• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3409 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۵ آذر

پزشك قلابي در دام پليس

متهم با پول‌هاي سرقتي خانه‌اي در زعفرانيه اجاره كرده بود

اعتماد| پزشكي قلابي كه با پول‌هاي سرقتي اقدام به اجاره خانه‌اي در زعفرانيه تهران كرده بود، پس از انتشار تصويرش در رسانه‌ها، با كمك شهروندان در دام پليس گرفتار شد.
27 خرداد امسال مردي به كلانتري 107 فلسطين مراجعه و شكايتي با عنوان كلاهبرداري يك پزشك قلابي از خود تنظيم كرد. او به كارآگاهان گفت: «من بيماري شديد ريوي دارم. چند وقت پيش براي درمان به تهران آمدم. در خيابان خردمند به دنبال مطب پزشك متخصص ريه مي‌گشتم كه ناگهان مردي ميانسال – متهم – به سمتم آمد و خود را متخصص ريه معرفي كرد. او مدعي شد قبلا بيمارش بوده‌ام و مي‌تواند كمكم كند. او با اين بهانه كه دارويي جديد براي درمان بيماري‌ام به بازار آمده، كارت عابر بانك و رمزش را از من گرفت و قرار شد پس از تهيه دارو، همديگر را در مطبش به نام «كلينيك صبا» ببينيم. هنوز چند دقيقه از رفتنش نگذشته بود كه پيامك برداشت سه ميليون و 600 هزار تومان از حسابم برايم آمد. هرچقدر هم دنبال كلينيك صبا گشتم آن را پيدا نكردم. متهم سرم كلاه گذاشته بود.»
با ثبت شكايت مالباخته، پرونده‌اي با موضوع «كلاهبرداري» تشكيل شد و براي رسيدگي در اختيار كارآگاهان پايگاه چهاردهم قرار گرفته است.
در حالي كه تحقيقات پليسي با بازبيني تصاوير دوربين‌هاي مداربسته داروخانه‌هاي محل ارتكاب جرم آغاز شده بود، شاكيان ديگري نيز كه به شيوه مشابه مورد كلاهبرداري قرار گرفته بودند به پليس مراجعه كردند. يكي از آنها كه متهم مبلغ 6 ميليون تومان از او كلاهبرداري كرده بود به كارآگاهان گفت: «من متهم را در خيابان نظام‌آباد ديدم. او خود را دكتر حسيني معرفي كرد و گفت قبلا بيمارش بودم. براي تهيه دارويي جديد، كارت عابربانك و رمزش را از من گرفت. اما پس از برداشت مبلغ 6 ميليون تومان از حسابم، متواري شد.»
تحقيقات پليس نشان مي‌داد متهم پس از معرفي خود به نام پزشك به بيماران بدحال و جلب اطمينان آنها با فريبكاري، كارت و رمز عابربانك‌شان را گرفته، پس از برداشت ميليوني پول از حساب‌شان، متواري مي‌شود و پس از مدتي با مراجعه به طلافروشي‌ها، با پول‌هاي سرقتي اقدام به خريد سكه و طلا  مي‌كند.
سرانجام با انتشار تصاوير به دست آمده از متهم در رسانه‌ها، تعدادي از شهروندان كه موفق به شناسايي او شده بودند با پايگاه چهاردهم پليس تماس گرفتند و مخفيگاه متهم را به ماموران اطلاع دادند. به اين ترتيب متهم 47ساله به نام شمس‌الله در خانه‌اش در منطقه زعفرانيه شناسايي و دستگير شد. تحقيقات نشان مي‌داد متهم، خانه زعفرانيه را با مبلغ 150 ميليون تومان وديعه و 5 ميليون تومان اجاره براي خود و خانواده‌اش اجاره كرده بود.
با انتقال شمس‌الله به پايگاه چهاردهم، شاكيان پرونده او را مورد شناسايي قرار دادند و به كارآگاهان گفتند كه متهم در حوالي مراكز درماني به خصوص داروخانه‌هاي پايتخت پرسه مي‌زد و پس از شناسايي بيماران بدحال، خود را دكتر حسيني معرفي و نقشه كلاهبرداري‌اش را عملي مي‌كرد.
سرهنگ كارآگاه محمدرضا ذاكر استقامتي، معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به اعتراف متهم به ده‌ها فقره كلاهبرداري به شيوه مشابه و شناسايي 15مالباخته پرونده تاكنون، از همه شاكياني كه به شيوه مشابه مورد كلاهبرداري قرار گرفته‌اند خواست تا براي پيگيري شكايت خود به پايگاه چهاردهم پليس آگاهي تهران بزرگ در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون