• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3423 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۳ دي

مطهري: در مجلس بعدي « تنها» نخواهم بود

ديروز چهره‌هاي مهم دو جريان سياسي از جمله ابراهيم اصغرزاده ،مرتضي الويري محمد جواد حق‌شناس، علي مطهري، غلامعلي حداد عادل و ... براي كانديداتوري مجلس ثبت‌نام كردند

  ناهيد مولوي/  مردي كه تاريخي‌ترين نطق مجلس نهم را رقم زد اميدوار است از ميان اسفند ماه تاريخي ايران مجلسي پديد آيد كه در آن علي مطهري صداي « تنهاي » مجلس نباشد. مي‌گويد خسته است و شايد براي نماينده‌اي كه روزهايي همچون يكشنبه سياه مجلس را از سر گذرانده است و در تمام اين سال‌ها با وجود مخالفان جدي كه در مجلس داشته است بارها بر مواضع خود تاكيد كرده و از اصول خود عقب‌نشيني نكرده است طبيعي باشد. با اين حال اما او دوباره وارد عرصه انتخابات شده است. فرزند شهيد مطهري ديروز صبح به همراه محمد اشرفي اصفهاني و در حالي كه پسرش او را همراهي مي‌كرد براي ثبت‌نام به ستاد انتخابات كشور آمد. علي مطهري با صراحت گفت كه ديگر خسته است، مي‌گويد: «با خودم كلنجار رفتم و بارها ارزيابي كردم كه آيا در اين دوره شركت داشته باشيم يا نه! احساس كردم شرايط كشور به گونه‌اي است كه هنوز به كساني در شرايط بنده نياز دارد. گرچه حقيقتا بعد از هشت سال نمايندگي خسته شده بودم و انگيزه كمتري پيدا كردم اما با ارزيابي شرايط كشور در نهايت به اين نتيجه رسيدم كه در انتخابات مجلس شركت كنم.» از او پرسيدم چقدر اميدوار است كه در مجلس دهم ديگر تنها نباشد پاسخ او اين بود: «تركيب شوراي نگهبان به نسبت قبل بهتر است. افرادي خوشفكرتر وارد شوراي نگهبان شدند. بر همين اساس فكر مي‌كنم اتفاقات بهتري رخ خواهد داد. همچنين با توجه به افرادي كه تاكنون در انتخابات مجلس ثبت‌نام كرده‌اند و قرار است ثبت‌نام كنند فكر مي‌كنم مجلس آينده مجلس بهتري خواهد بود و طبيعي است كه با حضور آنها كارهاي بهتري انجام خواهد شد و تكصدايي وجود نخواهد داشت. من در مجلس آينده تنها نخواهم بود.» شايد همين اميدواري است كه مرد تاريخي مجلس نهم را ترغيب كرده تا بار ديگر نمايندگي مجلس را تجربه كند اما اين بار تجربه‌اي متفاوت از قبل.
وي در ادامه گفت: شرايط كشور ما هنوز به حالت عادي بازنگشته است. هم سياست خارجي و موقعيت آن در دنيا و هم سياست داخلي‌مان به شرايط عادي بازنگشته است لذا لازم است تلاش كنيم تا اين شرايط عادي شود. اين نماينده مجلس همچنين گفت: اگر مجلسي به صورت واقعي تشكيل شود و نماينده واقعي ملت در آن حضور يابد خيلي كارها مطابق قانون اساسي انجام مي‌گيرد. بايد تلاش كنيم تا نمايندگان خوشفكر و غيروابسته كه وامدار شخص يا گروهي نيستند به مجلس راه يابند و به دو وظيفه اصلي خود يعني قانونگذاري و نظارت بر اجراي قانون به درستي رسيدگي كنند. وي ادامه داد: لازم است تحولاتي هم در آيين‌نامه داخلي مجلس و هم در مديريت آن صورت گيرد. مطهري در پاسخ به سوالي درباره احتمال ردصلاحيتش گفت: من خودم دليلي براي آن نمي‌بينم. آنچه گفتم و آنچه نوشتم مطابق قانون بوده است حالا اينكه رد صلاحيتم كنند يا نه نمي‌دانم. قاعدتا در صورت رد صلاحيت، هر كسي اعتراض مي‌كند. وي افزود: اگر رد‌صلاحيت شوم اعتراض خواهم كرد، اما التماس نمي‌كنم. اگر اين اتفاق بيفتد حجت بر من تمام مي‌شود و پاسخي به مردم خواهد بود كه اصرار مي‌كنند در انتخابات حضور داشته باشم. اين نماينده فعلي مجلس با اشاره به ائتلاف‌هاي پيش‌روي جناح‌هاي سياسي كشور اظهار كرد: صحبت‌هايي درباره ائتلاف شده است. خيلي‌ها مي‌خواستند اسم من در ليست‌شان باشد. من هم اصراري ندارم كه در ليستي نباشم، چراكه اعتقاد دارم دسته‌بندي‌ها بيش از آنكه در مباني فكري ريشه داشته باشند در روابط آدم‌ها ريشه دارد و اين‌گونه دسته‌بندي‌ها اصالتي ندارد. هر گروهي كه بخواهد اسم من در ليست‌شان باشد من مانع نخواهم شد. وي افزود: خودمان ليستي به نام صداي ملت ارايه خواهيم داد و در گروه ديگري به نام ائتلاف مستقلان و معتدلان از من خواسته‌اند كه نام من در فهرست آنها باشد. مطهري در ارتباط با نامه اخيرش به رييس قوه قضاييه گفت: در نامه‌اي كه به صادق لاريجاني نوشته‌ام به وظيفه مجلس خبرگان اشاره كردم. در قانون اساسي يكي از وظايف مجلس خبرگان نظارت بر بقاي شرايط رهبري در شخص رهبر تعيين شده است. بنابراين قطعا مجلس خبرگان مي‌تواند و بايد بر رهبري و نهادهاي زيرمجموعه رهبري نظارت كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون