• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3422 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲ دي

لوزانو: با ايران به المپيك مي‌رسيم

رائول لوزانو، سرمربي جديد تيم ملي واليبال در نشست خبري خود حرف‌هاي جالبي زد كه گوشه‌اي از آن را در ادامه مي‌خوانيد:

 

  دوست دارم درباره احساسي كه به واليبال ايران دارم صحبت كنم و برايم مهم است كه رسانه‌ها به اين نشست آمده‌اند تا حرف‌هاي من را به گوش مردم ايران برسانند. من دوست دارم بازيكنانم بازي‌‌اي به نمايش بگذارند كه مردم ايران از ديدن آن لذت ببرند چرا كه من مي‌دانم واليباليست‌هاي ايراني مي‌توانند سطح خوبي را از خود به نمايش بگذارند. اين روياي من است و براي تحقق اين روياست كه من به ايران آمدم و اينجا هستم. از صميم قلب آرزو دارم كه اين رويا محقق شود و هرچه دارم براي رسيدن به اين رويا مي‌گذارم و تمام تلاشم را انجام مي‌دهم.
  اميدوارم به المپيك برسيم. از اواخر اسفند برخي بازيكنان با سيچلو استارت كار را مي‌زنند. از اوايل فروردين خودم به ايران مي‌آيم. از آن زمان حداقل شش هفته زمان خواهيم داشت. تاريخ دقيق مسابقه‌هاي انتخابي المپيك هنوز معلوم نيست اما بعد از حضور در ژاپن احتمالا دو سه هفته فرصت خواهيم داشت در ليگ جهاني شركت كنيم كه در اين دوره بازي‌ها با حضور تيم‌هاي قدرتمندي و در سه مرحله بين كشورهاي ايران، صربستان و برزيل برگزار مي‌شود و پس از ليگ جهاني تنها 10 روز فرصت داريم تا خود را به المپيك برسانيم. ما بايد يك هفته زودتر به ريو برويم تا با آب و هوا و اختلاف ساعت پرواز مشكلي نداشته باشيم. همان‌طور كه مي‌بينيد تقويم كار ما بسيار فشرده است و روزهاي كمي داريم. پروازهاي زياد، سفرهاي طولاني و فرصت كم براي تمرين‌ها در تقويم پيش روي ماست اما من به شما اطمينان مي‌دهم كه من و شاگردانم حداكثر توان خود را بگذاريم تا بهترين نتيجه را بگيريم.
  يك موزيسين حرفه‌اي براي رسيدن به يك هارموني و ريتم خاص بايد مدت‌ها تمرين كند. اين موضوع در ورزش هم وجود دارد.
  وقتي هدايت تيم بزرگي را بر عهده مي‌گيريد كه در بين 10 تيم برتر جهان است در حقيقت چالش بزرگي را قبول كرده‌ايد. من در قبول اين مسووليت چالش‌هاي زيادي دارم. اول اينكه تيم بزرگي را پذيرفته‌ام كه در سطح بالايي است دوم اينكه بايد در مدتي محدود اين تيم را به المپيك ببرم.
  ولاسكو دوست من است. ما تقريبا همشهري هستيم. در يك دانشكده درس خوانديم و دو سال در يك تيم ورزشي هم‌بازي بوديم. من با برادر كوچك ولاسكو هم دو سال در يك تيم بازي مي‌كردم. مادران ما با هم همكار بودند و مادر خوليو معلم زبانم بود. ما بيش از حد تصور شما به هم نزديكيم. هر هفته از هم خبر مي‌گيريم اما حالا او سرمربي تيم ملي آرژانتين است و من نيز هدايت تيم ايران را بر عهده دارم و كار كمي سخت است زيرا ديگر نمي‌توانيم به هم اطلاعات بدهيم. ما در ليگ جهاني و احتمالا در المپيك رقيب هم خواهيم بود.
  كادر تيم ملي به دو گروه تقسيم مي‌شود. تيم B را مربيان ايراني تمرين خواهند داد و كادر تيم A را هم سيچلو به عنوان مربي و كمك فني و يك بدنساز، آناليزور و فيزيوتراپ كه بعدا مشخص مي‌شود تشكيل مي‌دهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون