• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3418 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۲۸ آذر

مجمع عالي بسيج:

اجازه ندهيد مجالس خبرگان و شوراي اسلامي به دست مرفهان بي‌درد و بانيان اشرافي‌گري بيفتد

 

در قطعنامه دومين مجمع عالي بسيج مستضعفين از مردم خواسته شده است كه اجازه ندهند دو سنگر مهم مجلس خبرگان و شوراي اسلامي به دست مرفهان بي‌درد و صاحبان ثروت‌هاي بادآورده و بانيان اشرافي‌گري و دنياطلبي بيفتد. به گزارش فارس، در ساعات پاياني دومين روز از دومين مجمع عالي بسيج كه در مجتمع فرهنگي امام رضا(ع) مشهد مقدس برگزار شد، پس از ارايه گزارش توسط كميسيون‌هاي تخصصي بسيج و سخنراني برخي از چهره‌‌هاي سياسي و نظامي، اين نشست با قرائت قطعنامه توسط مسوول دبيرخانه مجمع عالي بسيج به كار خود پايان داد. در اين قطعنامه آمده است: مجالس خبرگان و شوراي اسلامي، نهادهاي انقلابي برخاسته از اراده مردم براي پيشبرد كشور بر اساس اسلام و آرمان‌هاي انقلاب اسلامي هستند. از همه مردم عزيز مي‌خواهيم ضمن مشاركت فعال در انتخابات سرنوشت‌ساز پيش رو، با تطبيق كامل نامزدها با معيارهاي نماينده شايسته به ويژه تذكر امام خميني(ره) كه فرمودند: «ادامه يك انقلاب در يك امري است كه به نظر مي‌رسد در راس امور واقع است و آن اينكه دولت، مجلس و كساني كه در ارتش هستند و سپاه و همه اينها از «طبقه متوسط و مادون متوسط» باشند؛ اساس سلطه‌اي كه در كشورها و كشور ما از طرف غرب واقع شده است، افراد مرفه و كساني كه سرمايه‌هاي بزرگ داشته‌اند يا قدرت براي حفظ خودش و حيثيت خودش در دست داشته است. مادامي كه مجلس و ارگان‌هاي دولتي و همه اينها و مردم از طبقه متوسط و مادون متوسط تشكيل شود امكان ندارد يك دولت بزرگي، يك قدرت بزرگي، به هم بزند اوضاع را، هميشه اين قدرت‌هاي بزرگ در هر كشوري يك نفر را با او تفاهم مي‌كردند، كه اين نفر براي خودش براي قدرتمندي خودش براي سرمايه خودش فعاليت مي‌كرد، او را مي‌ديدند و ملت را مي‌چاپيدند، به اصطلاح كدخدا را مي‌ديدند و ده را مي‌چاپيدند.» اجازه ندهند اين دو سنگر مهم ملت، به دست مرفهان بي‌درد و صاحبان ثروت‌هاي بادآورده و بانيان اشرافي‌گري و دنياطلبي، بيفتد. اعضاي محترم شوراي نگهبان در اين زمينه وظيفه خطيري بر عهده دارند چرا كه مردم به اعتبار بررسي صلاحيت نامزدها توسط آن شورا، افراد مورد نظر را از ميان تاييد صلاحيت‌شده‌ها برمي‌گزينند فلذا احراز صلاحيت نامزدها حق‌الناس است؛ بر اين اساس از شوراي نگهبان و ساير مراجع ذيربط ديگر مي‌خواهيم با شجاعت و قاطعيت، در احراز صلاحيت‌ها بر اساس مُرّ قانون اقدام و از تاييد افراد فاقد صلاحيت به هر دليل و مصلحتي خودداري كنند. از دولت و به ويژه دستگاه‌هاي علمي، آموزشي و پژوهشي انتظار داريم از تبديل دانشگاه‌ها به باشگاه سياسي و گرفتار شدن دانشجويان با آلودگي‌هاي اخلاقي، همچون اردوهاي مختلط و كنسرت‌هاي مفسده‌انگيز، پرهيز كنند و به جاي آن فضاي رقابت سازنده علمي را بسط دهند و رواج گفتمان جهاد علمي و نهضت نرم‌افزاري و اجراي سند نقشه جامع علمي كشور را وجهه همت خويش سازند و با ريشه‌يابي مشكلِ واماندگي علمي و توجه بيشتر به ظرفيت‌هاي داخلي، شتاب پيشرفت علمي را به روند افتخارآميز گذشته برگردانند و راه پيشرفت به سوي الگوي اسلامي ايراني پيشرفت و حركت به سوي تحقق تمدن نوين اسلامي را هموار سازند.
مجلس در بررسي صلاحيت وزرا غفلت كرد
همچنين رييس سازمان بسيج مستضعفين نيز در اين مراسم گفت: دشمن در تلاش است تا صحنه را طوري جلوه دهد كه جمهوري اسلامي ايران درگير بحران‌هاي شديد بوده و به دنبال راهكارهايي براي نجات خود مي‌گردد. به گزارش خبرگزاري بسيج سردار محمدرضا نقدي گفت: دشمني امريكا با ايران ناتمام است چراكه پس از برجام مدام لوايحي عليه ايران در مجلس امريكا مطرح مي‌شود و در شبكه‌هاي ماهواره‌اي خود آموزش شورش خياباني و ساخت بمب را مي‌دهند. دبير مجمع عالي بسيج در بخش ديگري از سخنان خود گفت: شركت ناسا را مديران ايراني اداره مي‌كنند؛ چرا ما نبايد از اين ظرفيت در داخل استفاده كنيم؟
سردار نقدي با اشاره به سخناني از امام خميني(ره) گفت: در سخنان امام راحل بر اين اصل تاكيد شده است كه مسوولان نظام بايد از قشر متوسط مردم باشند اما متاسفانه مجلس در بررسي صلاحيت كابينه دولت از اين منظر كه افراد معرفي شده در چه طبقه‌اي از اقشار مردمي قرار دارند توجه نكرد و بيشتر به فكر اين بود كه موضع افراد در برابر فتنه چگونه بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون