• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3420 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۳۰ آذر

مديران مطبوعات در« فاطمي»

الياس حضرتي و محمد علي وكيلي، مديرمسوولان روزنامه‌هاي ‌اصلاح‌طلب با همراهي گروهي از ارباب جرايد در انتخابات مجلس ثبت‌نام كردند

گروه سياسي | ديروز در آخرين ساعات ثبت نام، ستاد انتخابات كشور رنگ و بوي اصلاح‌طلبي گرفت، آن هم اصلاح‌طلباني از جنس «رسانه». شايد همين اهل رسانه بودن‌شان بود كه سبب شد تا حضورشان براي خبرنگاران و عكاسان حاضر در ستاد انتخابات كشور با شور و هيجان همراه باشد. ديروز الياس حضرتي مديرمسوول روزنامه اعتماد و نماينده چهار دوره مجلس شوراي اسلامي، محمدعلي وكيلي مديرمسوول روزنامه ابتكار و جواد اطاعت عضو حزب اعتماد ملي براي كانديداتوري از حوزه انتخابيه تهران در مجلس شوراي اسلامي ثبت نام كردند؛ حضوري كه حاشيه‌هايي را نيز به همراه داشت، حضوري كه البته همراهي چندتن از مديران مسوول را همراه خود داشت و اگر وزارت كشور مخالفت نمي‌كرد ستاد انتخابات كشور براي ساعاتي با حضور تعداد زيادي از اهالي رسانه رنگ وبوي ديگري مي‌گرفت. اما با وجود پيگيري‌هاي لازم اين افراد نتوانستند وارد ستاد انتخابات وزارت كشور شوند. از جمله مديرمسوولان روزنامه‌ها و سايت‌هاي خبري كه در آنجا حضور داشتند، رحمانيان مديرمسوول روزنامه شرق، وصال مديرمسوول روزنامه شهروند، بختياري مديرمسوول روزنامه دنياي اقتصاد، مظفري مديرمسوول روزنامه آفتاب يزد، تقي‌پور مديرمسوول روزنامه جهان اقتصاد، يزداني مديرمسوول روزنامه عصر اقتصاد، سعدي مديرمسوول روزنامه جهان صنعت، نكويي مديرمسوول روزنامه قانون، بربريان مديرمسوول سايت خبري اعتدال، حيدري مديرمسوول سايت خبري رويداد24 و كرمي سردبير روزنامه فرهيختگان بودند كه نتوانستند به همراه حضرتي، وكيلي و اطاعت داخل وزارت كشور بروند. مديران مسوول دو روزنامه اصلاح‌طلب از همان ابتداي ورودشان به ستاد انتخابات كشور با خبرنگاران خوش‌و‌بش‌هاي صميمانه‌اي داشتند. جواد اطاعت اما مورد استقبال همكاران سابق خود قرار گرفت. او كه در دوران اصلاحات مدير كل مطالعات تحقيقات سياسي و مشاور وزير كشور بود وقتي در جايگاه ثبت نام حاضر شد چند نفر از مسوولان ثبت نام به استقبال او رفتند. ديدار محمد غرضي و الياس حضرتي هم هنگام ثبت نام از چشم خبرنگاران دور نماند و توجه عكاسان را به خود جلب كرد و هر دو آنها ناچار شدند دقايقي روند ثبت نام را رها كنند و به درخواست عكاسان مقابل دوربين‌هاي آنها قرار بگيرند.

به دنبال ايجاد امنيت براي اهالي فرهنگ هستيم
 با وجود پيگيري‌هاي خبرنگاران براي حضور اين سه چهره اصلاح‌طلب در سالن اجتماعات و پاسخگويي به سوال‌هاي‌شان اما به دليل برخي ملاحظات و با توجه به اينكه كار ستاد انتخابات كشور به پايان رسيده بود نتوانستند در سالن اجتماعات حضور پيدا كنند و پاسخگوي سوالات خبرنگاران باشند، با اين وجود اما الياس حضرتي در گفت‌وگو با خبرنگار صدا و سيما و البته در جمع برخي خبرنگاران در محوطه ستاد انتخابات كشور از سه هدف عمده اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس سخن گفت: هدف‌هايي كه البته رنگ وبوي رسانه‌اي و فرهنگي داشت و شايد دغدغه‌هاي فرهنگي اصلاح‌طلبان بود كه از زبان يك مديرمسوول جاري مي‌شد. الياس حضرتي از مرگ تدريجي جامعه فرهنگي و رسانه‌اي امروز ايران سخن گفت و اينكه اصلاح‌طلبان تمام تلاش خود را براي نجات جامعه فرهنگي ايران به كار خواهند بست. اما پيش از آن نكته‌اي را مطرح كرد كه سال‌هاست ورد زبان اصلاح‌طلبان بوده است؛ «حاكميت قانون». حضرتي با اشاره به اينكه اصلاح‌طلبان دغدغه‌هاي زيادي در سر دارند، گفت: ما سه هدف عمده را پيگيري مي‌كنيم و اضافه كرد: اولين هدف اصلاح‌طلبان حاكميت قانون است. اصلاح‌طلبان معتقدند در صد سال گذشته و پس از مشروطيت ملت ايران درخواست حاكميت قانون را داشته‌اند و در مجلس هم اولويت اول اصلاح‌طلبان تلاش براي تصويب قوانين جامع، كامل و فراگير است، طوري كه اين قانون از تمامي نظرات انديشمندان و حقوقدانان درجه يك كشور بهره گرفته باشد. وي ادامه داد: با اجرايي شدن اين قوانين مردم مي‌توانند احساس امنيت پايدار داشته باشند. نماينده اسبق مجلس با اشاره به اينكه اجراي قانون و فراگير شدن فرهنگ قانونگرايي مي‌تواند يك چتر امنيت براي همه آحاد ملت باشد، گفت: بايد مناسبت‌ها و روابط بر اساس مر قانون تعريف شود. مديرمسوول روزنامه اعتماد در ادامه صحبت‌هايش دومين هدف اصلاح‌طلبان را كمك به دولت در تدوين و اجراي برنامه‌هاي اقتصادي و امنيت كامل براي سرمايه‌گذاران معرفي و اضافه كرد: با چنين سياستي مي‌توان به ايجاد اشتغال و كاهش بيكاري و همچنين رونق اقتصادي كمك كرد. حضرتي در ادامه صحبت‌هايش سومين هدف اصلاح‌طلبان را ايجاد امنيت و احترام و بسترسازي درست براي اهالي فرهنگ دانست و گفت: ما به دنبال ايجاد امنيت براي اهالي فرهنگ اعم از اهالي مطبوعات، سينما، نويسندگان و اهالي تئاتر و موسيقي و... هستيم، طوري كه خبرنگاران، كارگردانان، نويسندگان كتاب‌ها و فيلمنامه‌ها و همه اهالي رسانه با طيب‌خاطر و امنيت كامل بتوانند آنچه را كه در ذهن خلاق‌شان مي‌گذرد با امنيت كامل به منصه ظهور برسانند. حضرتي در پايان با ابراز نگراني از وضعيت كنوني جامعه فرهنگي كشور گفت: جامعه فرهنگي و رسانه‌هاي ما در حال مرگ تدريجي‌اند و اصلاح‌طلبان تمام توان خودشان را براي نجات جامعه رسانه‌اي و اهالي فرهنگ و مطبوعات به كار خواهند گرفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون