• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3398 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۳۰ آبان

به نام خصوصي‌ها به كام خصولتي‌ها

مساله خصوصي‌سازي سال‌هاست در اقتصاد ايران مطرح شده و جز در مقطع دهه ابتدايي انقلاب، همواره دولت‌ها ادعا كردند كه مي‌خواهند اقتصاد را به بخش خصوصي واگذار كنند. هر چند در طول سال‌ها بارها از واگذار شدن بنگاه‌هاي مختلف به بخش خصوصي حرف‌هايي زده شده اما آنچه كاملا مبرهن است، نارضايتي بخش خصوصي از روند خصوصي‌سازي تاكنون   بوده كه آن را «خصولتي كردن» نام‌گذاري كردند.
    محمود احمدي‌نژاد، رييس‌جمهوري سابق: تمام مجموعه‌هايي كه در جريان خصوصي‌سازي به صورت غيرعادلانه واگذار و حقوق ملت درآن ضايع شده است باطل و به ملت بازگردانده مي‌شود. در جريان خصوصي‌سازي اموال ملت با قيمت اندك دراختيار عده‌اي قرارگرفت و آنها به‌جاي فعال كردن كارخانه، كارگران را اخراج و كارخانه را تعطيل كرده‌اند. 28 ارديبهشت 85
    اسحاق جهانگيري، معاون اول رييس‌جمهوري: 100 ميليارد دلار از درآمدهاي دولت در سال‌هاي گذشته واگذار شده است اما معلوم نيست اين درآمدها چه شد. هيچ كس هم هيچ‌وقت به آن رسيدگي نمي‌كند. البته اميدواريم پول آن براي پيشرفت كشور هزينه شده باشد.  19 خرداد 1394
    حسن روحاني، رييس‌جمهوري: بايد به سمت خصوصي‌سازي واقعي حركت كنيم. بايد در كشور رقابت واقعي ايجاد كنيم و اسم بنگاه‌مان را عوض نكنيم، اقتصاد دست دولت غيرمسلح و دولت مسلح باشد فايده ندارد.
4 شهريور 1394
    علي طيب‌نيا، وزير امور اقتصادي: هر چند سال ۹۴ سال پاياني اجراي سياست خصوصي‌سازي در كشور است اما خصوصي‌سازي و سازمان آن در كشور تعطيل نمي‌شود و احتمالا اين سازمان عهده‌دار رسالتي جديد خواهد شد.
21 شهريور 1394
    پدرام سلطاني، نايب‌رييس اتاق بازرگاني: اعداد و ارقام نشان مي‌دهد كه خصوصي‌سازي شكست خورده و بخش خصوصي از آن نااميد شده زيرا خصوصي‌سازي واقعي انجام نشده است و به اهداف تعيين شده از جمله افزايش بهره‌وري و شفاف‌سازي نرسيديم.
26 آبان 1394
    ميرعلي اشرف پوري‌حسيني، معاون وزير اقتصاد: مقاومت مديران دولتي در برابر خصوصي‌سازي، طبيعي و اين به عنوان يك آسيب هميشه مطرح بوده است اما گهگاه اين مخالفت‌ها از حد فراتر مي‌رود و تلاش مي‌كنند سازمان خصوصي‌سازي موفق نشود.
۲۶ آبان ۱۳۹۴

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون