخصصي در كميسيون امنيت‌ملي براي نظارت برجام
سخنگوي كميسيون امنيت ملي مجلس از تشكيل سه كميته تخصصي در اين كميسيون براي نظارت بر حُسن اجراي برجام خبر داد. به گزارش تسنيم، نوذر شفيعي، از تشكيل سه كميته تخصصي در اين كميسيون براي نظارت بر حُسن اجراي برجام خبر داد و گفت: با توجه به اينكه تشكيل «كميته رصد» در كميسيون امنيت‌ملي براي نظارت بر حُسن اجراي برجام منتفي شده و تمامي اعضاي كميسيون بر برجام نظارت مي‌كنند، بنابراين سه كميته تخصصي فني، اقتصادي و دفاعي براي نظارت بر حُسن اجراي برجام در اين كميسيون تشكيل شده است. وي در تشريح برنامه‌هاي كميسيون امنيت‌ملي مجلس براي نظارت بر برجام، اظهار داشت: براساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده و نظر اعضاي كميسيون امنيت‌ملي مجلس مقرر شده كه از مسوولان ذيربط، نهادها و موسساتي نظير كشتيراني، بيمه، بانك‌ها و نفت كه با تحريم‌ها مرتبط هستند، براي حضور در كميسيون دعوت كنيم تا ميزان و چگونگي لغو تحريم‌ها مورد بررسي قرار گيرد. سخنگوي كميسيون امنيت‌ملي مجلس تصريح كرد: دعوت از تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي و نيز محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه، در راستاي نظارت بر برجام در دستور كار اعضاي كميسيون امنيت‌ملي مجلس قرار دارد كه در آينده نزديك انجام مي‌شود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون