• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3405 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۸ آذر

خبر كوتاه

دستگيري جاعل مدارك پزشكي
ايرنا| رييس اداره اجتماعي سازمان وظيفه عمومي نيروي انتظامي، از دستگيري جاعل مدارك پزشكي كارت‌هاي معافيت پزشكي خبر داد. سرهنگ فرهاد عرب گفت: براساس اعلام بازرسي اين سازمان، شخصي با هويت معلوم، از طريق مدارك جعلي علاوه بر تهيه كارت معافيت پزشكي، براي خود براي افراد ديگر هم اقدام به تهيه كارت معافيت پزشكي مي‌كرد. مشخصات افرادي كه از اين طريق كارت معافيت دريافت كرده‌اند از سامانه وظيفه عمومي استخراج و پس از انجام بررسي‌هاي لازم مشخص شد كه مدارك پزشكي ارايه شده اين افراد جعلي است.

متهم سرقت اينترنتي داماد باجناق شاكي از آب درآمد
باشگاه خبرنگاران جوان| سارق اينترنتي 40 ميليون ريال وجه نقد از حساب بانكي شهروند مهدي‌شهري، توسط ماموران پليس فتاي استان سمنان شناسايي شد. سرهنگ سيدعلي ميراحمدي، رييس پليس فتاي استان سمنان اظهار كرد: با شكايت فردي 57 ساله در خصوص سرقت اينترنتي 40 ميليون ريال وجه نقد از حساب بانكي وي، كارشناسان پليس فتا تحقيقات خود را آغاز كردند. متهم ناشناس اين پرونده با در اختيار داشتن رمز دوم حساب شاكي در مراحل متعدد با خريد شارژ تلفن و پرداخت قبض‌هاي خدماتي از حساب وي سرقت كرده بود. اين سارق اينترنتي كه فردي 35 ساله بود با بيان اينكه داماد باجناق شاكي است، گفت: وي با مشاهده اسناد و مدارك پرونده به جرم خود اعتراف كرد.  

10 درصد مجرمان اينترنتي استان كرمان زير 17 سال هستند
فارس| از ابتداي سال جاري تاكنون ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان كرمان طي درگيري با قاچاقچيان و اشرار، 11 نفر از آنها را به هلاكت رسانده و 3 نفر را نيز مجروح و دستگير كردند. رضا بني‌اسدي، فرمانده انتظامي استان كرمان گفت: در آمار مقايسه‌اي سرقت‌هاي سال جاري 16درصد افزايش تعداد وقوع عمليات‌ها و پنج درصد كاهش در زمينه كشف را داريم. در حوزه جرايم رايانه‌اي در سال جاري 140 مورد برداشت غيرمجاز اينترنتي داشتيم كه همه آنها به علاوه پنج مورد از سال گذشته كشف شد. 21 مورد مزاحمت اينترنتي و 17 مورد هتك حيثيت و نشر اكاذيب در سال جاري داشتيم كه به ترتيب 20 و 16 مورد آنها كشف شده است. آقايان با 158 مورد و خانم‌ها با 54 مورد به ترتيب معادل 75 و 25 درصد از جرايم رايانه‌اي هشت ماهه امسال استان كرمان را انجام داده‌‌اند. مجرمان اينترنتي شامل 10درصد زير 17 سال، 40درصد رده سني 18 تا 25 سال و 50 درصد 26 سال به بالا را تشكيل مي‌دهند.  

صدايي گفت بايد همسرم را به قتل برسانم
تابناك| توهمات شيشه‌اي تازه‌دامادي كه تنها ١٠‌ماه از زندگي مشترك او و همسرش مي‌گذشت به قتل نوعروس ختم شد. ساعت 9:15 صبح روز پنجشنبه قاضي مديرروستا، كشيك جنايي پايتخت از قتل زن 24ساله‌اي در جنوب تهران باخبر شد. بررسي‌ها نشان مي‌داد قرباني زن جواني از اتباع افغانستان است كه درخانه خواهرش با ضربات متعددچاقو به قتل رسيده و قاتل كسي جز شوهرش نيست. خواهر مقتول به تيم تحقيق گفت: چهارشنبه‌شب خواهرم و شوهرش مهمان خانه ما بودند. آنها 10 ماهي مي‌شد ازدواج كرده بودند اما چون شوهرخواهرم معتاد به شيشه بود با يكديگر اختلاف داشتند. صبح روز حادثه شوهرم براي رفتن به محل كارش از خواب بيدار شد اما وقتي شوهرخواهرم را صدا زد تا با هم بروند او به بهانه اينكه خوابش مي‌آيد در خانه ماند ولي يك ساعت بعد بيدار شد و از خانه ما رفت. درحالي كه من و خواهرم مشغول صحبت بوديم شوهرخواهرم با حالتي پريشان به خانه برگشت. او چاقو در دستانش بود كه به محض ورود به خانه و بي‌آنكه چيزي بگويد به خواهرم حمله و در مقابل چشمان من چند ضربه به او وارد كرد و پا به فرار گذاشت. تا اينكه ١٢ ساعت بعد، متهم ٣٥ ساله ‌كه آثار ضرب و جرح روي سر و صورتش وجود داشت راهي كلانتري ١١٥ رازي شد و گفت: من همسرم را به قتل رسانده‌ام. او را كشتم و پس از قتل هم اقدام به‌خودزني كردم و راهي اداره پليس شدم تا خودم را تسليم كنم. هم‌اكنون متهم براي انجام تحقيقات بيشتر در اختيار ماموران اداره دهم پليس آگاهي پايتخت قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون