• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3418 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۲۸ آذر

آيت‌الله امجد در گفت‌وگو با «اعتماد»:

سيد حسن خميني از هر لحاظ لياقت حضور در مجلس خبرگان رهبري را دارند

گروه سياسي|حضورش هرچند دقيقا مصادف با آمدن سيد حسن خميني به سالن وزارت كشور براي ثبت نام همراه شد اما آيت‌الله امجد توصيه‌هاي هميشگي خود را دارد. پس از آنكه با يادگار امام ديده‌بوسي كرد براي دقايقي در كناري ايستاده بود و استقبال پر شور از يادگار امام را نظاره مي‌كرد. آيت‌الله امجد ديروز با حضور در ستاد انتخابات كشور براي پنجمين دوره از انتخابات مجلس خبرگان رهبري ثبت‌نام كرد. ثبت‌نامي كه خودش گفت از جنس سياسي نيست و قرار است فراجناحي در اين انتخابات حضور پيدا كند. استاد اخلاق و حوزه‌اي است كه خطابه‌هاي پرشورش هنوز هم در يادهاست. ديروز اما آيت‌الله محمود امجد در مورد حضورش در اين انتخابات حرف‌هاي مهمي داشت. او گفت: «اولويت ما حمايت از اصول ارزشي انقلاب اسلامي بوده و است. وي ادامه داد: من سياسي نيستم و فراجناحي عمل مي‌كنم. در دوره سوم مجلس خبرگان نيز ثبت‌نام كردم اما راي‌ام به حدنصاب نرسيد. امجد همچنين در ارتباط با بحث نظارت بر رهبري گفت: رهبري مقام عالي كشور است و بايد از آن حمايت كنيم. وي گفت: مهم است كه نيروهاي جوان وارد مجلس خبرگان شوند؛ نمونه‌اش شوري است كه حضور سيدحسن خميني جوان براي ثبت‌نام در انتخابات مجلس خبرگان ايجاد كرده است. اميدواريم كه انتخاباتي باشكوه را در پيش داشته باشيم. گفت‌وگوي كوتاه «اعتماد» با آيت‌الله محمود امجد را در حاشيه ثبت نامش در وزارت كشور در ادامه مي‌خوانيد:

  حضور چهره‌هاي شاخص در انتخابات اين دوره از مجلس خبرگان چه تاثيري مي‌تواند در فضاي سياسي حاكم بر انتخابات داشته باشد؟
ان‌شاءالله حضور چهره‌هاي مهم كشور در انتخابات خبرگان بتواند فضاي خيلي خوبي را در عرصه سياسي كشور فراهم سازد تا انتخابات پرنشاطي را شاهد باشيم.
  با اعلام كانديداتوري سيد حسن خميني گروهي از تندروها شروع به تخريب و انتقاد از اعلام حضور يادگار امام كرده‌اند. دليل اين گونه بحث‌ها را چه مي‌دانيد؟
اين بحث‌ها هميشه وجود داشته است. اما آيت‌الله علامه سيد حسن خميني از بزرگان علمي كشور هستند و از هر لحاظ لياقت حضور در مجلس خبرگان رهبري را دارند.
  انتخابات اسفند امسال را چگونه پيش‌بيني مي‌كنيد؟
ان‌شاءالله به نحو احسن برگزار شود.
  فكر مي‌كنيد يادگار امام بتوانند تاييد صلاحيت شوند؟
مگر مي‌شود آقا سيد حسن خميني تاييد صلاحيت نشوند؟
  توصيه شما به مردم براي حضور در انتخابات چيست؟
مردم ببينند كه چه كسي لايق است و هر كسي را كه واجد شرايط تشخيص داده‌اند انتخابات كنند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون