• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3404 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۷ آذر

حجت‌الاسلام قمي:

امريكا امروز نسبت به گذشته در ضعف به سر مي‌برد

معاون ارتباطات بين‌الملل دفتر مقام معظم رهبري با اشاره به ضعف جبهه تكاثر گفت: امريكا امروز نسبت به گذشته در ضعف به سر مي‌برد زيرا زماني فكر مي‌كرد كه بعد از فروپاشي شوروي، رهبري واحد جهان را بر عهده مي‌گيرد كه اين گونه نشد و اينك شكست‌هايي كه در منطقه خورده است، در عراق و افغانستان نتوانست به اهداف خود برسد، در لبنان گير افتاده است و در سوريه مجبور است كه از مواضع خود دست بكشد. حجت‌الاسلام والمسلمين محسن قمي، معاون ارتباطات بين‌الملل دفتر مقام معظم رهبري و عضو مجلس خبرگان رهبري در يادواره سرداران و شهداي شهرستان پيشوا كه با حضور عباس ملكوتي‌خواه، فرماندار اين شهرستان برگزار شد، محفل يادواره شهدا را آكنده از معنويت و مملو از عطر خانواده معظم شهيدان دانست و گفت: برگزاري يادواره شهدا آن هم در شهرستان پيشوا رنگ و بويي متفاوت دارد و دليل آن اين است كه اين شهر به ياد يك سردار بزرگ از سرداران اسلام رونق گرفته است، سردار بزرگي كه فرزند امام كاظم (ع) است و در اين مكان به شهادت رسيده و از اين طريق ريشه، استخوان و بنيان اين شهر رونق گرفته است. عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي افزود: اين منطقه كه با ولايت و محبت حضرت علي‌بن‌الحسين (ع) پيمان بسته‌اند در روز دوازدهم محرم در مراسم تدفين نمادين شهداي كربلا يك حركت پرخروش در سال 1342 مي‌آفرينند و براي حمايت از امام و رهبر انقلاب و فرزند موسي بن جعفر (ع)، خيل عظيمي از مردم پيشوا، ورامين و اطراف به شهادت مي‌رسند. معاون بين‌الملل دفتر مقام معظم رهبري در ادامه گفت: بنا به فرمايش مقام معظم رهبري، ما شيعيان از امام و بزرگواران خود دو درس گرفتيم، يكي از آنها درس شهادت و شهادت‌طلبي است، ياد گرفته‌ايم كه شهادت افتخار ما است و بزرگداشت ياد شهدا نيز آموزه‌اي ديگر است كه از پيشوايان به ما رسيده است و بايد ياد شهدا را گرامي بداريم. عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در ادامه به روايات و احاديث موجود از ائمه اطهار در خصوص بزرگداشت ياد شهدا اشاره كرد و ادامه داد: بنا به فرمايشات مقام معظم رهبري، زنده نگه داشتن ياد شهدا كمتر از شهادت نيست و لذا كساني كه در برگزاري اينگونه ستادها و مشابه آن نقش دارند كاري شهيد گونه انجام مي‌دهند.
سيلي نسل سوم و چهارم انقلاب به امريكا محكم‌تر از سيلي نسل اولي‌ها است
معاون ارتباطات بين‌الملل دفتر مقام معظم رهبري ادامه داد: ترسي كه ديروز امريكا از رزمندگان جبهه داشت امروز بيش از آن از جوانان بسيجي دارد و از آن مي‌هراسد چون مي‌داند سيلي نسل سوم و چهارم به دليل برخورداري از امكانات بيشتر محكم‌تر از سيلي نسل اولي‌ها است. آيت‌الله قمي در ادامه امام خميني (ره) را الگويي براي ساير رهبران و انقلاب اسلامي را الگويي براي ساير انقلاب‌ها در جهان دانست كه با تاسي از آن انقلاب‌هاي بزرگي در دنيا شكل گرفته است. وي با اشاره به اهميت انسان‌سازي در نگاه امام خميني (ره)، افزود: امام راحل (ره) در پيام تبريك به مناسبت عمليات پيروزمند بيت‌المقدس و آزادي خرمشهر، آزادسازي چند هزار كيلومتر و غنايم را معجزه ندانست بلكه معجزه اصلي انقلاب را ساختن جواناني دانست كه براي آرمان‌هاي خدايي حاضرند جان خود را فدا كنند. رهبر انقلاب يك نگاه كلان و جدي به مسائل جهان دارندقمي به ديدار روساي جمهور ونزوئلا، بوليوي و ديگر كشورها با رهبر انقلاب اشاره كرد و گفت: به دليل اخلاصي كه مقام معظم رهبري در دوران مبارزه و زندگي خود داشته‌اند خداوند آنچنان چشمه‌هاي حكمت را در قلب و زبان ايشان جاري كرده است كه مقامات كشورهاي ديگر در ديدار با رهبر انقلاب وي را مرشد و الگويي براي انقلاب‌هاي مستقل دانسته و پندهاي فراواني را از ايشان مي‌گيرند، نگاه رهبر نگاهي كاربردي است و اجازه نمي‌دهند مسائل جزيي او را از اهداف كلي باز دارند و يك نگاه كلان و جدي به مسائل جهان دارند. وي با بيان اينكه جبهه تكاثر و كوثريان در طول تاريخ با يكديگر درگير بوده‌اند، گفت: ابزار جبهه تكاثر، اقتصاد، اينترنت، شبكه‌هاي ماهواره، مزدوران منطقه، افراد خودفروخته در داخل و افراد ساده و فاقد بصيرت هستند. معاون ارتباطات بين‌الملل دفتر مقام معظم رهبري با اشاره به ضعف جبهه تكاثر گفت: امريكا امروز نسبت به گذشته در ضعف به سر مي‌برد زيرا زماني فكر مي‌كرد كه بعد از فروپاشي شوروي، رهبري واحد جهان را بر عهده مي‌گيرد كه اينگونه نشد و اينك شكست‌هايي كه در منطقه خورده است، در عراق و افغانستان نتوانست به اهداف خود برسد، در لبنان گير افتاده است و در سوريه مجبور است كه از مواضع خود دست بكشد.
خودساخته غربي‌ها امروز به جان خودشان افتاده است
نماينده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبري، داعش را ساخته غربي‌ها دانست كه امروز به جان خودشان افتاده است و بيان داشت: مسوول آنچه در پاريس اتفاق افتاد كسي جز دولت فرانسه نيست، جهان امروز بايد قدردان جمهوري اسلامي و رهبري جمهوري اسلامي باشد زيرا نخستين كشوري بود كه خطر گروه‌هاي تروريستي را به دنيا گوشزد كرد و در مقابل آنها ايستاد. معاون ارتباطات بين‌الملل دفتر مقام معظم رهبري با تاكيد بر ترويج تفكر بسيجي، گفت: امروز تفكر بسيجي در عراق تحت عنوان حشدالشعبي، موجب شده تا جوانان عراقي وارد ميدان شوند و تقريبا داعش را به بيرون برانند، اين تفكر بسيجي و تفكر فرهنگي شهدا در سوريه و يمن نيز اثرگذاشته است و جوانان يمني با تفكر بسيجي و سلاح‌هاي ابتدايي و نيمچه ابتدايي، سنگين و نيمه سنگين مقابل اين ارتش سنگين ايستاده و مقاومت مي‌كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون